video thumb

بدافزار ساخت کره شمالی امنیت MacOS را به خطر انداخت

محققان بخش امنیت سایبری از کشف یک بدافزار فعال در سیستم عامل MAC خبر دادند که گفته می شود توسط هکرهای کره شمالی و در شرکتی موسوم به گروه لازاروس ساخته شده است.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی محققان شرکت Bleeping Computer، این بد افزار از طریق وب سایتی به آدرس unioncrypto.vip در فضای اینترنت پخش شده که از طریق تبلیغاتی با عنوان «پلتفرم تجاری ارز دیجیتال هوشمند» اقدام به جذب طعمه های خود می نماید.
البته این وب سایت هیچ لینک دانلودی را به بازدیدکنندگان خود ارائه نمی کند، بلکه در بردارنده یک پکیچ بدافزاری است که تحت عنوان UnionCryptoTrader در درون وب سایت قرار داده شده و به محض کلیک کاربران بر روی عنوان آن، اقدام به انتقال این پکیج به سیستم کامپیوتر شخصی آنها خواهد کرد.
به گفته این محققان، این بدافزار توانایی ریموت شدن اطلاعات شما را به منبع منتشر کننده خود خواهد داد، رویه ای که تاکنون در مورد سیستم عامل مک با قابلیت امنیت بسیار بالا کم سابقه بوده و به راحتی امنیت اطلاعات کاربران آن را به خطر می اندازد.
بنا بر ادعای وب سایت VirusTotal، تا کنون تنها ۱۰ آنتی ویروس فعال در جهان اقدام به شناسایی این بدافزار کرده و مابقی آنها دسترسی کاربران را بدون هیچ گونه مشکلی به بدافزار مذکور مهیا می سازند.