video thumb

کاربرد های بیت کوین

بیت کوین چیست

این روز ها خیلی بیشتر از قبل درباره ارز دیجیتال صحبت می شود و در بین جوان ها صحبت از این است که کاربرد های بیت کوین چیست، این کنجکاوی در بین مردم وجود دارد، از این رو ما این مقاله را با عنوان بیت کوین چیست برای شما آماده کرده ایم تا مفهوم اصلی آن را در یابید.

ارز دیجیتال در واقع نوع خاصی از پول است که بر پایه علم رمزنگاری شده است و جالب آنکه دارای تنوع زیادی می باشد و هر کدام از آنها ارزش خاص خود را دارند اما معروف ترین ارز دیجیتال بیت کوین می باشد. در گذشته نه چندان دور سرمایه گذاران و کسانی که قصد خارج کردن پول از کشور را داشته اند باید حسابی بانکی در خارج از کشور می داشتند که این به خودی خود پروسه سختی بود و امکان آن برای هر کسی وجود نداشت اما امروزه با خرید ارز های دیجیتال و انتقال آن از طریق اینترنت میتوان به راحتی پول های زیادی را جابه جا کرد، از این رو این روش برای سرمایه گذاران بسیار کارآمد می باشد و در کل با کمی فکر می توان گفت حتما تکنولوژی قابل توجه ای پشت این سیستم وجود دارد.

جالب است بدانید که بازار ارز دیجیتال در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت بالایی در میان مردم رسید و توانست کسانی را که به بازار های سنتی بد بین بوده اند را به خود جذب کند، از دلایل این جذب سریع می توان  به این مورد اشاره کرد که تبادلات مالی و البته انجام تراکنش های مختلف با این روش بسیار کم هزینه تر از روش های سنتی است.

به دیده بسیاری محور اقتصادی آینده ایران به جای نفت، اقتصاد دیجیتال خواهد شد. جالب است بدانید که این عده بر این باورند که این پدیده نو ظهور در کشور بیش از هر زمان دیگری موجب تحول خواهد شد. همانطور که قابل حدس است کار با بیت کوین نیازمند شناخت و کسب آگاهی می باشد.

خرید بیت کوین
بیت کوین چیست

کاربرد های بیت کوین

همانطور که میدانید بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است و ارز دیجیتال نوعی پول است که جایگزین پول های رایج کشور است. در این بحث که با عنوان کاربرد های بیت کوین در خدمت شما هستیم باید بگوییم که ارز دیجیتال یک رقیب برای دلار محسوب می شود و به هیچ وجه رقیبی برای پول ملی ما به حساب نمی آید و بیشتر در معامله های کلان مورد استفاده قرار می گیرد.

نگاه جامعه به بیت کوین

نگاه مردم به بیت کوین یک نگاه سرمایه گذاری است چرا که تولید بیت کوین نیز محدود می باشد از این رو می توان انتظار گران شدن آن را داشت و مردم ترجیح می دهند به جای آنکه پول خود را در بانک ها نگهداری کنند آن را تبدیل به بیت کوین کنند تا پول آنها شامل سود نیز شود.

بعد از آنکه استقبال مردم برای خرید بیت کوین افزایش یافت دیگر کاربرد های بیت کوین از جمله مبادله کالا توسط ارز دیجیتال مورد برسی قرار گرفت و توانستند در زمان خرید کالا به جای دلار بیت کوین پرداخت کنند از این رو در بسیاری از کشور ها بیت کوین به عنوان رقیب دلار شناخته شد.

در کشور عزیز ما ایران بحثی مطرح شد که بهتر است برای مقابله با تحریم های ظالمانه که امکان نقل و انتقال دلار را از ما گرفته اند از بیت کوین و ارز دیجیتال استفاده کنیم، البته این بحث به همان اندازه که مثبت بود نگرانی هایی را نیز به همراه داشت از این رو نیاز به تحقیق و برسی بیشتر آن به صورت واضحی حس می شد.

نگاه جامعه به بیت کوین
ارز دیجیتال

نحوه تولید ارز دیجیتال

دستگاه هایی وجود دارند که با نام ماینر شناخته می شوند و قابلیت تولید بیت کوین را  دارا می باشند، در کشور ما ایران نحوه تولید ارز دیجیتال به این صورت است که اگر شما قصد تولید بیت کوین را به وسیله ماینر ها داشته باشید باید بدانید که هزینه برق برای تولید به صورت آزاد و بر مبنای هزینه پول برق صادراتی محاسبه می شود و اگر کسی قصد داشته باشد به وسیله ماینر ها بیت کوین تولید کنند پیش از شروع کار باید دستگاه های ذیربط را مطلع کند و مجوز های لازم را دریافت کند و در کل می توان گفت که ارز های دیجیتالی میتوانند برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرند اما هرگز به آنها نگاهی برای ایجاد اشتغال نخواهیم داشت.

جالب است بدانید که دولت ایران ممانعتی برای تولید بیت کوین هایی که دارای مجوز است ندارد و تنها مسئله که باید مورد برسی قرار بگیرد این است که با توجه به هزینه آزاد برق مصرفی  و زمانی که برای توید آن صرف می شود تولید بیت کوین دارای توجیه اقتصادی می باشد یا خیر.