video thumb

چرا پایین‌ترین قیمت آلت کوین‌ ها در راه است؟

طیق گزارشات منتشر شده، بازار بیت کوین در طول سال ۲۰۱۹ عمدتا صعودی بوده و تا حدود ۳۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است، در حالی که بازار آلت کوین ها همچنان روندی نزولی داشته است.

با این وجود، طبق گفته یکی از تحلیلگران خبره حوزه ارزهای دیجیتال، نمودارهای بلندمدت نشان می دهند که کل بازار آلت کوین ها به پایین ترین مقدار خود رسیده است. نمودارهای تسلط بیت کوین نیز از این تئوری پشتیبانی کرده و نشان می دهند که نه تنها ارزش آلت کوین ها به زودی به شدت افزایش می یابد بلکه در کوتاه مدت نیز، از این ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار نیز پیشی می گیرند.

تحلیلگر حوزه ارزهای دیجیتال مدعی است که پایین ترین قیمت آلت کوین ها در راه است

در آغاز سال، به نظر می رسید که قیمت بیت کوین و آلت کوین هایی نظیر اتریوم، ریپل و لایت کوین به پایین ترین مقدار خود رسیده و از آن نقطه شروع به افزایش کرده است. اما در ماه آوریل ۲۰۱۹، این دو نوع دارایی دیجیتال مسیرشان را از یکدیگر جدا کردند و بیت کوین یک روند صعودی را پشت سر گذاشت، در حالی که بازار آلت کوین ها، گویی به دوره آخرالزمان خود رسید.

هرچه ارزش بیت کوین بیشتر شود، دارندگان آلت کوین ها، که برخی از آنها حتی ۹۹ درصد کاهش قیمت داشته اند، بیشتر آنها را می فروشند تا بتوانند ترس از دست دادن بیشتر را با خرید بیت کوین از خودشان دور کنند و از چیزی که ممکن است بزرگ ترین جهش گاوی در تاریخ دارایی های دیجیتال یا حتی تاریخ مالی طلقی شود، جا نمانند.

اما حتی جهش قیمت بیت کوین نیز به پایان رسیده و بازار را دچار سردرگمی کرده است. اکنون این استراحت نخستین ارز دیجیتال بازار، می تواند نشان دهنده ی آرامش قبل از طوفان برای آلت کوین هایی باشد که ممکن است در آینده به پایین ترین مقدار خود برسند و سپس ارزش آنها افزایش یافته و در آینده ای نزدیک بهتر از بیت کوین، عمل کنند.

این ایده توسط Crypto Thies، یکی از تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال که نمودارهایی را با تمرکز بر کل بازارهای ارزهای دیجیتال، البته به غیر از بیت کوین، به اشتراک گذاشته بدست آمده است و می گوید که کندل استیک ها هیکن آشی اخیر، در مراحل انتهایی خود فاز کم نوسانی را نشان می دهند.

در نمودار کل بازار آلت کوین ها، شاخص ها روند صعودی دارند، حجم معاملات در حال افزایش است و به گفته این تحلیلگر، جدیدترین کندل های سبز، مانند یک طناب محکم پیش از پاره شدن هستند. وقتی که این طناب پاره شود، باید منتظر انفجار قیمت باشیم.

تسلط بیت کوین، از نظریه پایین ترین قیمت آلت کوین ها پشتیبانی می کند

این تحلیلگر در ادامه توسط یک نمودار که تسلط بیت کوین را نشان می دهد، از این نظریه که پایین ترین قیمت آلت کوین ها در راه است پشتیبانی می کند. وی می گوید که تسلط بیت کوین دیگر به مانند سابق صعودی به نظر نمی رسد و یک الگوی سر و شانه در شاخص قدرت نسبی هفتگی در حال شکل گیری است.
شکل گیری الگوی سر و شانه به طور معمول نشانگر علائم اولیه تغییر روند است و نشان می دهد که آلت کوین ها به زودی افزایش قیمت داشته و برای مدت مدیدی بهتر از بیت کوین عملکرد قیمتی خواهند داشت و این اتفاق به بسیاری از آلت کوین های موجود اجازه می دهد تا قیمت های از دست رفته را جبران کنند.