video thumb

Alipay، تراکنش‌های مربوط به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام خواهد کرد!

علی‌پی (Alipay)، زیرمجموعه‌ی پرداخت دیجیتالی غول تجارت الکترونیکی چینی Alibaba اعلام کرده است که انجام هرگونه تراکنش های مربوط به بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام خواهد کرد.

مبارزه با اشخاصی که قوانین را زیر پا می گذارند

Alipay در توئیتر مجدداً موضع ضد ارزه دیجیتال خود را تکرار کرد و هشدار داد که این شرکت برای شناسایی رفتارهای غیر قانونی و اطمینان از پیروی از مقررات مربوطه، از نزدیک بر تراکنش های فرابرورسی نظارت دارد و آن ها را کنترل می کند. Alipay در این باره نوش:

“اگر هرگونه تراکنش های مربوط به بیت کوین یا سایر ارزهای مجازی شناسایی شود، Alipay بلافاصله خدمات پرداخت مربوطه را متوقف می کند.”

گفتنی است که این اقدام به دنبال گزارشات مختلفی مبنی بر استفاده Alipay برای تراکنش های بیت کوین صورت می گیرد.

بایننس از Alipay برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده می کند

چندی پیش، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس در توییتر تأیید کرد که شروع به پذیرش ارزهای فیات از طریق سرویس پرداخت آنلاینAlipay و برنامه پیام رسان و پرداخت تلفن همراه وی چت(WeChat) کرده است.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، که با عنوان CZ نیز شناخته می شود، توضیح داد که این صرافی مستقیماً با WeChat یا Alipay کار نمی کند و کاربران همچنان قادر هستند که از آنها برای انجام تراکنش های همتا به همتا استفاده کنند.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، این اطلاعیه به دنبال اجرای معاملات همتا به همتای بایننس برای بیت کوین، اتر (ETH) و تتر (USDT) در برابر یوان چینی (CNY) به انتشار رسیده است.

برنامه های CBDC چین

بایننس که در ابتدا در سال ۲۰۱۷ در چین تأسیس شد، سرمایه گذاری استراتژیک خود را بر روی صدور ارزهای دیجیتال و بلاکچین تاسیس شده در پکن در اواسط ماه سپتامبر انجام داد. در آن زمان ، جامعه ارزهای دیجیتال پیش بینی می کرد که بانک مرکزی چین ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به نام CBDC راه اندازی کند.

با این وجود، در اواخر ماه سپتامبر، بانک مرکزی چین این مسئله را نقض کرد و ادعا کرد که هیچ تاریخ راه اندازی مشخصی برای CBDC خود ندارد و این موضوع که کشور آماده است تا یک دارایی جدید مالی را منتشر کند را انکار کرد.