video thumb

دوج کوین چیست؟

بیشتر مردم دنیا مهم ترین فناوری قرن را بلاک چین شناخته و برجسته ترین ارز رمزنگاری شده را بیت کوین می دانند. اما چند وقتی است که کاربران ارز دیجیتال، به خرید و فروش ارز دیجیتال دوج کوین(Dogecoin) علاقه زیادی نشان داده اند. در حال حاضر صدها ارز رمزنگاری دیگر غیر از بیت کوین وجود دارند که برخی از این ارزها حتی ممکن است از بیت کوین بهتر باشند.

دوج کوین چیست؟ دوج کوین یکی از این آلت کوین ها، با یک جامعه رو به رشد است. علاقه زیاد به دوج کوین می‌تواند ناشی از رتبه بالای این ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال و همچنین قیمت بسیار پایین آن باشد که افراد زیادی را در رویای ثروتمند شدن مجاب به سرمایه‌گذاری در آن می‌کند. اما همه چیز به بحث سرمایه‌گذاری برنمی‌گردد. بعضی‌ها خرید دوج کوین را به خاطر خودش و هدف پشت آن دوست دارند.

تاریخچه دوج کوین چیست؟

تاریخچه دوج کوین
دوج کوین چیست

چهار سال پس از استخراج بلاک اول بیت کوین، برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس،‌ ارز دیجیتال خودش را برنامه ‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر، مدیر محصول و تحلیلگر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ به جهان معرفی شد. خالق دوج کوین بدون در نظر گرفتن پذیرش آن توسط مردم، با استفاده از لوگو ای برگرفته از عکس سگ شیبا اینو قصد ایجاد یک جوک اینترنتی محبوب و یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی را داشت.

چند ماه پس از شروع به کار دوج کوین، از آنجایی که هر ارز دیجیتال باید یک هدف داشته باشد، هدف دوج کوین یک پول اینترنتی برای پرداخت انعام به فعالان اینترنت و کمک به خیریه‌ ها اعلام شد که همین موضوع کمک شایانی به افزایش طرفداران آن کرد. دوج کوین که در ابتدا برای شوخی و سرگرمی ایجاد شده بود، حالا تبدیل به یک جامعه رمزنگاری بزرگ شده است. دوج کوین معمولا به عنوان یک ارز مهربان شناخته می شود و دلایل مناسبی برای آن وجود دارد. از زمان موفقیتش، دوج کوین کمک های خیریه زیادی را انجام داده است و به این دلیل به عنوان یک ارز مهربان شناخته می شود. هواداران دوج کوین خود را Shibes می نامند.

دوج کوین چیست؟

این کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتای متن باز است. دوج کوین هیچگاه قرار نبوده است که فناوری پیشرفته ای وارد بلاک چین کند یا کار جدیدی انجام دهد. دوج کوین تنها یک پلتفرم تراکنش ارز دیجیتال با شکل یک سگ بر روی خود می‌باشد. کم بودن ارزش دوج کوین حفظ شده است و کارمزد تراکنش های آن نیز بسیار کم می‌باشد. این ویژگی ها باعث می‌شود این کوین همان ارز دیجیتالی شود که مردم به جای نگهداری به عنوان سرمایه، از آن استفاده کنند. دوج کوین به محبوب ترین کوین جهت جایزه دادن به مردم تبدیل شده است.

دوج کوین چیست
دوج کوین

چالش دوج کوین چیست؟

بزرگترین چالش پیش روی دوج کوین در حال حاضر این است که طی ۲ سال هیچ به روزرسانی عرضه نکرده اند. اگر دوج کوین نتواند با دنیای دائما در حال تکامل کریپتو همراه شود، ممکن است که کاملا از بین برود.

