video thumb

ردیابی واردات نفت در ایالات متحده آمریکا با استفاده از فناوری بلاک چین

بر اساس گزارشات منتشر شده، سازمان گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا، قرار است تا با استفاده از فناوری بلاک چین واردات نفت و گاز طبیعی از کانادا را ردیابی کند.

واحد تحقیق و توسعه علمی و فناوری این سازمان به شرکت بلاک چینی ماونت (Mavennet) در کانادا ۱۸۲،۷۰۰ دلار برای انجام این طرح اعطا کرده است. ماونت (Mavennet) یک پلتفرم «بلاک چین به عنوان یک سرویس» ایجاد خواهد کرد که به سازمان گمرک امکان می دهد تا بازار تجارت نفت و گاز طبیعی را در کانادا به طور آنی بررسی کنند.

آنیل جان (Anil John)، مدیر فنی برنامه نوآوری سیلیکون ولی این سازمان گفت: پلتفرم ماونت می ‌تواند این حسابرسی دیجیتالی را ایجاد کند، در حالی که قابلیت همکاری گسترده‌ توسط پشتیبانی از استانداردهای کنسرسیوم وب‌ جهان‌گستر مانند احراز هویت غیرمتمرکز و اعتبارنامه‌های قابل تایید را تضمین می‌کند.

کانادا چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است. طبق گزارش سازمان انرژی این کشور، آمریکا در سال ۲۰۱۸، ۳٫۵ میلیون بشکه نفت خام در روز از کانادا وارد کرد که ۹۶ درصد صادرات نفت خام آن را شامل می ‌شود.

جان خاطرنشان کرد که ردیابی دقیق مدارک نفتی که از طریق خطوط لوله و تصفیه بین ایالات متحده آمریکا و کانادا جریان دارد، واردات نفت با فرمول درست و کشور مبداء از اهمیت زیادی برای گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده برخوردار است.”

لازم به ذکر است که سازمان امنیت ملی آمریکا از سال ۲۰۱۵، به تحقیق در مورد فناوری بلاک چین پرداخته است. برنامه نوآوری سیلیکون ولی این سازمان نیز در همان زمان راه ‌اندازی شد و برای استارت‌آپ‌های فناوری شامل استارت‌آپ‌های حوزه بلاک چین تا ۸۰۰۰۰۰ دلار برای توسعه راهکارهای موضوعات مرتبط با امنیت ملی پاداش در نظر گرفت.