video thumb

ماینرهای بیت کوین چینی، ۶۶ درصد از نرخ هش جهان را در اختیار دارند!

در گزارشی جدید بیان شده است که ماینرهای چینی بیت کوین هم اکنون ۶۶ درصد از نرخ هش جهان را در اختیار دارند. رویترز گزارش داد طبق تحقیقی که توسط شرکت انگلیسی مدیریت ارزهای دیجیتال کوین شیرز (CoinShares) انجام شده است، استان سیچوان کشور چین بیش از نیمی از نرخ هش جهان را به خود اختصاص داده است.

نرخ هش معیاری برای اشاره به توان محاسباتی حاضر در تایید تراکنش ها در بلاک چین بیت کوین است. همانطور که گزارش شده است، توان محاسباتی بیشتر نشانگر امنیت بیشتر شبکه و همچنین سودآوری استخراج بیت کوین بیشتر است.

بالاترین میزان نرخ هش ثبت شده از سال ۲۰۱۷

براساس این گزارش، سهم کشور چین از نرخ هش شبکه از ۶۰ درصد در ماه ژوئن ۲۰۱۹ افزایش یافته است و بالاترین میزان ثبت شده توسط کوین شیرز از زمان شروع بکار این شرکت در سال ۲۰۱۷ است.

اگرچه گزارش ها حاکی از آن است که استان سیچوان بیش از ۵۰ درصد از نرخ هش ری جهان را در اختیار دارد، اما سایر مراکز استخراج پیشروی ارز دیجیتال در کشور چین شامل استان های یونان (Yunnan)، شین جیانگ (Xinjiang) و بخش های مغول نشین می ‌باشد. سایر قطب های مهم شامل مراکزی در آمریکا، روسیه و قزاقستان است.

افزایش نرخ هش می‌ تواند به دلیل استفاده از سخت افزارهای پیشرفته استخراج باشد

کریس بندیکسن (Chris Bendiksen)، رئیس بخش تحقیقات کوین شیرز اظهار داشت که افزایش اخیر نرخ هش در چین احتمالا به دلیل استفاده از سخت افزارهای پیشرفته استخراج است. وی خاطرنشان کرد:

این موضوع برای صنعت استخراج کشور چین سودمند است. اگر بتوانید قبل از رقبا، سهم خود از نرخ هش شبکه را افزایش دهید به طور کل نکته بسیار خوبی است.

بیت مین به دنبال انحصار بازار استخرج ارزهای دیجیتال در چین است

همانطور که اخیراً توسط کوین تلگراف گزارش شده است، بیت مین و کانان بزرگ ترین عرضه کننده های چیپ های استخراج در کشور چین هستند. در عین حال، بیت مین به دنبال انحصار بازار استخرج ارزهای دیجیتال در چین است زیرا برخی گزارش ها ادعا می کنند که این شرکت ۷۵ درصد بازار سخت افزار استخراج در سراسر جهان را در اختیار دارد.

براساس اسناد ثبت شده در تاریخ ۲۰ نوامبر، شرکت کانان در IPO خود توانست مبلغ ۹۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند که ۷۵ درصد کمتر از انتظار آنها بوده است.

گفته می شود یکی دیگر از بزرگ ترین تولیدکنندگان سخت افزار استخراج بیت کوین به نام MicroBT، در خصوص نقض و تعارض به دارایی های معنوی با بیت مین در نزاع است. گزارش ها حاکی از آن هستند که بنیان گذار شرکت MicroBT برای همکاری های بیشتر برای بررسی این پرونده در اختیار پلیس شنژن قرار دارد.