video thumb

۷۵ درصد از شرکت‌های اینترنت اشیا (IoT) به دنبال اجرای فناوری بلاک چین هستند!

اگرچه هنوز کاربردهای گسترده ای برای بلاک چین وجود دارد، اما صنعت اینترنت اشیاء (IoT)، به عنوان یک بخش موثر برای تطبیق با چنین فناوری هایی ظاهر شده است.

آویوه لیتان (Avivah Litan)، یکی از تحلیلگران صنعت فناوری اطلاعات (IT) در شرکت گارتنر بر اساس بررسی هایی که در این زمینه انجام داده بود، اظهار داشت:

۷۵ درصد از شرکت‌ های پذیرنده فناوری اینترنت اشیاء (IoT) در ایالات متحده، یا قبلا از بلاک چین استفاده کرده ‌اند و یا قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۰ از آن استفاده کنند که به این ترتیب، تعداد شرکت‌ های ایالات متحده که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند به ۵۰۰ شرکت خواهد رسید.

براساس این بررسی، فناوری های مرتبط با بلاک چین می توانند ضمن افزایش بهره وری از چنین چنین بسترهای تبادلاتی، محیطی مطمئن برای انتقال داده ها بین شبکه های مجازی یا دستگاه ها ایجاد کنند.

طبق گفته لیتان، از ۷۵ درصد شرکت‌ های پذیرنده بلاک چین، ۸۶ درصد آنها، هم اینترنت اشیا (IoT) و هم بلاک چین را در پروژه‌های مختلف مختلف اجرا می کنند.

شرکت‌ های حوزه اینترنت اشیاء (IoT) قصد دارند، دستگاه‌ های محاسباتی را با ماشین‌ های مکانیکی و دیجیتالی ادغام کنند تا از تعامل انسان با انسان یا انسان با کامپیوتر جلوگیری شود.

به عنوان مثال، اپل واچ (Apple Watch) و آمازون الکسا (Amazon Alexa)، از این فناوری ها در کالاهای مصرفی خود استفاده می‌کنند. این فناوری ها همچنین می‌ توانند در بخش های مراقبت های بهداشتی ، صنعتی و نظامی مورد استفاده قرار گیرند.

با توجه به پاسخ ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، افزایش امنیت و اعتماد به معاملات چند بخشی مشترک، بهترین مزیت در شرکت‌ هایی است که فناوری های بلاک چین و اینترنت اشیاء (IoT) را ترکیب می ‌کنند، در حالی که بر اساس پاسخ ۵۶ درصد از این شرکت ‌کنندگان، بهترین مزیت ترکیب این دو فناوری، افزایش بهره ‌وری کسب ‌و ‌کارها و کاهش هزینه ‌های آنهاست.

با این حال، لیتان هشدار داد که اجرای بلاک چینی که مرتبط با تغییرات پروتکل باشد می ‌تواند برای دستگاه‌ های اینترنت اشیاء با عمر طولانی به دلیل نوسانات نسبتا بالای آن، دشوار باشد. لیتان عنوان کرد:

برخی از پیاده ‌سازی‌ های بلاک چین در حال تقلا برای متناسب کردن آن با نرخ‌ های معاملاتی است که بتواند توسط تعداد زیادی از دستگاه‌ های متصل، ایجاد و تولید شود. انتظار می‌ رود که سیر تکاملی مورد نیاز هم در حوزه بلاک چین و هم اینترنت اشیاء طی ۵ تا ۱۰ سال آینده به بلوغ خود برسد.