video thumb

چرا موضع روسیه در مورد ارزهای دیجیتال همانند چین منفی شده است؟

گزارش ها نشان می دهند که موضع روسیه در مورد ارزهای دیجیتال منفی شده است. این خبر به دنبال خبری مبنی بر ممنوعیت بیت کوین در چین منتشر شده است. جای تعجب نیست که بانک های مرکزی، در دنیایی که برای راه اندازی ارزهای دیجیتال خودشان در رقابت هستند، از ارزهای غیرمتمرکز حمایت نکنند.

موضع بانک مرکزی روسیه در مورد ارزهای دیجیتال منفی است

هنگامی که دور دیگری از ترس، عدم قطعیت و تردید در رسانه ها منتشر شد، بازارهای ارز دیجیتال به آرامی نسبت به ۶ ماه گذشته بهبود پیدا کرده اند. براساس گزارش های محلی رسانه های دولتی ، بانک مرکزی روسیه از اقدام برای ممنوعیت دارایی های دیجیتال به منظور وسیله ای برای پرداخت ها پشتیبانی می کند.

این بانک با تأکید بر اینکه روبل تنها ارز قانونی در این کشور است، اظهارات قدیمی خود در مورد پولشویی و نگرانی های تأمین مالی تروریسم را تکرار کرد و گفت:

ما همچنان اعتقاد داریم که ارزهای دیجیتال خطرات قابل توجهی را در زمینه پولشویی، درآمدهای ناشی از جرم و تأمین مالی تروریسم، و همچنین انجام تراکنش های ارزی به دلیل نوسانات شدید نرخ تبدیل ارزی، به همراه دارند.

بانک روسیه با ادامه سخنان منفی خود افزود که از هرگونه اقدام قانون گذاران و ناظران برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله ای برای پرداخت که به تأیید الکسی یاکوفلو (Alexey Yakovlev)، معاون تنظیم مقررات بانکی وزارت دارایی، رسیده است، پشتیبانی می کند.

به گفته روزنامه ایزوستیا (Izvestia)، دارایی های دیجیتال در حال حاضر می توانند برای پرداخت در برخی از فروشگاه های خرده فروشی مورد استفاده قرار گیرند و توسط فریلنسرها به عنوان حقوق پذیرفته می شوند.

در مورد قانون گذاری برای وضعیت حقوقی قراردادهای هوشمند، ICO و استخراج ارز دیجیتال در روسیه تأخیراتی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۸ سه لایحه به دولت دوما ارائه شد، اما فقط دو مورد از آنها تصویب شده است که تغییرات مربوط به قانون مدنی مربوط به حقوق دیجیتال و همچنین قانونی برای تامین مالی با استفاده از پلتفرم های سرمایه گذاری جمعی را ارائه می دهد.

ممانعت از نوآوری

با این وجود هنوز هیچ اقدام رسمی در مورد ممنوعیت ارز دیجیتال در روسیه صورت نگرفته، اما مشابه موارد قبلی، بانک مرکزی این کشور تمایل دارد مجددا موضع خود را به عنوان ناظر مالی مطرح کند. این تهدیدها محدود به روسیه نبوده و توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان عنوان شده اند.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که جامعه ارز دیجیتال روسیه در حال آماده سازی خود برای محدودیت های احتمالی است که می تواند منجر به ایجاد وضعیتی مشابه چین شود، که در آن اکثر معاملات به صورت مخفیانه یا فرابورس انجام می شود.

کارشناسان این صنعت می گویند که ممنوعیت ارزهای دیجیتال جواب نمی دهد ، اما اگر روسیه بخواهد در زمینه فناوری بلاک چین رقابت کند، یک چارچوب نظارتی مورد نیاز است.