سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تفاوت کیف پول های بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین

انتخاب یک کیف پول، اولین کاری است که برای خرید بیت کوین و فروش بیت کوین، مورد نیاز است. به دلیل اینکه بیت‌کوین، فرم و شکل فیزیکی ندارد، آنرا نمی‌توان در جایی ذخیره کرد، بلکه فقط می‌توان کلید خصوصی آنرا که اجازه دسترسی به موجودی و امضای تراکنش‌ها را می‌دهد را در جای امنی ذخیره کرد. در ادامه، محبوب‌‌ترین انواع کیف پول های بیت کوین را به شما معرفی کرده و به تفاوت کیف پول های بیت کوین می پردازیم:

 کیف پول دسکتاپ (Desktop Wallet)

کیف پول‌‌های دسکتاپ، باید در یک لپ‌‌تاپ یا کامپیوتر مشخص دانلود شوند و تنها از طریق آن دستگاه خاص، قابل دسترسی هستند. تفاوت کیف پول های بیت کوین با این کیف پول، این است که کیف پول‌‌ دسکتاپ، ترکیب خوبی از امنیت و سهولت را ارائه می‌‌دهند، زیرا کلید خصوصی شما بر روی هارد درایو کامپیوتر خودتان ذخیره و نگهداری می‌شود و این کلید در اختیار هیچ شخص واسط یا سرور دیگری قرار نمی گیرد.  با این وجود، به خاطر داشته باشید که اگر یک هکر بتواند از راه دور، کنترل دستگاه شما را به دست آورد، قادر است به کیف پول شما دسترسی پیدا کند. یکی از بهترین نوع این کیف پول ها، کیف پول الکتروم است:

  • کیف پولElectrum: یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است. این کیف پول کاملا open source بوده و به صورت مداوم توسط جامعه برنامه‌نویسان به‌روز می‌شود. با این‌که این کیف پول هم برای دسکتاپ و هم برای اندروید توسعه داده شده است، در میان جامعه بیت کوین، نسخه دسکتاپ آن به اندروید ترجیح داده می‌شود. نسخه دسکتاپ این کیف پول برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک توسعه داده شده است و برای استفاده از آن نیاز به دانلود کل بلاک چین نیست. در این کیف پول دسترسی کامل به کلیدخصوصی امکان‌پذیر است و می‌توان آن را به کیف پول‌های سخت افزاری هم متصل نمود.
خرید و فروش بیت کوین
خرید بیت کوین

کیف پول موبایلی (Mobile Wallet)

یک کیف پول موبایلی، بسیار شبیه به کیف پول دسکتاپ است، زیرا این کیف پول، مستقیما در موبایل شما دانلود می‌‌شود. این برنامه‌‌ی موبایل به وسیله‌‌ی اسکن کردن یکQR code، امکان خرید بیت کوین و فروش بیت کوین و خرج کردن آن را در یک فروشگاه فیزیکی، فراهم می‌‌کند. تفاوت کیف پول های بیت کوین با این کیف پول، این است که در کیف پول موبایلی خطر از دست دادن رمزارزها درصورت سرقت، خرابی و از دست دادن گوشی و خطر حمل دائمی سرمایه همواره وجود دارد. به‎دلیل اینکه اکثر کیف پول های موبایلی، کلیدهای خصوصی شما را تنها بر روی گوشی تلفن همراه شما و آن هم به‎صورت رمزنگاری شده ذخیره میکنند، از میزان امنیت بسیار بالاتری نسبت به کیف‎پول‎های تحت وب برخوردار هستند. یکی از بهترین نوع این کیف پول ها، کیف پول مای‌سلیوم است:

  • کیف پول Mycelium: برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. این کیف پول یکی از امن‌ترین گزینه‌های موبایل می باشد. مای‌سلیوم را می‌توان به کیف پول های سخت افزاری هم متصل کرد و همچنین برای خرج کردن و انتقال مبالغ داخل کیف پول‌های کاغذی هم می‌شود از آن بهره برد. در این کیف پول، شما کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی و دارایی های خود را دارید و انواع گزینه‌های امنیتی مثل PIN برای شما فراهم است.

