video thumb

عملکرد بیت کوین نسبت به ۸۵ درصد از ۵۰ آلت کوین برتر بازار بهتر بوده است!

عملکرد بیت کوین بهتر از ۸۵ درصد ۵۰ کوین و توکن های برتر از لحاظ ارزش بازار بوده است. آلتکوین ها نیز شرایط متفاوتی داشتند، به طوری که تعداد معدودی از دارایی های برتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند و توکن ها و کوین های کوچکتر در حال از بین رفتن می ‌باشند.

نوسان بیت کوین در سال ۲۰۱۹

بیت کوین حدفاصل کف بازار و بالاترین قیمت خود در ماه های ژوئن و جولای، بیش از ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. و حتی با قیمت ۷۲۰۰ دلار که آن افزایش قیمت ها نیز پایان یافتند هم قابل توجهی را برای خریداران تازه خود به ارمغان آورد.

بیت کوین و آلت کوین ها سال ۲۰۱۹ را با قیمت کم شروع کردند. از آن زمان تاکنون عملکرد کوین ها با یکدیگر متفاوت بوده است، به طوری که روند قیمت بعضی از آلت کوین ها مخالف با روند بازار بود. آلتکوین ها نیز در سال جاری کم نوسان تر بوده اند.

در بازار آلت کوین ها، حتی برای کوین ها و توکن هایی با ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار، افزایش قیمت ۱۰ برابری بسیار نادر است. از آنجایی که معالمه گران علاقه خود را علاقه خود را نسبت به آلت کوین ها از دست داده بودند، آنها نسبت به بیت کوین کم نوسان تر بودند. به همین دلیل، کوین های برتر از ماه ژوئن تا نوامبر با کاهش قیمت ۲۰ الی ۳۰ درصدی مواجه شدند، در حالی که بیت کوین ۵۰ درصد افت قیمت داشت.

با این حال، معاملات آلت کوین ها در سال ۲۰۱۹ ادامه یافت ، هرچند که چشم اندازی بسیار محافظه کارتر داشت. تعداد کوین های معامله شده کاهش یافت و گمانه زنی ها بر ر وی تعداد کمی از دارایی ها متمرکز شد. هرچند معامله گران با اتخاذ وضعیت های معاملاتی آلت کوین ها هنوز هم سعی در جبران ضررهای ناشی از بیت کوین دارند.

معامله گران هنوز هم آلت کوین ها را انتخاب می‌کنند، هرچند انتخاب های آنها محدودتر شده است

بیت کوین نتوانست انتظارات مبنی بر به دست آوردن سلطه ۹۰ درصدی بر بازار ارزهای دیجیتال تا انتهای سال را عملی کند. پس از آنکه سلطه بیت کوین تا ۷۰٫۱ درصد رسید، اکنون تسلط بازار بیت کوین به ۶۶ درصد رسیده است. آلت کوین های کوچکتر تقریبا ۱۰ درصد کل بازار را در اختیار گرفته اند. یکی از دلایل کاهش ارزش اکثر دارایی های کوچکتر، عدم وجود بازارهای مناسب در برابر تتر بوده است. تبدیل شدن به جفت ارز با استیبل کوین برتر تتر فقط برای آلتکوین های برتر محفوظ است.

حذف شدن دارایی های کوچکتر از فهرست صرافی ها و همچنین خطر سرکوبی توسط قانون گذاری، بازار آلت کوین ها را محدودتر کرده است. فقط کوین هایی همچنان در فهرست صرافی های برتر قرار دارند و در سال ۲۰۱۹ عملکرد بهتری داشته اند، به فعالیت خود ادامه می‌ دهند. در حال حاضر، فقط ۹ آلت کوین با ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار وجود دارد.

چندین آلت کوین در مدت زمان محدود، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته اند. تزوس (XTZ) در روند صعودی خود شاهد افزایش قیمت ۳۰۰ درصدی بود. کازمس (ATOM) و چین لینک (LINK) نیز عملکرد بهتری داشتند، هرچند نوسانات بالایی داشتند.

اما در سال ۲۰۱۹، دو کوین به طور مشخص جایگاه خود را از دست دادند: ریپل (XRP) و استلار (XLM). درصد کاهش قیمت این دو کوین دو رقمی بود و حتی در اواسط سال و با وجود بازار صعودی نیز با کاهش قیمت مواجه بودند. بیت کوین هنوز نتوانسته است عملکرد صعودی هالووین را تکرار کند و حالا انتظارات از بیت کوین متوجه روند دسامبر می ‌باشد. با این حال، احساس معامله گران نسبت به این ارز دیجیتال بدبینانه بوده و ترس از این مسئله وجود دارد که قیمت این ارز دیجیتال با کاهش بیشتری روبرو شود.