video thumb

با استفاده از این کارت‌های بدهی می‌توان، ۱۰ ارز دیجیتال را خرج کرد!

لیست عناوین این مطلب

کارت های بدهی (Debit cards) مرتبط با کیف پول های ارزهای دیجیتال یک ابزار پرداخت سودمند برای کاربرانی است که می خواهند ارزهای دیجیتال خود را تقریباً در هر مکانی خرج کنند. پیشنهادات این حوزه به دلایل مختلف از جمله چالش‎ های نظارتی در بازارهای مختلف با گذشت زمان درحال تغییر بوده است. با این وجود، خوشبختانه محصولات و خدمات جدیدی نیز معرفی می شوند. در اینجا فهرستی از کارت های رمزنگاری که درحال حاضر حداقل با ۱۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، آورده شده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

Uquid‎

پلتفرم انگلیسی Uquid‎، بستری است که از گسترده ‎ترین انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. مشتریان می توانند یک کارت بیت کوین، یک کارت بیت کوین کش و همچنین کارت ‎هایی را سفارش دهند که تقریباً ۹۰ آلت کوین را پشتیبانی می کنند. ویزاکارت Uquid هم می تواند بصورت کارت مجازی و یا کارت پلاستیکی فیزیکی سفارش داده شود و سفارش یک عدد از آن رایگان است. هزینه شارژ آن در خرید از پوزهای فروشگاهی صفر است اما ماهانه ۱ یورو هزینه شارژ دارد. این کارت از سه ارز اصلی فیات پشتیبانی می کند: یورو، پوند و دلار.کارت اعتباری Uquid فقط برای برخی از کاربرانUquid قابل دسترس بوده و در تمام حوزه‎های قضایی فعال نمی باشد لذا برای تعیین اینکه آیا کشور شما نیز واجد شرایط استفاده از این کارت می باشد یا خیر، باید ثبت نام کرده و وارد حساب خود شوید.

۲gether

انتخاب بعدی ۲gether است که ویزاکارت آن با کیف ‎پولی که شامل ۳۰ ارز دیجیتال از جمله، بیت کوین کش، بیت کوین کور و اتریوم وصل شده است، پشتیبانی می شود. این پلتفرم اخیراً استیبل کوین DAI را نیز اضافه کرده است. اپلیکیشن ۲gether با استفاده از دستگاه های iOS یا اندروید برای ساکنان کشورهای منطقه یورو در دسترس است. واحد پول انتخابی یورو (EUR) است. بودجه کاربران توسط Pecunia Cards، یک موسسه پول الکترونیکی قانون گذاری شده براساس قانون اتحادیه اروپا و تحت نظارت بانک اسپانیا اداره می شود. هزینه صدور این کارت ۱۰ یورو است، اما خبر خوب این است که هیچ هزینه ماهانه، برداشت از ATM یا هزینه تراکنش وجود ندارد. حداقل مبلغ سپرده در قالب ارز دیجیتال نیز وجود ندارد.

 Coinbase card

صرافی ارزهای دیجیتال پیشروی آمریکایی کوین بیس (Coinbase) نیز ویزا دبیت کارت را در ۱۹ کشور اروپایی ارائه می دهد. کوین بیس کارت (Coinbase card) در اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و انگلیس در دسترس مشتریان است. علیرغم پشتیبانی نکردن ایالات متحده از برخی کشورها، این پلتفرم قصد دارد که در آینده کشورهای دیگری را نیز به فهرست خود اضافه کند. شما می توانید با استفاده از کوین بیس کارت که به کیف پول ارزهای دیجیتال ‎شما در صرافی متصل است هزینه‎ های خود را بپردازید. با این کارت می توان با ۱۵ کوین از جمله بیت کوین کش، بیت کوین، اتریوم و اتریوم کلاسیک، پرداخت‎ ها را انجام داد. این کارت با هزینه ۴٫۹۵ پوندی یا ۴٫۹۵ یورویی صادر می شود. هیچ هزینه‎ ای در تراکنش های خرید داخلی ندارد اما ۰٫۲ درصد بابت تراکنش از طریق پوز در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) مقرر شده است و هزینه تراکنش های بین المللی خرید ۳ درصد است. ۱ درصد هزینه داخلی و ۲ درصد هزینه برداشت بین المللی دستگاه ‎های خودپرداز مبلغ بیش از ۲۰۰ پوند / ۲۰۰ یورو وجود دارد.

