video thumb

افزایش دوبرابری تعداد کاربران فعال ماهانه مرورگر بریو (Brave) در سال ۲۰۱۹!

لیست عناوین این مطلب

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که مرورگر مبتنی بر بلاک چین بریو (Brave) با محوریت حفظ حریم خصوصی کاربران فعال ماهانه خود (MAU) را تقریباً دو برابر کرده و تعداد آنها را از ۵٫۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ به ۱۰٫۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ رسانده است. این مرورگر رشد قابل توجهی در تعداد کاربران خود داشته است و توانسته طی ۳ هفته اخیر، ۱٫۷ میلیون کاربر فعال دیگر به دست آورد.

طبق گفته این شرکت، رشد اخیر در کاربران فعال ماهانه به دنبال انتشار نسخه جدید بریو نسخه ۱٫۰ در تاریخ ۱۳ نوامبر است. براساس پست وبلاگ، مرورگر بریو تعداد کاربران فعال ماهانه خود را از ۸٫۷ میلیون نفر در ماه اکتبر به بیش از ۱۰ میلیون در پایان نوامبر رسانده است.

در مقایسه با سال گذشته، اعداد و ارقام بسیار افزایش یافته اند. این مرورگر شاهد افزایش دو برابری کاربران فعال ماهانه خود بوده و تعداد کاربران فعال روزانه خود را با افزایش ۳ برابری به ۳٫۳ میلیون نفر رسانده است.

بخشی از استراتژی این مرورگر شامل پاداش دادن به تولیدکنندگان محتوا به صورت توزیع خودکار توکن BAT به سایت هایی است که کاربران به طور مرتب از آنها بازدید می کنند. تعداد ثبت نام ها در این مرورگر حاکی از آن است که تولیدکنندگان محتوا، مرورگ بریو را به عنوان درگاه درآمد قابل توجهی می ‌شناسند و به آنها امکان می‌دهد تا کمک های مالی را دریافت کنند.

براساس داده های BATGrowth، سایتی که میزان پذیرش مرورگر بریو را رصد می کند، تعداد تولیدکنندگان محتوای تایید شده در این پلتفرم در تاریخ ۶ دسامبر ۳۴۱٫۸۸۰ بود. این در حالی است که این تعداد در ابتدای سال ۲۰۱۹ فقط ۲۸،۰۰۰ نفر بود. گفتنی است که اکثر این تولیدکنندگان محتوا (۲۲۹،۰۰ نفر) در یوتیوب حضور دارند و پس از آن توییتر (۳۷،۰۰۰ نفر)، وبسایت های شخصی و تجاری (۳۸،۰۰۰ نفر) و Twitch (18،۰۰۰ نفر) می باشند.

مرورگر بریو و جنگ مرورگرها

همانطور که گزارش های پیشین، محبوبیت مرورگر بریو به طور روزافزون در حال افزایش است، اما مسیری طولانی را برای دستیابی به موفقیت کروم (Chrome)، مرورگر غالب صنعت در پیش دارد. هرچند این مرورگر در کنار سایر مرورگرها مانند اپرا و موزیلا فایرفاکس از این مزیت برخوردار است که به خواسته مهم کاربران خود بسیار توجه می‌ کند. نکته ای که به نظر می ‌رسد گوگل و مرورگر کروم آن را نادیده گرفته اند و آن نکته حریم خصوصی است.

مرورگذر بریو با مسدودسازی خودکار تمام تبلیغات اشخاص ثالث، رصدکنندگان عملکرد کاربران در فضای اینترنت و نمایش خودکار ویدئوها، امنیت را در اولویت خود قرار داده است. همچنین تنظیمات بیشتر مرتبط با حریم خصوصی می تواند در بخش تنظیمات این مرورگر انجام شود.

علاوه بر این، به عنوان بخشی از نسخه ۱٫۰، مرورگر بریو ویژگی پاداش های بریو (Brave Rewards) را ارائه می‌دهد. برای کسانی که علاقه مند هستند، این ویژگی، به طور خودکار مقدار زمانی که کاربران در سایت های خاصی می گذرانند را محاسبه می ‌کند. سپس این ویژگی، متناسب با زمانی که کاربران صرف کرده اند به آنها توکن BAT ارسال خواهد کرد. این توکن بین کاربران، تبلیغات کنندگان و ناشران حاضر در بلاک چین اتریوم رد و بدل شود. از سوی دیگر، کاربران می‌ توانند این پاداش ها را نقد کنند یا آنها را با پاداش های دیگر مانند کارت های هدیه یا تخفیف رستوران ها مبادله کنند.

تمام این ویژگی ها بخشی از هدف بریو برای تغییر تبلیغات اینترنتی و نحوه کسب درآمد توسط تولیدکنندگان محتوا است. به جای تکیه بر تبلیغات، تولیدکنندگان محتوا می ‌توانند با ارائه خدمات مستقیم به کاربران، درآمد کسب کنند. یکی دیگر از ویژگی هایی که این موضوع را تشویق می‌ کند، انعام دادن از طریق بریو است که به افراد این امکان را می دهد تا محتوای مفید را پاداش دهند.

نظرات مثبت در خصوص نسخه ۱٫۰ بریو، خبر خوبی برای کاربرانی است که به دنبال حذف تبلیغات مزاحم، محتواهای بی ارزش و دریافت اطلاعات بدون اجازه آنها هستند.

گفتنی است که بریو قصد دارد تا به روزرسانی های بیشتری را در هفته های آتی عرضه کند.