video thumb

همکاری بانک مرکزی سوئد با Accenture برای راه‌اندازی E-Krona!

گزارشات حاکی از آن است که بانک مرکزی سوئد در حال برنامه ریزی برای ایجاد پلتفرم آزمایشی برای ارزهای دیجیتالی معروف به “کرون الکترونیکی (E-Krona) ” است.

در حالی که سوئیس موضعی منفی نسبت به ارز دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) اتخاذ کرده است و مدعی شده که چنین ارزی ضررهای بیشتری را نسبت به منافعش برای این کشور به همراه دارد، سوئد شروع به کشف مزایای احتمالی کرون الکترونیکی (e-krona) می کند.

همکاری بانک مرکزی سوئد به نام Riksbank با شرکت خدمات حرفه ای ایرلندی به نام اکسنچر (Accenture)

براساس این گزارش، ریکسبانک (Riksbank)، بانک مرکزی سوئد عنوان کرده است که با شرکت خدمات حرفه ای ایرلندی اکسنچر (Accenture) برای ایجاد یک پلتفرم آزمایشی برای ارزهای دیجیتالی موسوم به کرون الکترونیکی (e-krona) همکاری خواهد کرد.

با آغاز این اقدام، ریکسبانک قصد دارد دانش خود را در مورد پتانسیل ارزهای دیجیتال تقویت کند. این بانک اعلام کرده:

“هدف اصلی پروژه آزمایشی e-krona گسترش فهم بانک از امکانات فن آوری برای e-krona است.”

رئیس ریکسبانک پیش از این، لیبرا را “یک واقعه کاتالیتیک فوق العاده مهم” می دانست

همانطور که در گزارش ذکر شد، ریکسبانک از نزدیک در حال بررسی این مسئله بود که آیا باید ارز دیجیتال صادر کند یا خیر. چرا که در سال های اخیر استفاده از پول نقد به شدت در سوئد کاهش یافته است.

در حقیقت، به نظر می رسد که ریکسبانک تاکنون مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال را از نزدیک تحت نظر داشته است. در اواسط ماه اکتبر، رئیس ریکسبانک سوئد از پروژه استیبل کوین لیبرای فیس بوک به عنوان “یک رویداد کاتالیتیک فوق العاده مهم” نام برد. استفان اینگوس (Stefan Ingves)، رئیس ریکسبانک خاطرنشان کرد که چنین ابتکاراتی باعث می شود تا بانک های مرکزی جهان خود را برای تحول دیجیتالی آماده کنند.

این خبر در مقابل خبر منتشر شده از سوئیس که مهد انجمن Crypto Valley است که به تازگی به صورت غیر منتظره ای ایده صدور فرانک دیجیتال سوئیس را متوقف کرد، منتشر شده است. همان طور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، شورای فدرال چنین نتیجه گیری کرد که CBDC نمی تواند انتظارات مربوط به بهره وری پرداخت، سیاست پولی مؤثر و یک سیستم مالی با ثبات را برآورده کند.