Wirex

پلتفرم Wirex در دو سال گذشته یک انتخاب محبوب برای اروپایی‌ ها بوده‌ است. این شرکت مستقر در بریتانیا اخیرا اخیراً با ورود به بازار بزرگ پرداخت های آسیا – اقیانوسیه ، کارت ویزیت ‘multicurrency’ را در سنگاپور راه اندازی کرد که درحال ورود به بازار عظیم پرداخت‌های آسیا اقیانوسیه است. این شرکت درحال حاضر بیش از ۳ میلیون کاربر فعال در کشورهایی دارد که در آن فعالیت می‌ کنند. براساس این گزارش، ارزهای دیجیتال بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و ریپل در میان ۱۰ ارز دیجیتالی هستند که می‌ توانید بسته به منطقه مورد استفاده از آن بهره‎ مند شوید. شما همچنین گزینه‌ های ارزی متعددی از جمله یورو، پوند و دلار آمریکا را نیز در اختیار دارید. اگرچه دلار آمریکا در میان آن‌ها قرار دارد، اما ساکنان ایالات‌متحده ممکن است این کارت را سفارش ندهند. ویزا کارت بصورت رایگان صادر و تحویل داده می ‌شود اما هزینه نگهداری ماهانه از ۱ پوند یا ۱٫۲۰ یورو یا ۱٫۵ دلار شارژ می شود. مبلغ ۱ درصد در قالب ارزهای دیجیتال در EEA و منطقه APAC وجود دارد. کاربران اروپایی بین ۲٫۲۵ یورو (EEA) و ۲٫۷۵ یورو (بین المللی) برای برداشت از ATM پرداخت می کنند، اما در خریدهای داخل فروشگاهی از بازگشت تا ۱٫۵ درصد در قالب بیت کوین برخوردار می شوند.

همه این کارت‌ ها درحال حاضر در اروپا در دسترس هستند، جایی‎ که در آن انتقادات گسترده ای از جانب جامعه ارزهای دیجیتال وجود دارد مبنی بر اینکه ارائه دهندگان کارت الزامات شناسایی و احراز هویت به مراتب سخت ‌تری را اعمال می ‌کنند. آنها فراتر از استانداردهای معرفی شده توسط آخرین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا (AMLD5) هستند که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا موظف به اعمال آن در قوانین ملی خود هستند. علاوه‎براین، آن‌ها گاهی اوقات نمی ‌توانند واقعیت‌ های عصر دیجیتال مدرن را در نظر بگیرند. برای مثال، تا زمانی که نتوان یک گردش حساب بانکی کاغذی یا یک قبض برق را بصورت نامه و از طریق صندوق پستی دریافت کرد، چطور مدرکی برای اثبات آدرس می توان ارائه داد؟ همه این موارد در فضایی از تداوم عدم قطعیت قانون‎ گذاری و تقاضا برای اتخاذ مقررات اروپایی برای فضای ارزهای دیجیتال اتفاق می ‌افتد.

اما اوضاع در ایالات‌ متحده از این هم بدتر است، چرا‎ که قانون گذاران مختلف نظرات مختلفی در مورد نحوه رفتار با ارزهای دیجیتال دارند. برای مثال، وزارت خزانه داری، بیت کوین را به‎عنوان ارز مجازی غیرمتمرکز قابل تبدیل عنوان می کند. کمیسیون معاملات آتی کالا، آن را به عنوان کالا طبقه ‎بندی کرده است و بخش خدمات بر درآمد داخلی، ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی مشمول مالیات می دانند. این درحالی است که حکم دیوان عالی کشور مبنی بر لزوم درک گسترده‎تر از پول امروز در زمینه ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. احتمالاً همین موارد، دلیل اصلی کاهش خدمات کارت و استفاده از ارزهای دیجیتال در آمریکا با گزینه‎های بسیار اندک است. این موارد در مقایسه با موارد موجود در اروپا نیز کاملاً محدود است. کارت بیت پی (Bitpay) که یکی از معدود محصولات باقی مانده است، تنها از دو ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.