سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شناسایی سارق ۵ میلیون دلار از سرویس محاسبات ابری برای استخراج ارزهای دیجیتال!

بر اساس کیفرخواست هیئت منصفه عالی از دادگاه منطقه ایالات متحده در سیاتل واشنگتن، هو جون جیا (Ho Jun Jia)، ۲۹ ساله اهل سنگاپور، که با نام متیو هو (Matthew Ho) نیز شناخته می شود، به جرم سرقت بیش از ۵ میلیون دلار از سرویس محاسبات ابری برای استخراج ارزهای دیجیتال متهم شد.

هو در سنگاپور دستگیر شد و به جرم های کلاهبرداری وایر، کلاهبرداری در دستگاه دسترسی، سرقت هویت تشدید شده متهم شده است.

در این کیفرخواست آمده است که هو چندین حساب کاربری در ارائه دهنده خدمات ابری (cloud ) از جمله خدمات وب آمازون (AWS) با حداقل سه هویت سرقت شده و کارت اعتباری، ایجاد کرده است. وی سپس از قدرت محاسباتی ابری برای استخراج چندین ارز دیجیتال از جمله بیت کوین (bitcoin ) و اتریوم (ethereum ) از اکتبر ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۸، استفاده کرده است و از آن زمان به یکی از بزرگ ترین کاربران داده تبدیل شده است.

هو با داشتن اطلاعات شخصی سرقت شده ، بعداً به عنوان یک توسعه دهنده برجسته بازی های ویدئویی در کالیفرنیا ، ساکن تگزاس و بنیان گذار شرکت فن آوری هندی مطرح شد. وی برای تأیید امتیازات افزایش یافته حساب کاربری، افزایش قدرت پردازش رایانه و ذخیره سازی و صدور صورت حساب معوقه ، ارائه دهندگان محاسبات ابری را فریب داد.

این خسارت مالی ۵ میلیون دلاری تا حد زیادی ناشی از صورت حساب های خدمات ارائه شده توسط سرویس ابری برای عملیات استخراج هو می باشد، در حالی که برخی از آنها قبل از کشف و شناسایی کلاهبرداری توسط کارمندان مالی توسعه دهنده بازی کالیفرنیا پرداخت شده اند.

وی علاوه بر استفاده از هویت توسعه دهندگان برای افتتاح حساب کاربری در AWS ، با هویت دو قربانی دیگر نیز قدرت محاسبات ابری را برای سرویس های Cloud Google خریداری کرده است.

طبق این کیفرخواست، متهم از طریق چندین وب سایت معاملاتی ارزهای دیجیتال را به سرمایه گذاری های سنتی تبدیل کرده است. گفتنی است که دادگاه، نه هویت واقعی این سه قربانی و نه مقدار پولی را که هو از فروش ارزهای دیچیتال به دست آورده است، آشکار نکرده است.

مجازات این نوع کلاهبرداری تا ۲۰ سال زندان است، در حالی که برای کلاهبرداری از طریق دستگاه های قابل دسترس و سرقت هویت تشدید شده به ترتیب تا ده سال و دو سال زندان در نظر گرفته شده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location