کیف پول آنلاین یا تحت وب (Web or Online Wallet)

کیف پول آنلاین یا تحت وب، بیشترین میزان سهولت در ارسال کوین‌‌ها به شخصی دیگر را ارائه می‌‌کند. تفاوت کیف پول های بیت کوین با این کیف پول، این است که کیف پول تحت وب، کم امنیت‌‌ترین نوع کیف پول هستند، زیرا ارائه‌دهنده‌‌ی کیف پول، معمولا کنترل کاملی بر آن دارد. سپرده‌‌گذاری کوین‌‌ها در یک صرافی رمز ارز، نمونه‌‌ای از این مسئله است. صرافی، کوین‌‌های شما را در سرور مرکزی خود ذخیره‌‌سازی می‌‌نماید. به این معنی که اگر این سرور هک گردد، مجرم می‌‌تواند به تمام وجوه شما دسترسی یابد. بهتر است که تنها میزان اندکی از کوین‌‌ها را در یک کیف پول‌‌ اینترنتی ناشناس نگهداری کنید. یکی از بهترین کیف ‎پول‎های تحت وب بلاکچین است:

  • کیف پول بلاکچین: این کیف‎پول یکی از معروفترین و معتبرترین کیف‎پول‎های تحت وب دنیاست که رمزارزهای بیت کوین، استلار، بیت کوین کش و اتریوم را پشتیبانی می کند.

کیف پول کاغذی (Paper Wallet)

این کیف پول همانند پول نقد، تا زمانی که در اختیار شما قرار داشته و آسیب ندیده‌ باشد کاملاً امن است. تنها کافی است کلیدهای خصوصی و عمومی خود را در یک تکه کاغذ چاپ کنید و از آنجایی که کلیدها به هیچ سروری متصل نیستند، کوین‌های شما امن خواهند بود. به این معنی که تنها راه دسترسی یک شخص به این کلیدها، داشتن آن کاغذ فیزیکی است. هنگامی که لازم است وجوه را انتقال دهید، می‌‌توانید به سادگی کلیدها را در یک کیف پول اینترنتی یا نرم‌‌افزاری وارد ‌‌کنید یا حتی به صورت ساده‌‌تر، تنها کد  QRچاپ شده را اسکن نمایید. تفاوت کیف پول های بیت کوین با این کیف پول، این است که در کیف پول کاغذی، شما در حال چاپ کلید خصوصی بیت‌کوین روی یک کاغذ هستید و هرکس این کاغذ را داشته باشد می‌تواند همه موجودی آنرا خالی کند. بنابراین در صورت از بین‌رفتن، گم شدن یا دزدیده شدن آن تکه کاغذ، همه موجودی دیجیتالی که ذخیره کرده‌اید از بین خواهد رفت و به هیچ عنوان امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت.

  • کیف پول کاغذی بیت کوین: برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین می‌توانید به وب‌سایتorg مراجعه کنید. هر کیف پول کاغذی یک کلید خصوصی و یک آدرس دارد.
خرید و فروش بیت کوین
فروش بیت کوین

کیف پول سخت‌‌افزاری (Hardware Wallet)

تفاوت کیف پول های بیت کوین با این کیف پول، این است که از نظر امنیت، هیچ کیف پولی بهتر از کیف پول سخت افزاری نیست. این کیف پول، یک دستگاه فیزیکی است که تنها هدف آن، دخیره‌‌سازی کلیدهای ناشناس خصوصی و عمومی شما در سخت‌‌افزار است. این دستگاه، هرگز به اینترنت متصل نمی‌‌گردد، مگر اینکه نیاز به انتقال وجوه داشته باشید. با این وجود، شما شماره شناسایی فردی خصوصی خود را مستقیما در دستگاه وارد می‌‌کنید که این کار، دسترسی هکر به کلیدهای شما را عملا غیرممکن می‌‌کند. یکی از معروف‎ترین و ایمن‎ترین انواع کیف پول سخت افزاری عبارتنداز:

  • کیف پول سخت افزاری Ledger: شرکت فرانسوی لجر امن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای خرید ارزهای دیجیتال و فروش ارزهای دیجیتال و نگهداری آنها، می‌سازد. کیف پول‌های سخت افزاری لجر، کلیدهای خصوصی را به صورت کاملا امن و آفلاین نگهداری می‌کنند و هک کردن آن تقریبا غیرممکن است. این کیف پول از تقریبا تمام ارزهای دیجیتال معتبر، پشتیبانی می‌کند. از این رو، یک کیف پول برای نگهداری تقریبا تمام ارزهای دیجیتال کافی است.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location