سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه اهرم یا لوریج می‌تواند به کشف قیمت بیت کوین کمک کند؟

بیت کوین (BTC) نیز مانند هر کلاس دارایی دیگری است که قیمت طبیعی خود را از طریق فعالیت های معاملاتی که در صرافی های جهانی انجام می شود، به دست می آورد. با این حال ، به طور کلی اهرم و معاملات حاشیه ای می توانند به افزایش سریع تقاضای یک دارایی کمک کنند. آنها همچنین می توانند سرمایه های انباشت شده را آزاد کنند، بنابراین نقدینگی در بازار مورد نظر افزایش می یابد زیرا معامله گران به دنبال استفاده از سرمایه خود در جای دیگر هستند.

این یک استراتژی سرمایه گذاری با استفاده از پول قرض گرفته شده به منظور استفاده از ابزارهای مالی مختلف و افزایش بازده احتمالی یک سرمایه گذاری است.

همچنین استفاده کارآمد از سرمایه معاملاتی است که مورد توجه متخصصان نیز می‌باشد، زیرا به آنها این امکان را می ‌دهد تا بدون استفاده کامل و ۱۰۰ درصدی از سرمایه خود در وضعیت های معاملاتی پرخطر، به معاملات وضعیت های معاملاتی بزرگ بپردازند.

به عنوان مثال، معامله گر که می خواهد هزار توکن با قیمت ۱ دلار بخرد ، بسته به اهرم مورد استفاده ، فقط به ۱۰۰ دلار سرمایه نیاز دارد و بدین ترتیب ۹۰۰ دلار باقی مانده را نیز برای معاملات دیگر در دسترس می گذارد.

چرا اهرم برای بیت کوین مهم است؟

بیت کوین که غالبا به عنوان نقدترین ارز دیجیتال موجود شناخته می‌شود از اهرم و معاملات مارجین بهره می‌برد، به این صورت که به سرمایه گذاران و معامله گران امکان می دهد تا در یک وضعیت معاملاتی معطوف شوند در حالی که پورتفولیویی از سایر ارزهای دیجیتال در اختیار داشته باشند. اهرم همچنین ابزارهای بیشتری را به معامله گران حرفه ای و سرمایه گذاران خرد به منظور کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال ارائه می ‌دهد. در واقع، تقاضای بیشتر برای یک کلاس دارایی به میزان چشمگیری پتانسیل آن را برای کسب سود بیشتر از طریق افزایش سالم و طبیعی قیمتبه طور گسترده ای بهبود می ‌بخشد.

لنیکس لای (Lennix Lai)، رییس بازاریابی صرافی OKEx در پنل زنده همایش سرمایه گذاری سنگاپور عنوان کرد:

اگر فقط بتوانید توکن های بیت کوین را خرید و فروش کنید و قابلیت فروش استقراضی نداشته باشید، بازار پرنوسان تر می ‌شود زیرا کاملا با احساسات هدایت خواهد شد.

وی گفت: به عنوان مثال، بیت کوین قبل از معرفی معاملات آتی CME بسیار پرنوسان تر بود. بنابراین باید ابزارهای مالی بیشتری نظیر اختیارات داشته باشیم تا در فرآیند افزایش سالم و طبیعی قیمت به بازار کمک کنند.

دسترسی بیشتر به سرمایه به معنای نقدینگی بیشتر، بدون افزایش تعداد معامله گران در بازار مورد نظر است. این مسئله، ابزاری را برای افزایش گردش سرمایه بدون جذب سرمایه جدید فراهم می کند.

اگرچه در کنار کاهش حجم کلی معاملات، ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال نیز ثابت مانده است اما فشارهای موجود در بازار خرسی می تواند از طریق اهرم و معاملات مارجین جبران شود.

خطر اهرم یا لوریج چیست؟

البته مزایای لوریج بدون خطرات موجود نیز حاصل نمی شود، زیرا ضرر می ‌تواند منجر به نقد شدن سرمایه معامله گر و کاهش قیمت بازار نقدی شود. چنین رویدادی اخیرآ در بازار معاملات آتی بیت کوین در تاریخ ۲۴ سپتامبر رخ داد و باعث ایجاد یک فشار طولانی شد.

اگر ارز دیجیتال مورد نظر در معاملات، برخلاف آنچه انتظار می رفت، پیش برود، اهرم می ‌تواند ضررهای بالقوه را چند برابر کند. برای مدیریت ریسک های موجود، معامله گران معمولا شیوه‌ی معاملاتی سختگیرانه ای را اعمال می‌ کنند که شامل استفاده از سفارش های استاپ (Stop) و لیمیت (Limit) می‌باشند که برای کاهش ضررهای احتمالی طراحی شده اند.

سانی ری (Sunny Ray)، رییس توسعه تجارت جهانی صرافی ارزهای دیجیتال کراکن نیز طی سخنرانی خود در پنل سنگاپور توضیح داد که چگونه صرافی ها خود را از این خطر محافظت می کنند. وی گفت:

اگر نوسان زیادی در بازار وجود داشته باشد، اگر ارزش دارایی بیش از ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش یابد، شرایطی به اسم مارجین کال (margin call) رخ می ‌دهد که طی آن، شرکت دارایی مشتریان را برای جبران ضررها نقد می ‌کند.

گفتنی است که در حال حاضر ۸ صرافی بزرگ وجود دارد که قابلیت لوریج را ارائه می‌ دهند و چندین صرافی دیگر نظیر کراکن، بایننس و دریبیتم (Deribitm) نیز حساب های معاملات مارجین را امکان پذیر می ‌سازند، در حالی که بکت محصول معاملات آتی خود را در تاریخ ۲۳ سپتامبر را ارائه داده است تا فرصت های افزایش قیمت را فراهم آورد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location