video thumb

چین و آمریکا صندوق جهانی سرمایه‌گذاری کریپتو ایجاد می‌کنند

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-bidi-language:FA;}

چین و آمریکا به دنبال راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری کریپتوی بلاک چین محور که تنها بر روی دارایی‌های کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کند هستند.

 

ارزجو : جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری کریپتو بر مبنای بلاک چین دراگون فلای ونچرز (Dragonfly Ventures) نام دارد. این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنتی ۱۰۰ میلیون دلاری که تنها بر روی دارایی‌های کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کند به صورت مشارکتی توسط الکساندر پک (Alexander Pack) از بین کاپبتال ونچرز (Bain Capital Ventures) و بو فنگ (Bo Feng) از بنیانگذاران شرکت سیووان ونچرز (Ceyuan Ventures) اداره می‌شود.

الکساندر پک از مدیران دراگون فلای ونچرز در مصاحبه با نشریه «بیت کوین مگزین» در این باره گفته است: «ما به عنوان سرمایه‌داران عمومی خطرپذیر که دهه‌ها مشغول سرمایه‌گذاری بر روی اینترنت بوده‌اند پای به عرصه ارزهای دیجیتال می‌گذاریم. ما تصمیم گرفته‌ایم با تأسیس صندوق دراگون فلای به صورت تمام و کمال به سراغ ارزهای دیجیتال برویم، زیرا معتقدیم کریپتو در حال حاضر جالب‌ترین روند فناورانه به شمار می‌رود.»

وی می‌افزاید: «توانایی بهره‌گیری از فناوری جهت بازتعریف ساختارهای اجتماعی بنیادین نظیر پول، ارزش، و چگونگی مبادله ارزش ورای مرزها از جمله فرصت‌هایی است که به ندرت اتفاق می‌افتد و می‌تواند از اینترنت نیز مهم‌تر باشد.»

پک به مدت بیش از چهار سال مشغول سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال و بلاک چین در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در آمریکا و آسیا بوده است، اما همواره خواهان تأسیس صندوقی بوده که صرفاً به کسب‌وکارهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال اختصاص داشته باشد.

او دراگونفلای را «یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فاقد هرگونه محدودیت در حوزه دارایی‌های کریپتو» توصیف می‌کند که در سطح جهانی و بر روی انواع دارایی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. او در این باره می‌گوید: «ما حتی بر روی دیگر صندوق‌های کریپتو به میزان قابل توجهی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و همچنین دست به سرمایه‌گذاری مستقیم بر روی توکن‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌زنیم.»

دراگونفلای پیشاپیش بنیانگذاران و سرمایه‌گذاران حوزه فناوری را در آمریکا و آسیا جذب نموده که از جمله آنها می‌توان به سلیل دشپاند (Salil Deshpande) (بین کاپیتال ونچرز)، مارک آندرسن (Marc Andreessen) و کریس دیکسون (Chris Dixon)، سیان بنیستر (Cyan Banister) (فاندرز فاند)، و اولاف کارلسون وی (Olaf Carlson-Wee) (پلی‌چین کاپیتال) اشاره کرد.

بیت کوین ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری

صندوق چین ـ آمریکا

صندوق دراگونفلای کاپیتال پارتنرز که مقر آن در سانفرانسیسکو پکن قرار دارد یک فرصت بازاری جدید جهت برطرف سازی فاصله میان آسیا و اروپا شناسایی کرده و بر روی کسب‌وکارهای کریپتو در هر دو قاره سرمایه‌گذاری نموده است.

بو فنگ بنیانگذار سیووان ونچرز یکی از مدیران دراگونفلای است. او در دهه ۹۰ بانک چینی سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری موسوم به رابرتسون استیفنز (Robertson Stephens) را راه‌ اندازی نمود و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در صرافی اوککس (OKEx) قلمداد می‌شود.

فنگ در این باره می‌گوید: «من اوج‌گیری اینترنت در دهه ۹۰ و فرصت کنونی در بازار ارزهای دیجیتال را موازی با یکدیگر می‌بینم. انقلاب کریپتو شاید حتی بزرگ‌تر و جهانی‌تر از اینترنت باشد.»

به گفته فنگ، دراگونفلای یک «رویکرد اکوسیستمی» اتخاذ می‌کند و در این راستا «بر روی مدیران صندوق‌های مالی در سطح دنیا سرمایه‌گذاری می‌کند و کارشناسان ارشد فناوری در غرب را با سرمایه‌گذاری بر روی مدیران صندوق‌های مالی در سطح دنیا پیوند می‌زند و همچنین کارشناسان ارشد فناوری در غرب را با بزرگ‌ترین شرکت‌های کریپتو پایگاه‌های کاربری در آسیا پیوند می‌زند.»

