video thumb

روسیه: یک مقام دولتی این کشور انتظار دارد ۲۰٪ از بیت کوین جهان را استخراج کند

یک شرکت استخراج بیت کوین در روسیه در نظر دارد تا با افتتاح تاسیساتی جدید در این کشور، سهم ۲۰ درصدی از بازار استخراج بیت کوین در دنیا را به خود اختصاص دهد. همانطور که خبرگزاری محلی RBC گزارش داد، شرکت استخراج روسی (RMC) در نظر دارد یک کارخانه فلز را در استان کارلیای شمالی این کشور مجدداً بازسازی کند.

این کارخانه که در سال ۲۰۱۸ به دلیل تحریم‌های آمریکا بسته شد، حالا قرار است تا به عنوان تاسیسات استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار گیرد. این مزرعه‌ی استخراج به اندازه‌ای بزرگ است که بتواند یک پنجم از استخراج جهانی بیت کوین را به خود اختصاص دهد.

دیمیتری مارینیچف (Dmitry Marinichev)، مدیرعامل شرکت استخراج بیت کوین در روسیه و از نمایندگان شرکت ملی اینترنت این کشور در مصاحبه‌ای با رسانه محلی گفت: ایده ما تغییر کاربری کارخانه و فروش قدرت پردازش آن به عنوان نوعی خدمات است؛ یعنی ارائه یک نوع خدمات در حوزه فناوری اطلاعات.

مارینیچف RBC را در سال ۲۰۱۷ و از طریق جذب ۴۳ میلیون دلار سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ICO)تاسیس کرد که این سرمایه تا کنون بیشترین مبلغی است که از طریق یک ICO در روسیه جذب شده است.

روی آوردن مردم دنیا به استخراج بیت کوین

علی‌رغم منصب دولتی او در روسیه، مارینیچف نسبت به برخی از سیاست های دولت، به ویژه جنبه های مربوط به اینترنت، موضع انتقادی خود را نشان داده است.

به عنوان مثال، تلاش کرملین برای مسدود کردن سرویس پیام رسان تلگرام از جمله مسائلی است که مارینیچف نسبت به آن مخالف است. به نظر می رسد که تلاش های دولت نیز تاکنون بی نتیجه مانده است، زیرا تلگرام هنوز در دسترس است، و به زودی نیز این شرکت اقدام به انتشارر ارز دیجیتال خود خواهد کرد.

مارینیچف طی مصاحبه‌ای در ماه می سال گذشته عنوان کرد:

مسدودسازی تلگرام با استفاده از قرار دادن آدرس‌ های آی‌پی در لیست سیاه غیر ممکن است. به این ترتیب این نبرد بی پایان ادامه خواهد یافت، حتی اگر بگوییم کلاینت تلگرام متن باز است و می‌توان آن را بررسی کرد و سازوکارش را فهمید.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، رقابت در استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹ بار دیگر با استقبال همراه شده است. علیرغم نوسانات بسیار بیت کوین، نرخ هش یا قدرت محاسباتی ترکیبی اختصاص داده شده برای استخراج نیز به اوج خود رسیده است.

هفته گذشته نیز بیت مین (Bitmain)، یکی از شرکت های مهم در زمینه‌ی استخراج ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که طی سال‌های آینده بزرگترین مزرعه استخراج جهان در تگزاس آمریکا را ایجاد خواهد کرد.

در عین حال، کانان کریتیو (Canaan Creative)، رقیب بیت مین نیز طی هفته جاری برای ۴۰۰ میلیون دلار عرضه اولیه عمومی یا IPO ثبت نام به عمل آورد.