video thumb

کاهش ۶۰ درصدی نرخ هش لایت کوین پس از هاوینگ

با گذشت سه ماه از رویداد نصف شدن پاداش استخراج ( هاوینگ ) در آگوست ۲۰۱۹، نرخ هش لایت کوین با کاهش سودآوری استخراج به پایین ترین حد خود رسیده است. این افت سنگین در فعالیت استخراج لایت کوین، یک علامت منفی دیگر برای آلت کوین ها است. گزارش های دیگری که در اوایل سال منتشر شد نیز نشان دهنده‌ی این است که توسعه دهندگان علاقه ای به مشارکت در کد نویسی ارزهای دیجیتال ندارند.

داده های BitInfoCharts.com نشان دهنده‌ی این است که از زمان رویداد نصف شدن پاداش استخراج در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ نرخ هش لایت کوینبه میزان بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است. این میزان، ادامه روند نزولی است که از فعالیت های استخراج لایت کوین از تابستان سال ۲۰۱۹ مشاهده می شود.

این کاهش سنگین نرخ هش نشان دهنده افت قابل توجه سود استخراج کنندگان ششمین ارز بازار ارزهای دیجیتال است. استخراج کنندگان لایت کوین در حال خروج از شبکه هستند، به این معنی که پتانسیل و قدرت محاسباتی کمتری در شبکه وجود دارد.

مهمتر از همه، کاهش این میزان هش باعث نگرانی در مورد امنیت خود شبکه لایت کوین می شود. کاهش نرخ هش به معنای سقوط مشارکت در شبکه است که امنیت اثبات کار در شبکه بلاک چین را به خطر می اندازد.

این که نرخ هش به دنبال نصف شدن پاداش استخراج کاهش یابد، برای ارز نقره ای بازار امتیاز منفی محسوب می شود. از نظر تئوری، نصف شدن پاداش استخراج بلاک باید به عنوان مکانیسم کاهش عرضه عمل کرده و باعث شود قیمت هر واحد لایت کوین افزایش یابد.

تحلیلگران معمولا رخداد نصف شدن پاداش را به عنوان محرک افزایش ارزش بازار یک ارز دیجیتال معرفی می کنند. با این حال، به نظر می رسد استخراج کنندگان لایت کوین اشتیاقی به مشارکت در این امر ندارند، به این معنی که احتمالا قدرت استخراج خود را به سمت استخراج سایر ارزهای دیجیتال با ارزش تر سوق می دهند. طبق داده های BitInfoCharts.com، سود آوری استخراج لایت کوین به پایین ترین مقدار خود رسیده است.

مارپیچ مرگ استخراج لایت کوین، یک داستان آشنا

مارپیچ مرگ استخراج برای لایت کوین تنها یکی از موضوعات مربوط به آلت کوین های محبوب است. علیرغم دستاوردهای قابل توجه مانند شبکه لایتنینگ لایت کوین و مبادله اتمی، جذابیت کلی لایت کوین شاهد افزایش چشمگیری نبوده است.

لایت کوین در اوایل سال، در بین ۱۰ آلت کوین برتر افزایش قیمت چشمگیری داشت. قیمت این ارز تا ۱۴۰ دلار افزایش یافت، اما از آن زمان تاکنون حدود ۶۰ درصد افت کرده و به قیمت ۵۷ دلار کاهش یافته است.

مشکلات لایت کوین حتی فراتر از عملکرد قیمتیاین ارز دیجیتال می باشد.. همانطور که قبلاً نیز گزارش شده است ، چارلی لی (Charlie Lee)، خالق لایت کوین اعتراف کرده است که هیچ کس علاقه ای به همکاری برای کدنویسی ارز دیجیتال لایت کوین را ندارد.