ارزش دوج کوین چقدر است؟

قیمت هر دوج کوین کمتر از ۱ سنت است، اما این بدان معنا نیست که دوج کوین بی ارزش است. ارزش بازار دوج کوین در حال حاضر بیش از ۲۳۵ میلیون دلار است. هر سال تقریبا ۵٫۲ میلیارد واحد دوج کوین به جمع دوج کوین‌های قبلی می‌پیوندند. به همین دلیل شاید سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی این ارز دیجیتال کمی پر ریسک باشد. با این وجود، این قابلیت جنبه مثبت هم دارد و دوج کوین را برای تراکنش‌های کوچک کارآمد می‌کند. البته نامحدود بودن تعداد دوج کوین‌ها همیشه به این معنی نیست که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از آن سود ببرند. در سال ۲۰۱۵ قیمت هر واحد دوج کوین حدود ۰٫۰۰۰۲ دلار بود و در اوایل سال ۲۰۱۸ قیمت هر واحد دوج کوین در بالاترین میزانش به رقم ۰٫۰۱۷ دلار رسید و این یعنی ۸,۴۰۰ درصد افزایش قیمت فقط در سه سال !

با این حال عرضه دوج کوین محدودیت ندارد. این بدان معناست که مقدار نامحدود و بی پایانی از دوج کوین وجود دارد. بنابراین قیمت آن شاید مثل دیگر ارزها از جمله بیت کوین و لایت کوین که عرضه آنها محدود است، افزایش چندانی نداشته باشد. تنها ۲۱ میلیون بیت کوین عرضه خواهد شد. اما در حال حاضر بیش از ۱۱۸ میلیارد دوج کوین در گردش است. این باعث شده تا دوج کوین در تعداد بالا و با ارزش کم مبادله شود و به همین دلیل برای انعام دادن و کمک های مالی مورد استفاده قرار می گیرد.

استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین به شکل قدرتمندی توسط ماینرهای این شبکه در حال انجام است. ماینرهای دوج کوین به قدری زیاد هستند که تمرکززدایی در آن به معنای واقعی برقرار شده است. پاداش بلاک چین دوج کوین ۱۰,۰۰۰ واحد دوج بوده و زمان بلاک آن هر ۱ دقیقه مشخص شده است. الگوریتم استخراج دوج کوین همان الگوریتم استخراج لایت کوین یعنی Scrypt است. دوج کوین را می‌توان با CPU و GPU هم استخراج کرد اما غالب استخراج آن توسط دستگاه های آماده ASIC انجام می‌شود.

مدت انجام تراکنش های دوج کوین بسیار سریعتر از بیت کوین یا لایت کوین است. این یکی از دلایلی است که دوج کوین را تبدیل به یکی از ارزهای محبوب برای پاداش و کمک های خیرخواهانه کرده است.

نحوه خرید و ذخیره دوج کوین

چندین روش برای کسب دوج کوین، وجود دارد. طبق راهنمایی که در بخش دوج کوین سایت ردیت وجود دارد، اگر در اروپا زندگی می‌کنید بهترین مکان برای خریدن دوج کوین، AnyCoinDirect و LiteBit می‌باشد. کاربران خارج از اروپا ابتدا باید مقداری لایت کوین از کوین بیس خریداری کنند و سپس آن را با دوج کوین مبادله کنند. روش دیگر برای کسب دوج کوین و بدون نیاز به خرید، مشارکت در جامعه دوج کوین بر روی سایت ردیت می‌باشد. اگر فعال باشید و مطالبی ارسال کنید که سایر کاربران بپسندند، می‌توانند کوین دوج به شما پاداش دهند.

کیف پول های دوج کوین چیست؟

کاربرد دوج کوین
کیف پول دوج کوین

کیف پول‌های بسیار زیادی از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند. این ارز دیجیتال انواع و اقسام کیف پول اعم از دسکتاپ، موبایل، تحت وب، کاغذی و حتی سخت افزاری را دارد. برای دریافت و نصب کیف پول‌های رسمی دوج کوین فقط کافیست به سایت رسمی آن مراجعه کنید. برای امنیت بیشتر نگهداری دوج کوین‌ها می‌توانید از کیف پول‌های فیزیکی و سخت افزاری استفاده نمایید.

نتیجه گیری

ممکن است دوج کوین ویژگی های چشمگیری یا هدفی برای تغییر بلاک چین نداشته باشد اما یکی از بزرگترین جامعه های رو به رشد ارزهای دیجیتال با محیطی دوستانه و اعضای مهربان دارد. این ویژگی ها، دوج کوین را از تمام ارزهای دیجیتال جدا کرده و باعث موفقیت این کوین می‌شود. جامعه وفادار دوج کوین از سایر کاربران با آغوش باز استقبال می‌کنند و به جای نگهداری این کوین، واقعا از آن استفاده می‌کنند.