video thumb

مایکروسافت توکن‌های کلکسیونی را در بلاک چین اتریوم فعال می‌کند!

مایکروسافت توکن های کلکسیونی را در بلاک چین اتریوم فعال کرد و مایکروسافت لاجورد یا آزور (Microsoft Azure) تولید توکن های غیر قابل تعویض (non-fungible NFT) بلاک چین به نام  ازور هیروز (Azure Heroes) با هدف پاداش دادن به جامعه برنامه نویسان خود را اعلام کرد.

این توکن ها نشان دهنده شخصیت های های کارتونی هستند و هدف از ایجاد آنها پاداش دادن رفتار مثبت در “جامعه آزور” است. مایکروسافت اعلام کرد که هر یک از این نشانه ها عرضه محدودی بین ۱۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ واحد دارند. این شرکت گفت:

“قهرمانان آزور” قصد دارد افراد را به دلیل اقدامات تاثیرگذار قابل تایید مانند مربی گری، ایجاد نسخه های نمایشی، تولید کدهای نمونه، وبلاگ نویسی در مورد “آزور” یا پیروزی در بعضی از چالش های خاص، پاداش دهد. اعضای جامعه که همکاری و مشارکت های خود را اثبات کرده اند، با مدال های مختلف در چند دسته شناخته می شوند.

گفتنی است که تمام مدال ها توکنی شده اند و دارای مقدار مشخصی توکن ENJ هستند که از پروتکل ERC1155 استفاده می‌ کنند. موجودی هر توکن محدود است و با انجین کوین (Enjin Coin) پشتیبانی می‌ شود. برای مثال، موجودی Inclusive Leader فقط ۱۰۰ توکن و موجودی Maker Token ده هزار توکن است.

دارایی های مایکروسافت بر روی اتریوم

مایکروسافت با همکاری استارت آپ بلاک چین تولید بازی انجین (Enjin) توکن های غیر قابل تعویض “آزور هیروز” را روی بلاک چین اتریوم ایجاد کرد. این توکن ها در هر فصل ضرب می شوند و در مقادیر محدودی در دسترس قرار می گیرند. توزیع توکن ها از طریق کد QR انجام می گیرد که گیرنده را به نصب یک کیف پول ترغیب می کند.

پروژه گیمینگ مبتنی بر بلاک چین انجین اکنون می تواند از طریق همکاری با پلتفرم ازور مایکروسافت یک پروفایل قوی برای خود ایجاد کند. سرویس ابری این غول فناوری، با تکیه بر فناوری انجین برای ایجاد آزور هیروز، سیستم پاداش دهی شرکت کنندگان فعال در انجمن، تلاش می کند.

برای اینکه کسی بتواند یکی از این توکن ها را به دست بیاورد، باید برای آن نامزد شود، که خودش هم می تواند این کار را انجام دهد. افراد نامزد شده مورد قضاوت قرار می گیرند و افرادی که تأثیری قابل اثبات بر جامعه آزور داشته اند، برای دریافت یک نشانه انتخاب می شوند.

توکن های غیر قابل تعویض بلاک چین باعث افزایش جذابیت می شوند

توکن های غیر قابل تعویض یا non-fungible tokens) NFT) توکن هایی مبتنی بر بلاک چین هستند که منحصر به فرد هستند و نمی توانند با چیز دیگری جایگزین شوند. چنین توکن هایی اغلب برای کلکسیون های دارایی های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند که یک نمونه اولیه آن کریپتوکیتی ها (Crytpokitties) بودند.
گفتنی است که در اوایل ماه جاری، شرکت تولیدکننده کتاب های بازی “Fabled Lands” اعلام کرد که با مایکروسافت و توسعه دهنده بزرگ بازی “Eidos” همکاری می کند تا بر اساس پرفروش ترین کتاب بازی دهه ۱۹۸۰ با نام “The Way of Tiger”، یک بازی ورق در بلاک چین تهیه کند. “Fabled Lands” برای تامین ایمنی دارایی ها و کلکسیون های داخل بازی از توکن های غیر قابل تعویض در بلاک چین “VeChain” استفاده می کند.

گفتنی است که این اولین حضور پلتفرم ازور در این صنعت نیست. همانطور که پیش از این نیز گزارش شده است، بزرگ ترین پلتفرم محاسبات ابری با همکاری بزرگ ترین بانک آمریکایی به نام جی پی مورگان، ایجاد یک کیت توسعه بلاک چین را آغاز کرده است.