سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش نرخ هش بیت کوین به دلیل اتمام فصل بارانی در چین!

پس از رشد مداوم در طول سه ماه گذشته، توان محاسباتی شبکه بیت کوین با پایان یافتن بارندگی تابستان کشور چین شاهد افت چشمگیر بوده است.

براساس داده های Poolin، بزرگ ترین استخر استخراج بیت کوین در جهان از لحاظ نرخ هش، میانگین محاسبات هفت روزه بیت کوین از ۲۴ اکتبر به حدود ۹۰ اگزاهش در ثانیه (EH / s) کاهش یافته است و این نشان می دهد که برخی ماینرها از شبکه جدا شده اند. پیش از این تخمین زده شده بود که نرخ هش تا پایان سال ۲۰۱۹ بالاتر از آستانه ۱۰۰ اگزاهش در ثانیه خواهد بود.

در نتیجه این کاهش توان محاسباتی، اطلاعات استخر استخراج BTC.com تخمین زده است که سختی شبکه بیت کوین که معیاری برای میزان دشوار بودن رقابت برای کسب پاداش استخراج در شبکه بیت کوین است، ۱٫۵ درصد کاهش خواهد یافت.

سختی استخراج بیت کوین در تاریخ ۲۴ اکتبر و با ۳۸ درصد افزایش نسبت به اوایل ماه آگوست، به بیشترین رکورد خود یعنی ۱۳٫۶۹تریلیون هش در ثانیه رسید. این افزایش عمدتاً ناشی از افزایش توان هشینگ ماینرها بوده است که به دلیل فراوانی و قیمت ارزان برق در استان های جنوب شرقی کشور چین امکان پذیر شده است.

سختی استخراج به گونه ای طراحی شده است که تقریبا هر ۱۴ روز بر اساس افزایش یا کاهش توان هشینگ شبکه طی این مدت، می تواند خود را تنظیم کند و به نسبت توان هشینگ، افزایش یا کاهش یابد. سختی استخراج در تاریخ ۲۴ اکتبر به دنبال جهشی در نرخ هش طی ۱۴ روز به رکورد ۹۷٫۹۰ اگزاهش در ثانیه رسید.

کریس ژو (Chris Zhu)، بنیان گذار استخر Poolin در پست اخیر خود در ویچت عنوان کرد که یکی از دلایل اصلی کاهش نرخ هش در هفته گذشته، نزدیک شدن به پایان فصل بارندگی در کشور چین می‌باشد. در نتیجه، بعضی از نیروگاه های برق آبی در استان سیچوان که تخمین زده می‌ شود ۵۰ درصد از توان محاسباتی بیت کوین در سراسر جهان را تشکیل می دهند، دیگر ظرفیت برای تولید انرژی کافی برای پشتیبانی از استخراج را ندارد.

ماینرهای بدون منبع برق کافی مجبور هستند که فعالیت های خود را تعطیل کنند یا به استان های دیگر نظیر شین جیانگ انتقال دهند که در آنجا مزارع استخراج منابع برق باثبات تر اما گران تری از سوخت های فسیلی تولید می‌ شود.

شون ژنگ (Xun Zheng)، مدیرعامل هشیج (Hashage) که تاسیسات استخراج در استان سیچوان متعلق به وی می‌باشد، اظهارات ژو را تایید کرد و افزود که حتی اگر برخی از افراد بتوانند منابع برق آبی پیدا کنند، هزینه ها از ۰٫۰۴ دلار در هر کیلووات ساعت تقریبا به ۰٫۰۵ دلار در هر کیلووات ساعت افزایش یافته است.

علاوه بر این، افت ناگهانی قیمت بیت کوین به کمتر از ۷٫۵۰۰ دلار در تاریخ ۲۳ اکتبر می‌تواند منجر به خاموش شدن گسترده مدل های قدیمی اما پر کاربرد دستگاه های استخراج نظیر انت ماینر S9 ساخته شده توسط بیت مین شده شود. هزینه تمام شده استخراج بیت کوین برای دستگاه انت ماینر S9 بین ۷٫۰۰۰ تا ۷٫۵۰۰ دلار است. با این حال، افزایش قیمت هفته گذشته می‌تواند این وحشت را از بین ببرد.

با این وجود، این نکته همچنان باقی است که سودآوری S9 و سایر مدل های مشابه ساخت رقبای بیت مین، یک مسأله مهم برای طول عمر این دستگاه هاست و ممکن است به زودی تحت تاثیر هزینه های بالاتر برق در فصل زمستان و هم چنین رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین در ماه می ۲۰۲۰ (قبل از فصل بارانی سال آینده) قرار گیرد.

طبق شاخص سودآوری ماینر که توسط استخرهای Poolin و رقیب آن F2Pool ارائه شده است، با در نظر گرفتن قیمت فعلی بیت کوین و هزینه برق ۰٫۰۵ دلار به ازای هر کیلووات ساعت، سود استخراج مدل هایی نظیر S9 حدود ۳۰ درصد می‌باشد.

بعضی از شرکت ها مانند INBTC که شرکت خواهر Poolin می‌باشد، در حال حاضر تلاش می کنند که با ادغام دو واحد در یک واحد به منظور افزایش توان هشینگ نسبت به مصرف برق، طول عمر ماینر S9 را افزایش دهند. این امر، باعث می شود که کسب سود ب نسبت به استفاده از دو واحد مجزا بیشتر شود. هرچند هنوز مشخص نیست که این روش می‌تواند کارایی کافی داشته باشد و در مقیاس گسترده تری مورد پذیرش قرار گیرد یا خیر.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location