video thumb

افزایش ۲۶ درصدی تعداد مشاغل مربوط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۸!

شرکت جستجوی مشاغل Indeed می گوید افرادی که به دنبال اشتغال در صنعت بلاک چین و ارز دیجیتال هستند باید مثبت اندیش باشند. براساس یک روند چهار ساله از رشد ۴۵۵۰ درصدی در این بخش که بر اساس یک مطالعه “Seen by Indeed” منتشر شده است، تعداد آگهی های استخدامی مربوط به بیت کوین، بلاک چین و ارز دیجیتال به ازای هر میلیون در سایت فهرست مشاغل رایج، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۱ حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، جستجوی مشاغل خاص در این بخش ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است. اشتیاق در بین افراد جویای شغل در اوج بازار گاوی ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۱۷ که قیمت بیت کوین به بالاترین نرخ خود در حدود ۲۰ هزار دلار رسید به با بالاترین میزان دست یافت، اما این میزان اشتیاق از آن زمان به تدریج کمرنگ تر شده است.

با تمرکز بر روی جزئیات، مشخص می‌شود که تمام پنج شغل برتر این بخش در سال جاری که کارفرمایان ارائه می دهند کارهای رایانه ای هستند و در این میان مهندسی نرم افزار، معماری نرم افزار، توسعه دهنده وب و توسعه دهنده نرم افزار رایج ترین عناوین شغلی هستند.

۵ کارفرمای برتر لیست مشاغل Deloitte ،IBM ccenture ،Cisco و Collins Aerospace هستند که به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار دارند. شرکت “چهار بزرگ” Ernst & Young به جمع ۱۰ شرکت برتر Deloitte پیوسته است.

شرکت های صنعت ارز دیجیتال و بلاک چین کوین بیس (جایگاه هفتم)، Overstock.com که از شرکت های تابع شتاب دهنده بلاک چین Medici Ventures و پلتفرم امنیتی توکن Tzeroاست (هشتم)، ریپل (نهم)، Circle (یازدهم)، کراکن (دوازدهم) و ConsenSys (سیزدهم) ادامه لیست را تشکیل می دهند. بانک های JPMorgan Chase که در حال توسعه استیبل کوین خاص خود است و Signature Bank در رتبه های ۱۴ و ۱۵ می باشند.

جالب توجه اینکه غول ارتباطات Verizon که تنها شرکت موبایل در این رتبه بندی می باشد، در جایگاه دهم قرار دارد. در حالی که این شرکت سرمایه گذاری در بلاک چین انجام داده و درخواست ثبت اختراع مربوط به فناوری را ارائه داده است و تا کنون هیچ اطلاعیه بزرگی در فضای ارزهای دیجیتال منتشر نکرده است.

Indeed می گوید: “حتی با وجود نوسانات شدید قیمت و عدم اطمینان در قانون گذاری ارز دیجیتال” انتظار دارد که افزایش تعداد مشاغل پیشنهادی تا سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند.