video thumb

برای تبدیل شدن به یک نهنگ بیت کوین، چه مقدار بیت کوین مورد نیاز است؟

آیا می خواهید که یک نهنگ بیت کوین باشید؟ مقدار بیت کوین مورد نیاز برای تأثیرگذاری بر بازارها در حال حاضر، بسیار کمتر از مقداری است که در آینده نیاز خواهید داشت.

یک نهنگ بیت کوین ۱ میلیارد دلار (۹۴٫۵۰۴ بیت کوین) انتقال داد

چندین روز پیش، یک نهنگ بیت کوین، ۱ میلیارد دلار بیت کوین را آن هم تنها در یک تراکنش منتقل کرد.

این مقدار بیت کوین از بزرگ ترین آدرس کیف پولی که متعلق به صرافی نمی باشد انتقال یافته است و موجی از حدس و گمان را مطرح کرده است که ممکن است مربوط به ذخیره سازی بکت تا کاهش قیمت بزرگ بیت کوین باشد.

دلیل این کار هر چه که باشد باید بپذیریم که انتقال این حجم از بیت کوین تنها توسط یک تراکنش بسیار شگفت انگیز و البته کمی ترسناک است.

نهنگ های بیت کوین قدرت دستکاری بازارها را دارند. طبق تحقیقات انجام شده در سال گذشته توسط Diar ، بیش از ۵۵ درصد از گردش جهانی بیت کوین توسط کمتر از ۱ درصد از کل کیف پول های بیت کوین کنترل می شد.

این بدان معناست که تعداد بسیار کمی از مردم بر آنچه در قیمت بیت کوین رخ می دهد، تأثیر گذارند.

اما همانطور که یکی از کاربران قبلاً در سایت ردیت خاطرنشان کرد، تعداد بیت کوین های لازم برای نهنگ بیت کوین ممکن است که با گذشت زمان تغییر قابل توجهی پیدا کند.

چه تعداد بیت کوین، یک نهنگ بیت کوین می سازد؟

این کاربر ردیت نوشت:

۱۰ سال پیش اگر ۱۰،۰۰۰بیت کوین داشتید، نهنگ نبودید. صرفا می ‌توانستید پیتزا سفارش دهید. اما امروزه معتقدم که داشتن هزار بیت کوین یا حتی کمتر می‌ تواند شما را به یک نهنگ تبدیل کند. آیا در آینده داشتن ۱۰۰ بیت کوین شما را به نهنگ تبدیل خواهد کرد؟ ۱۰ بیت کوین چطور؟ یا حتی تنها یک بیت کوین؟

مطمئناً این سؤال جالبی است که طبعاً پاسخ های جالبی را نیز به همراه داشته است.

بعضی معتقدند که در آینده برای آنکه به نهنگ تبدیل شویم فقط کافی است ۰٫۲۸ بیت کوین داشته باشیم. سایر افراد با این نظر مخالف هستند و استدلال می کنند که تقریبا همین مقدار کنونی باید بیت کوین داشته باشیم.

چرا؟ چون قابلیت به نوسان درآوردن بازار هیچ ارتباطی با ارزش دلاری بیت کوین ندارد، بلکه به درصد موجودی شما بستگی دارد.

هرچند به عقیده بعضی از افراد این مورد آنچنان مهم نیست. از این گذشته آنها استدلال می کنند که توانایی شما برای تأثیرگذاری در بازار به میزان بیت کوین شما بستگی ندارد، بلکه به مقدار نقدینگی موجود در بازار بستگی دارد.

این بدان معناست که هرچه افراد بیشتری بیت کوین را در اختیار داشته باشند، نقدینگی کمتری وجود دارد و مقادیر بیت کوین نیز می ‌توانند تاثیرگذار باشند.

عدم تصمیم گیری جامعه

به نظر می‌رسد که جامعه بیت کوین پاسخ مشخصی به سوال این کاربر ردیت در خصوص این موضوع ندارد که در آینده چه مقدار بیت کوین باعث تبدیل شدن کاربران به نهنگ می‌شود.

این بحث بدون نتیجه باقی مانده است به طوری که سایر افراد خاطرنشان می‌کنند که اگرچه انتقال ۱۰ هزار بیت کوین در بازار ممکن است که نوسان شدیدی ایجاد کند، اما پس از آن دیگر نهنگ نخواهید بود.

به علا‌وه، در حالی که ممکن است، ۱ بیت کوین در آینده بسیار با ارزش باشد، اما هرگز توانایی تغییر بازار را نخواهد داشت، زیرا یک کوین از ۲۱ میلیون کوین موجود اصلا به چشم نمی آید و بسیار ناچیز است.