سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تفاوت های بلاک‌ چین و بیت‌ کوین

بلاک چین چیست

بلاک چین نام خود را از شیوه ای می گیرد که سوابق سازماندهی می شوند و به صورت زنجیره ای از بلاک های مرتبط انجام می گیرد. اساسا باید گفت که یک بلاک، مقداری داده است که شامل لیستی از تراکنش های اخیر است. بلاک ها و تراکنش های خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال، عمومی و قابل رویت هستند اما آنها را نمی توان تغییر داد. همچنان که بلاک های جدید به بلاک چین اضافه می شوند، سابقه پیوسته ای از بلاک های مرتبط شکل می گیرد.

بلاک چین چیست
بلاک چین

یکی از دلایل اصلی اینکه چرا بلاک چین ها آنقدر در برابر تغییر مقاوم هستند این است که بلاک ها مرتبطند و توسط شواهد رمزنگاری شده ایمن شده اند. به منظور ایجاد بلاک های جدید، مشارکان شبکه لازم است که در یک فعالیت محاسباتی شدید و پر هزینه بنام استخراج درگیر شوند. اساسا ماینرها مسئول تایید تراکنش های خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال و گروه بندی آنها به صورت بلاک های جدید ایجاد شده ای هستند که بعدا در صورت تحقق شرایط خاصی به بلاک چین اضافه شده اند. آنها همچنین مسئول معرفی کوین های جدید به سیستم هستند که این کوین ها به عنوان پاداش برای کار ماینر ها صادر می شوند.

هر بلاک جدید تایید شده به بلاکی که بی درنگ قبل از آن آمده است، مرتبط می باشد. زیبایی این چیدمان این است که در عمل تغییر داده ها در بلاک زمانی که به بلاک چین اضافه شده باشد، غیر ممکن است زیرا آنها توسط شواهد رمزنگاری شده ایمن می شوند و ایجاد آنها بسیار پر هزینه است و لغو آنها نیز بیش از حد دشوار می باشد. به طور خلاصه یک بلاک چین زنجیره ای از بلاک های داده مرتبط می باشد که به ترتیب زمانی سازماندهی شده اند و توسط شواهد رمزنگاری شده، ایمن شده اند.

اصولا بلاک چین ها، به عنوان یک پایگاه داده دیجیتال غیر متمرکز و توزیع شده، طراحی می شوند. به بیان دیگر، بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال است که اساسا یک نسخه الکترونیک از دفتر کل کاغذی است و مسئول ثبت لیستی از تراکنش های خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال می باشد. اگر بخواهیم کمی پیچیده‌تر توضیح دهیم، بلاک چین زنجیره‌ای از بلاک‌های به هم پیوسته است که توسط رمزنگاری از دستکاری شدن، در امان هستند. از بلاک چین می‌توان به جز فعالیت‌های مالی و اقتصادی، در صنایع دیگر نیز استفاده کرد. مورد استفاده بلاک چین در ارزهای دیجیتال، نگهداری سوابق تراکنش‌های خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال و تمامی پرداخت‌های تایید شده است. منظور از توزیع شده و غیر متمرکز در توصیف یک بلاک چین، نحوه پیاده‌ کردن و ساختار آن است.

بیت کوین چیست

بیت کوین که از آن به عنوان نوعی ارز دیجیتال یاد می‌شود، قابل کنترل و تحت اختیار دولت‌ها نیست. این پول الکترونیک توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ معرفی و در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد. هدف ایجاد این ارز دیجیتال از زبان خالق آن، ایجاد پولی بدون نیاز به اعتماد کردن به یکدیگر حین استفاده از آن بود. برای خرید بیت کوین با سایت معتبر ارز جو در ارتباط باشید.

بیت کوین چیست
بیت کوین

عملکرد بلاک چین بیت کوین

بلاک چین برای بسیاری از ارزهای دیجیتال استفاده می شود اما استفاده اصلی بلاک چین برای بیت کوین است. به ساده ترین شکل ممکن می‌توان گفت که بلاک چین بیت کوین، دیتابیس یا دفتر کلی است که سابقه تراکنش های خرید بیت کوین و فروش بیت کوین در آن ثبت و نگهداری می‌شود. البته، این دیتابیس به نوعی توزیع شده است و از طریق یک شبکه همتا به همتا در اختیار همه قرار می‌گیرد. پس به این دلیل که نظارت واحدی روی آن وجود ندارد، لازم است همه افرادی که از آن استفاده می‌کنند پیش از ثبت، اعتبار تراکنش‌ها را تایید کنند. این توافق جمعی یا اتفاق نظر، از طریق فرایندی به نام ماینینگ یا استخراج محقق می‌شود.

هر زمان کسی از بیت کوین استفاده کند، ماینرها به معادلات محاسباتی پیچیده و زمان‌بری می‌پردازند تا درستی تراکنش های خرید بیت کوین و فروش بیت کوین را تایید کنند. فرآیند ماینینگ یا استخراج که در واقع از آن با نام اثبات کار نیز یاد می‌شود، برای جلوگیری از عدم دستکاری تراکنش‌ها و اطلاعات ثبت شده قبلی و همچنین افزایش امنیت در برابر حملات مختلف انجام می‌شود. با این طرح، نمی‌توان در سابقه تراکنشهای خرید بیت کوین و فروش بیت کوین دست برد یا آن‌ها را پس از اضافه شدن به بلاک چین تغییر داد.

تفاوت های بلاک چین و بیت کوین

پس از گذشت چند سال از راه‌اندازی بیت کوین، فناوری بلاک چین ایجاد شد که یکی از محصولات آن به شمار می رود. حال به بررسی تفاوت های بلاک چین و بیت کوین می پردازیم:

۱- یکی از تفاوت های بلاک چین و بیت کوین در این است که بیت کوین نرم افزار متن‌بازی می باشد که از سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرد در صورتیکه بلاک چین مفهومی برگرفته از بیت کوین است که سال‌ها بعد برای پیاده کردن بستری جهت حذف واسطه‌ها، برقراری اعتماد و کاهش هزینه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها به سراغش رفتند.

۲- یکی دیگر از تفاوت های بلاک چین و بیت کوین در این است که بیت کوین یکی از کاربردهای بلاک چین می باشد. سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارد که یک دسته از این سایت‌ها موتورهای جستجو هستند. در این میان گوگل یکی از نمونه‌های معروف موتورهای جستجو است. به طرز مشابهی، بلاک چین نیز فناوری‌ای است که برای ثبت اطلاعات از آن استفاده می‌شود.

۳- یکی دیگر از تفاوت های بلاک چین و بیت کوین در این است که معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال واقعی موجب شد تا سال‌ها بعد مفهوم بلاک چین از دل آن استخراج شود و پس از آن مفهوم جامع‌تری به نام دفترکل توزیع شده به وجود آید. ارزهای دیجیتال نوعی از پول‌های دیجیتالی هستند که در شبکه‌ای توزیع ‌شده از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر خلاف سیستم‌های بانکی، تراکنش‌ آن‌ها برای همه قابل مشاهده و رهگیری است. انتقالاتی که در ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد به واسطه‌ها نیازی ندارد. این ارزها که از رمزنگاری برای امن کردن مبادلات سیستم اقتصادی خود استفاده می‌کنند، یکی از کاربردهای بلاک چین در زمینه اقتصادی و مالی به حساب می‌آیند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location