video thumb

ارائه ۳ دلیل برای رد این نظریه که یک نهنگ باعث افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بوده است!

اوج قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بنا به ادعای مدیرعامل شرکت پرداختی سرکل (Circle) نمی تواند نتیجه اقدامات یک معامله گر یا نهنگ خاص در یک صرافی بوده باشد. جرمی آلیر (Jeremy Allaire) در یک مجموعه توییت در ۴ نوامبر با تحقیقات اخیر که ادعا کرده بود صعود بیت کوین به ۲۰٫۰۰۰ دلار نتیجه تلاش های صاحب یک کیف پول خاص بوده، مخالفت کرد.

مدیرعامل Circle: تحقیقات در رابطه با درک صرافی ها با شکست مواجه شده است

این یافته ها در حال حاضر در مورد دعوی حقوقی ۱٫۴ تریلیون دلاری علیه تتر (Tether) نمایان شده است. محققان معتقدند که انتشار آن همزمان با جهش قیمت بیت کوین بوده است.

با این حال، به نظر آلیر این نظریه که یک معامله گر تتر در یک صرافی توانسته باشد قیمت را دستکاری کند، منطقی نیست. وی عنوان کرد:

صرافی ها از یک کیف پول چند گزینه ای استفاده می کنند که همه موجودی مشتری ها و تراکنش ها را در داخل و خارج از صرافی ذخیره می کند. بنابراین تحلیلی که نشان دهد یک کیف پول خاص در گردش از بیت فینکس (Bitfinex) به صرافی های دیگر دخیل بوده، بی معنی است. آنچه که در اینجا نشان داده می شود این است که معامله گران مشغول معامله بوده اند.

در ضمن، دیگران از جمله مشارکت کنندگان کوین تلگراف نیز از آلیر تبعیت کرده و به مخالفت با این نتیجه گیری پرداخته اند که تمامی بازار تحت تاثیر یک کیف پول خاص به نوسان درآمده باشد.

Michaël van de Poppe، یکی از معامله گران ارزهای دیجیتال در توییتر عنوان کرد که دستکاری در هر بازاری صورت می گیرد و هر کس که در حال توییت کردن در مورد قیمت یک دارایی است، در واقع به نوعی به دستکاری بازار می پردازد؛ این بدین معنی نیست که شما نمی توانید در این وضعیت درآمد کسب کنید.

بروس فنتون (Bruce Fenton)، مدیر اجرایی سابق بنیاد بیت کوین از مهارت فنی داده ها انتقاد کرد. وی اظهار داشت که به نظر می رسد در این تحقیقات نحوه عملکرد بازار ها و استیبل کوین ها به خوبی درک نشده باشد.

تتر بیشتر به معنای بالاتر رفتن قیمت بیت کوین نیست

این اختلاف در حالی مطرح می شود که حرکت های کنجکاوانه در قیمت بیت کوین ادامه دارد. همانطور که کوین تلگراف گزارش داده، اخیرا چندین خیزش جرقه ورود سرمایه گذاران را زده است که از جمله آنها می توان به خیزشی که باعث دومین افزایش روزانه بزرگ در تاریخ بیت کوین شده، اشاره کرد.

در دسامبر ۲۰۱۷، حجم بازار تتر در حدود ۱ میلیارد دلار بود. اما در حالی که قیمت بیت کوین در حال حاضر ۵۰ درصد پایین تر از آن زمان است، حجم بازار تتر چهار برابر افزایش یافته است و به حدود ۴٫۱ میلیارد دلار رسیده است. بنابراین صدور تتر جدید مستقیما به افزایش قیمت بیت کوین منجر نمی شود.

یک تئوری دیگر در مورد مراکز فعالیت چین در سال ۲۰۱۷ می باشد. طبق گفته های ایلین اوو (Elaine Ou) که یکی از مشارکت کنندگان قبلی بلومبرگ در اپلیکیشن کیف پول موبایلی Abra بوده، صرافی ها برای عواقب تحریم معاملات ارزهای دیجیتال از سوی پکن آماده نبودند.

وی با استناد به تحقیقات مربوط به استارتاپ صنعت ارزهای دیجیتال Chainalysis عنوان می کند که سرمایه گذاران چینی قبلا با استفاده از یوان بیت کوین خریداری کرده بودند.

پس از عملی شدن این ممنوعیت، معامله گران هیچ راهی برای تجارت ارزهای دیجیتال به یوان نداشتند، بنابراین آنها ارزهای دیجیتال خود را به صرافی های آن سوی آب ها انتقال دادند تا از تتر به عنوان جانشینی برای فیات استفاده کنند. این قضیه به همراه ICO هایی که در صرافی ها در جریان بود، تاثیرات واضحی بر جای گذاشت. ایلین اوو (Elaine Ou) در ادامه عنوان کرد:

کوین بیس (Coinbase) در آن زمان شاهد فعالیت های معاملاتی بسیار زیادی بود که در نتیجه آن، این صرافی با اختلال مواجه شد. و این ایده که یک نهنگ به تنهایی باعث وقوع بازار گاوی سال ۲۰۱۷ شده باشد، بسیار احمقانه به نظر می رسد.