video thumb

۹۲ درصد از سرمایه‌گذاران نهادی دارایی خود را در صرافی‌ها نگه‌داری می‌کنند!

داده های جدید نشان می ‌دهند که سرمایه گذاران نهادی علی رغم وجود خطرات امنیتی، دارایی های خود را در صرافی های ارزهای دیجیتال ذخیره می کنند. روز ۲۲ نوامبر صرافی ارز دیجیتال بایننس نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که در آن سوالاتی از ۷۶ سرمایه‌گذار نهادی استفاده کننده از این صرافی پرسیده شده بود.

نگه‌داری در صرافی‌ محبوب ‌ترین گزینه است

این نظرسنجی که توسط بخش تحقیقات سازمانی بازار (Institutional Market Insights research) صرافی ارز دیجیتال بایننس صورت پذیرفته، اکنون ویرایش دوم آن منتشر شده است.

یکی از جالب ترین نتایج این نظرسنجی این بود که ۹۲ درصد از شرکت کنندگان اذعان نمودند که ارز دیجیتال خود شامل بیت کوین، استیبل کوین ها و … به شخص ثالث بسپارند و تحت کنترل خودشان نباشند.

این در حالی است که گزینه هایی مانند کیف پول های سخت افزاری و یا سایر کیف پول های سرد گزینه بسیار ایمن ‌تری نسبت به نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ‌هاست.

بایننس عنوان کرده است: نتایج نشان می‌ دهد که صرافی ها یکی از محبوب ترین گزینه ها برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال میان موسسات و مشتری‌ های VIP است. مشتری‌های VIP است. همچنین محققین اضافه کردند:

پس از ذخیره سازی در صرافی ها، استفاده از کیف‌ پول‌ های سرد دومین گزینه محبوب است که استفاده کنندگان آن را ایمن می ‌دانند. سرویس‌ های نگه‌داری شخص ثالث نیز با ۲٫۶ درصد محبوبیت آخرین گزینه است.

باید عنوان کرد کهاین گونه نبود که همه ۷۶ سرمایه گذار سرمایه قابل توجهی در اختیار داشته باشند به عبارتی بیش از ۵۰ درصد از سرمایه گذاران عنوان کردند که کمتر از ۱۰ واحد از یک کوین را در اختیار داشتند. ۱۰ بیت کوین در حال حاضر برابر با ۷۲۰۰۰ دلار است.

تقاضا برای بازپس گیری کنترل ارزهای دیجیتال

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، سرمایه‌گذاران در صورت نگهداری ارز دیجیتال خود در کیف پول‌ هایی که صاحب کلید خصوصی آن نیستند، با خطرات زیادی از جمله سرقت ارز دیجیتال خود مواجه خواهند بود.

صرافی هایی مانند بایننس در طول سال جاری شاهد موارد متعدد هک به سرورهای خود بودند که هیچکدام منجر به سرقت ارز دیجیتال کاربران نگردید. تلاش برای آگاه ساختن سرمایه گذاران برای ضرورت در اختیار داشتن پول خود در حال افزایش است. در تاریخ ۳ ژانویه، برگزاری دومین رویداد سالانه اثبات کلیدها، کلیه دارندگان بیت کوین را به چالش خواهد کشید تا وجوه خود را از کیف پول های شخص ثالث خارج کنند.

این طرح تریس مایر (Trace Mayer) یعنی آماده سازی برای این حرکت که همزمان با سالگرد پیدایش جنسیس بلاک بیت کوین است، یک دید مشترک در رسانه های اجتماعی می باشد.