video thumb

CasperLabs، اولین پروتکل PoS اتریوم با ایمنی قابل اثبات را ارائه کرد!

شرکت کسپرلبز (CasperLabs) فعال در حوزه توسعه اتریوم ، اولین نسخه پیاده‌‌سازی‌‌شده پروتکل اثبات سهام (PoS) موسوم به Highway که فعال و ایمن بودن آن قابل اثبات است و صحت ساختاری دارد را معرفی کرد.

 فعال و ایمن بودن قابل اثبات

یک پروتکل در صورتی ایمن است که بر تصمیم‌‌گیری و اهداف خود استوار باشد و فعال بودن آن نیز منوط به تضمین اهداف آن است. کسپرلبز ادعا می‌‌کند که هر دوی این ویژگی‌‌‌‌ها در پروژه Highway وجود دارند و حضور آن‌‌ها قابل اثبات است. این شرکت همچنین یک مقاله پژوهشی کامل در مورد این پروژه منتشر کرده است.

کسپر (Casper) نامی است که به این نسخه پیاده‌‌سازی ‌‌شده PoS اتریوم داده شده است و Highway (این نسخه خاص) به‌‌عنوان یک نرم‌‌افزار متن باز منتشر شده است. نسخه اول این پروتکل در ماه مه سال گذشته منتشر شد.

پیاده‌‌سازی کسپر متن باز

طبق این اطلاعیه، این شرکت توسعه پروتکل را در هفته بلاک چین سان‌‌ فرانسیسکو در ۳۱ اکتبر اعلام کرد. شرکت خاطرنشان کرد:

«ما با انتشار Highway به عموم به صورت متن باز، امیدواریم که الهام‌‌بخش نوآوری‌‌های بیشتری به نفع همگان باشیم.»

در طی این رویداد، مایکل برچ (Michael Birch)، توسعه ‌‌دهنده اصلی نرم ‌‌افزار کسپرلبز گزارش داد که یک کارگاه توسعه ‌‌دهنده برگزار کرده که در آن نحوه نوشتن قراردادهای هوشمند را به زبان برنامه نویسی راست (Rust) برای استفاده در کسپرلبز آموزش می داده است.

همانطور که کوین تلگراف در ماه سپتامبر گزارش داد، کسپرلبز مبلغ ۱۴٫۵ میلیون دلار در سری اول تامین مالی خود به رهبری ترن پایزر (Terren Piezer)، سرمایه گذار بین المللی و رئیس شرکت سرمایه گذاری Acuitas Group Holdings  که در لس آنجلس مستقر می باشد، جمع آوری کرده است.