سرمایه‌گذاران آسیایی عبارتند از بیت مین (Bitmain)، اوککس، نیل شن (Neil Shen) (رئیس شرکت سکویا چین)، اریک ژو (Eric Xu) (بنیانگذار بایدو)، باب ژیائوپینگ ژو (Bob Xiaoping Xu) (از بنیانگذاران ژن‌فاند)، ژانگ تائو (Zhang Tao) (رئیس هیئت مدیره و بنیانگذار وب‌سایت میتوئان دیانپینگ)، بائو فان (Bao Fan) (بنیانگذار و رئیس ارشد اجرایی بانک رنساسن چین)، کای ون‌شنگ (CaiWensheng) (بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت میتو)، جاستین تانگ (Justin Tang) بنیانگذار و رئیس ارشد اجرایی ایکس فایننشال، ایلونگ)، جی‌پی گان (JP Gan) (کیمینگ ونچر پارتنرز)، و آنی ژو (Annie Xu) (رئیس و مدیرکل شرکت چینی علی‌بابا در آمریکا).

فنگ در این باره می‌گوید: «ما از یک فرصت بی‌نظیر برخورداریم تا مشارکت‌کنندگان برتر ــ از مدیران صندوق‌ها گرفته تا رهبران پروژه‌های توکنی، از پکن گرفته تا سانفرانسیسکو آلمان ــ را در یک اقتصاد غیرمتمرکز گرد هم بیاوریم.

بیت کوین

بخشی از یک روند رو به رشد سرمایه‌گذاری

دراگونفلای با مشارکت مجموعه‌ای از ۲۰ سرمایه‌گذار راه‌اندازی شده که از جمله آنها می‌توان به صندوق‌های کریپتوی فناوری محور و مدیران دارایی، زیرساخت‌های مالی غیرمتمرکز نظیر ارز دیجیتال بیسیس (Basis)، و پروتکل‌های شالوده‌ای نظیر اسپیس‌مش (Spacemesh) و اوسیس لبز (Oasis Labs) اشاره کرد.

گروه تحقیقات بلاک چین دیار (Diar) در گزارش اخیر خود یک روند جدید میان سرمایه‌گذاران شناسایی نموده است. در حالی که سرمایه‌گذاری سنتی بر روی ارزهای دیجیتال دو برابر شده و همچنان در حال افزایش است، عرضه‌های اولیه سکه ۷۰ درصد ارزش خود را از دست داده‌اند.

گزارش دایار نشان می‌دهد که تقریباً ۹ میلیارد دلار در قالب سرمایه‌گذاری طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ جذب شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ یک رشد ۲۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. گزارش همچنین نمایانگر افزایش تعداد توافقات سرمایه‌گذاری است ــ تقریباً دو برابر مواردی که سال قبل ثبت شدند.

پک در این باره گفته است: «ما در هر شرایط بازاری سرمایه‌گذاری می‌کنیم و در وضعیت راکد کنونی با شتاب بیشتری از آنچه پیش‌بینی کرده بودیم مشغول سرمایه‌گذاری هستیم، زیرا به اعتقاد ما کیفیت پروژه‌ها و بنیانگذاران هیچگاه بهتر از این نبوده است.»

در گزارش دایار آمده است که سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر سنتی از افول عرضه‌های اولیه سکه بهره‌برداری نموده‌اند، آن‌ هم در شرایطی که صنعت ارزهای دیجیتال در تلاش است تا در بحبوحه تغییرات در حوزه تنظیم مقررات و همچنین زیان‌های بازار کریپتو مسیر خود را پیدا کند.

پک به ما گفت که راهبرد سرمایه‌گذاری دراگونفلای بر مبنای سه اصل استوار است.

او در این باره می‌گوید: «ما از سه نظریه برخورداریم که راهنمای فلسفه سرمایه‌گذاری ما هستند. این سه عبارتند از: اقتصاد غیرمتمرکز لقمه‌های تریلیون دلاری از اقتصاد متمرکز نصیبش خواهد شد، استارت‌آپ‌های حوزه فناوری به عنوان پلی میان اقتصادهای غیرمتمرکز و متمرکز پدیدار خواهند شد، و دارایی‌های کریپتو روزی به نقدترین و قابل معامله‌ترین دارایی‌های مالی در سطح دنیا تبدیل خواهند شد.»

پک اضافه کرد: «در حال حاضر، موانع بزرگ موجود مانع پیوستن کاربران عمده و سازمانی به اقتصاد غیرمتمرکز می‌شوند. ما در مقیاس گسترده‌ای مشغول سرمایه‌گذاری هستیم تا این موانع را کنار بزنیم و در این راستا بر روی زیرساخت‌های معاملاتی در مقیاس سازمانی و راهکارهای مقیاس‌پذیری عمومی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. ما امیدواریم این پروژه‌ها سال آینده راه‌اندازی شده و شتاب گیرند.»