video thumb

سرقت ۴۰۰۰ دلار بیت کوین از یک دستگاه خودپرداز در یک فروشگاه مواد غذایی کانادایی!

بر اساس گزارشات منتشر شده، دو سارق در یک فروشگاه مواد غذایی کانادایی ۴۰۰۰ دلار از یک دستگاه خودپرداز بیت کوین (BTC) به سرقت بردند، اما فراموش کردند محفظه دستگاه را چک کنند و ۵۰ هزار دلار را برنداشتند.

براساس گزارش رسانه های محلی منتشر شده در ۲۰ نوامبر ، این سرقت حدودا ساعت ۴ بامداد روز ۱۹ نوامبر در شهر ورنون (Vernon)، بریتیش کلمبیا، در فروشگاه مواد غذایی «Simply Delicious Food Market» اتفاق افتاد.

پلیس اطمینان داد که عاملان این سرقت را دستگیر می کند

بر اساس گزارش پلیس که تنها ۱۵ دقیقه پس از اینکه سیستم امنیتی فروشگاه فعال شده، در صحنه حضور پیدا کرده‌، این دو سارق به موقع فرار کرده‌اند، با این حال صحبتی که با صاحب فروشگاه انجام شده نشان می‌ دهد، مدارک و شواهد زیادی برای دستگیری آنها وجود دارد. وی می گوید:

“دوربین امنیتی ما فیلم حداقل یکی از اتومبیل های آنها را که در حال فرار بود، گرفت. که یک نیسان سانترای خاکستری بود. پلیس همچنین قادر به شناسایی پلاک آنها نیز بوده است.”

در حالی که گزارش رسانه ‌های محلی اطلاعات کمی از این مسئله می دهد که چرا یک فروشگاه مواد غذایی در یک شهر کوچک مانند ورنون که فقط جمعیتی در حدود ۴۰ هزار نفر دارد، تصمیم به نصب و استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین گرفته است، صاحب فروشگاه عنوان کرد که اکنون تصمیم گرفته تا این دستگاه خودپرداز را از فروشگاه خود بردارد.

با توجه به نحوه عملکرد سارقین، تاثیر منفی این اتفاق بیشتر کنایه ‌آمیز است، خبرگزاری‌ های محلی این گونه عنوان کرده اند که:

سارقین ۴٫۰۰۰ هزار دلار از دستگاه خودپرداز سرقت کردند، اما ۵۰٫۰۰۰ دلار دیگر را که در این دستگاه در یک محفظه قرار داشته است، اصلا چک نکردند.

نگاهی به دستگاه های خودپرداز بیت کوینی که تا کنون در سرتاسر دنیا نصب شده اند

در پاییز سال ۲۰۱۸، کوین تلگراف از دستگیری توسعه‌ دهندگانی که اقدام به نصب اولین دستگاه ‌های خودپرداز بیت کوین در هند می ‌کردند توسط مقامات این کشور خبر داد.

این خبر با توجه به حدس و گمان‌ هایی که در رابطه با بنیان گذاران یونوکوین (Unocoin)، اولین صرافی ارزهای دیجیتال در هند وجود داشت، یک پیام نمادین با خود به همراه داشت. این صرافی در میان پیشگامان تکنولوژی در هند قرار گرفت و توسط صنعت محلی این کشور، از آن قدردانی شد.

افراد دستگیر شده در هند، در برابر ابهامات مربوط به عدم اطمینان قانون گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال و ارتباط آن با دولت که در این زمان وضعیت جدیدی را به روی این بخش باز می ‌کند، به شدت ایستاده اند.

گفتنی است که در اوایل هفته جاری، تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین نصب شده در سراسر جهان به یک نقطه عطف جدید رسید و از ۶۰۰۰ فراتر رفت.
در هفته گذشته، سرویس‌ امور مالیاتی داخلی ایالات متحده اعلام کرد که به دنبال مشکلات مالیاتی‌ای است که ناشی از دستگاه‌ های خودپرداز ارزهای دیجیتال می باشد.