video thumb

بایننس قصد دارد تا دفتر جدیدی در پکن افتتاح کند!

دو منبع آگاه اعلام کردند که صرافی بزرگ بایننس که در کشور مالت مستقر می باشد، اعلام کرده که قصد دارد تا دفتر جدیدی در پکن افتتاح کند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که دفتر بایننس در چین، در حال حاضر در شهر شانگهای قرار دارد.

هنوز مشخص نیست، زمانی که این دفتر افتتاح ‌شود دقیقا چه کاری انجام خواهد داد، اما با قطعیت می‌توان گفت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ژی جینپینگ (Xi Jinping)، رئیس جمهور چین، نسبت به فناوری بلاک چین ابراز علاقه کرد.

چنین به نظر می رسد که روابط بین صرافی بایننس و مقامات چینی اخیراً گرم شده است، پیش از این بایننس با انتشار گزارشی به بررسی ارز دیجیتال ملی چین پرداخت و گفت که این کشور در نظر دارد تا تابستان سال آتی این ارز را عرضه کند. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز، در توییتر خود نوشت که معتقد است بانک مرکزی چین تاثیر مثبتی در صنعت ارزهای دیجیتال بر جای خواهد گذاشت. این اظهارات در حالی مطرح شد که سال گذشته، چین مانع دسترسی مردم این کشور به وب‌سایت بایننس شد.

این روزها کارکنان بایننس به صورت رسمی اعلام کردند که این صرافی در حال کار بر روی استیبل کوین «ونوس» (Venus) می باشد. یی هی (Yi He)، یکی از بنیان گذاران و مدیر ارشد بازاریابی بایننس، در گفتگو با بلومبرگ عنوان کرد که بایننس به دولت‌ها کمک می کند تا از طریق چنین پروژه‌هایی به یک نظارت کامل بر حوزه ارزهای دیجیتال برسند تا از ثبات و توسعه پایدار این پروژه‌ها اطمینان حاصل شود.

اگرچه ژائو در کانادا بزرگ شده است اما وی در چین متولد شده و قبل از تأسیس صرافی بایننس ، در صرافی «اوکی کوین» (OkCoin) فعالیت می ‌کرده است.بایننس در سپتامبر سال گذشته اولین سرمایه گذاری خود را در یک شرکت رمزنگاری چینی به نام Mars Finance انجام داد. بسیاری از سرمایه گذاران اولیه این صرافی شرکت‌های فناوری چینی هستند که از جمله آنها می توان به «بلک‌هول» (Black Hole) و «فانسیتی» (Funcity) اشاره کرد.

ژائو در توییت خود نوشت که بایننس در حال حاضر به طور روزانه شاهد تراکنش‌های چند میلیون دلاری کاربران چینی است. بخش عمده‌ای از این معاملات به صورت همتا به همتا که اوایل این ماه در چین راه‌اندازی شد، صورت می‌گیرد. با این حال، افزایش تمرکز در خصوص کاربران چین، به معنای این نیست که این شرکت در حال همکاری با دولت چین، فراتر از مسائلی نظیر ونوس، است.

ژائو در ویدیوی توییتر خود با اشاره به استراتژی های دولت چین گفت: “من چیزی ندارم که عمومی نباشد.” وی افزود: تمام تفاسیر من از منابع عمومی هستند.