video thumb

بیت کوین یک ذخیره با ارزش، همراه با ویژگی انتقال آسان است!

بسیاری بیت کوین را نمونه دیجیتالی طلا می‌دانند. هر دو این‌ها به سختی به دست می‌آیند، از نظر کمی محدودیت دارند و در نهایت اینکه زمانی به عنوان پول از آن‌ها استفاده می‌شده یا با هدف تبدیل شدن به پول دیجیتال خلق شده‌اند. با این حال سرمایه‌گذاری بر روی هر یک از این موارد باید با در نظر گرفتن تاریخچه و ویژگی‌های هر دارایی صورت پذیرد.

تفاوت بازدهی سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلاری بر روی بیت کوین و طلا

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که با وجود معاملات بیت کوین در سطح پایین‌تر از سطوح اوج قیمتی در سال ۲۰۱۷، این ارز دیجیتال تاکنون بازدهی بسیار بالاتری را در مقایسه با طلا دارد. به طوری که سرمایه‌ گذاری ۱۰۰ دلاری بر روی طلا در بیست سال گذشته، هم‌اکنون تنها ۵۰۰ ارزش دارد، در حالی که سرمایه‌ گذاری مشابه بر روی بیت کوین، هم‌اکنون ۱۶،۳۸۱،۴۹۳ دلار ارزش دارد.

باید توجه داشت که سرمایه ‌گذاری ۱۰۰ دلاری باید در قیمت‌های کمینه‌ی نه سال گذشته انجام شود، در حالی که در این زمان تقریبا سابقه‌ی کشف قیمت برای بیت کوین وجود ندارد. بیت کوین در مدت زمان ۱۱ سال توانست از سطوح قیمتی کمتر از ۱ دلار به قیمت کنونی ۸۲۵۴ دلار برسد.

از طرف دیگر، طلا دارای تاریخچه‌ی هزار ساله است. با این حال، در قرن بیست و یکم روش ‌های سرمایه ‌گذاری بر روی طلا یکسان نیستند. خرید صندوق‌های قابل مبادله در بورس طلا به معنای نگه‌داری طلا در مکان دیگری است. اگرچه طلا به عنوان ذخیره ارزش  شناخته ‌شود و سودهای کلانی را ارائه دهد، اما یک روش پرداخت جایگزین نیست.

بیت کوین یک ذخیره با ارزش، همراه با ویژگی انتقال آسان است

خرید و ذخیره‌سازی طلا به عنوان یک وسیله‌ی پرداخت جایگزین ارزهای فیات، محدودیت های خود را نیز در بر دارد. از طرف دیگر، ذخیره‌سازی بیت کوین آسان است و دسترسی فوری به آن نیز امکان پذیر است. اگرچه مالکانی که از اهمیت حفاظت از «کلید‌های خصوصی» آگاه هستند، همچنان با ریسک سرقت و یا از دست رفتن کلید‌های خصوصی مواجه هستند. مسافرت با استفاده سکه های طلا یک ریسک محسوب می شود، اما مسافرت با یک کلید خصوصی این گونه نیست، در نتیجه جابجایی بیت کوین بسیار آسان است.

پرداخت های بیت کوین کاملا بدون سانسور انجام می‌شود. کنترل کلیدهای خصوصی به عنوان  ابزاری برای پرداخت های برون مرزی، همواره در دسترس می باشد. در طول یک دهه‌ی گذشته مقاومت شبکه‌ی بیت کوین در برابر نفوذ و هک ثابت شده است. در حقیقت شبکه‌ی بیت کوین در طول یک دهه‌ی گذشته به‌طور پیوسته در حال توسعه بوده و گسترش یافته است.

تحلیلگران معتقدند که با وجود نوسان قیمت، بیت کوین در یک بازه‌ی زمانی بلندمدت به عنوان یک روش ذخیره‌ی ارزش فعالیت می کند.

جالب تر اینکه بیت کوین بدون یک سیستم مدیریت متمرکز که بر روی ساخت و آزمایش کد اصلی این ارز دیجیتال نظارت کند، همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد. در حال حاضر، شبکه‌ی بیت کوین به طور متوسط بیش از ۹٫۰۰۰ نود دارد و این امکان را فراهم می آورد که تراکنش‌ های شبکه‌ی بیت کوین در چندین نقطه مختلف نگه‌داری شوند.نگرانی اصلی نسبت به کاهش قیمت بیت کوین به سطح صفر همواره در شرایط بازار نزولی شدت می‌گیرد، با این حال، بیت کوین دوباره صعودی شده

و با افزایش تقاضا روبرو شده است.

لازم به ذکر است که در سال جاری، بیت کوین ثابت کرد که بسیار مقاوم تر از آلت کوین هاست. به گونه ای که بازار خرسی آلت کوین ها موجب شد تا سرمایه گذاران تصمیم بگیرند که تعداد بیشتری بیت کوین را نسبت به آلت کوین ها در اختیار داشته باشند. گفتنی است که داشتن بیت کوین ممکن است که به در اختیار داشتن کوچک ترین واحد بیت کوین (ساتوشی) محدود شود، سپس انگیزه برای در اختیار داشتن یک کوین کامل در آنها ایجاد می شود، به طوری که این شبکه نشان می دهد که تعداد زیادی از کیف پول های ارزهای دیجیتال بیش از ۱٫۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند.