video thumb

تاثیر به سزای شبکه لایتنینگ در کاهش حجم بلاک های بیت کوین

رئیس بخش استراتژی بیت کوین در شرکت مبادلات ارزی «یلاک استریم» طی سخنانی اعلام کرد که میزان ظرفیت فعلی بلاک چین پاسخگوی نیازهای آینده این حوزه نخواهد بود.
«سامسون موو» که این سخنان را در گفتگو با نشریه دیکریپت مطرح می کرد، گفت که با مطرح شدن راهکارهای جدید مانند توسعه شبکه لایتنینگ، از نیاز بیت کوین به حجم در دسترس شبکه بلاک چین کاسته خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به این نکته که سایز فعلی بلاک های بیت کوین در حال حاضر حدود ۴ مگابایت است، تاکید کرد که در صورت بهره گیری از تکنولوژی Segregated Witness، در آینده حتی به این نتیجه خواهیم رسید که ظرفیت فعلی شبکه بلاک چین، مازاد نیز خواهد بود.
گفته می شود این اظهارات موو در پاسخ به نگرانی های ایجاد شده در میان کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال در خصوص ظرفیت مورد نیاز شبکه بلاک چین مطرح شده است.
لازم به ذکر است حجم هر بلاک در حال حاضر حدود ۱ مگابایت برآورد شده که این کاهش حجم، مدیون به روز آوری و توسعه تکنولوژی های نوین در این صنعت، مانند توسعه شبکه لایتنینگ بوده است.
موو در خصوص لزوم توسعه لایتنینگ گفت: لایتنینگ باید اساسا حرکتی رو به رشد داشته باشد و در حال حاضر، امکان رویت جهشی بزرگ در این شبکه وجود ندارد. مردم باید قادر به ایجاد کانال ها، توقیف بیت کوین ها و برقراری ارتباط با نودهای دیگر موجود در شبکه باشند.