video thumb

تلاش بانک ملی کامبوج برای توسعه زیر ساخت های مالی بلاک چین

معاون رئیس بانک ملی کامبوج طی سخنانی اعلام کرد که پرداخت های مبتنی بر بلاک چین منجر به ایجاد کنترل وسیع تر مالی و افزایش میزان تاثیر گذاری بیشتر سیستم های مالی خواهد شد.
وی که این سخنان را در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی CNBC مطرح می کرد، گفت که بانک ملی کامبوج تجربه ای کافی از کار با سیستم های مالی بلاک چینی در سطح ملی و در داخل این کشور را داشته، اما سود واقعی معاملات مبتنی بر بلاک چین، در تراکنش های فرامرزی نهفته است.
در همین راستا، «سری چیا» تاکید کرد که بانک ملی کامبوج در حال همکاری با بانک مالزیایی Maybank در زمینه توسعه پروژه های بلاک چینی است.
گفته می شود دو بانک نامبرده، در حال حاضر تفاهم نامه ای مشترک در خصوص توسعه سیستم های مالی وابسته به پرداخت بلاک چینی فرامرزی با یکدیگر به امضا رسانده اند، هر چند هیچ یک از طرفین هنوز جزئیاتی از این تفاهمنامه منتشر نکرده اند.
معاون رئیس بانک ملی کامبوج همچنین توضیح داد که بسیاری از کارگران اهل این کشور در مالزی مشغول به کار بوده و هزینه بالای تراکنش ها و نقل و انتقال مالی دستمزدهای ارسالی این کارگران برای خانواده های خود در کامبوج، منجر به روی آوردن گسترده آنها به سمت تراکنش های مبتنی بر بلاک چین شده است.
بنا به گفته وی، با به راه افتادن سیستم نقل و انتقال مالی بلاک چینی فرامرزی، اکنون کارگران کامبوجی می توانند حتی وجوه مورد نظر را مستقیما به حساب مدارس فرزندان خود در کامبوج حواله کرده و این کار با کمترین هزینه صورت میگیرد.