video thumb

استفاده کنسرسیوم نفت و گاز از فناوری دفترکل توزیع‌شده در برگزاری انتخابات کارکنان!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که گروهی متشکل از ۱۰ شرکت بزرگ جهانی تولید نفت و گاز از جمله شرکت های با نفوذی همانند شورون (Shevron) و شل (Shell) به نحوی موفقیت آمیز با استفاده از بلاک چین، برگزاری انتخابات کارکنان در عرصه صنعت را دیجیتالی کرده اند.

کنسرسیوم نفت و گاز مبتنی بر بلاک چین (OOC) به طور موفقیت آمیز با مشارکت یک شرکت کانادایی ارائه دهنده فناوری تحت عنوان GuildOne، یک سیستم مبتنی بر بلاک چین را به منظور برگزاری انتخابات در عرصه برآورد سازی هزینه های حفاری نفت و گاز (AFE) مورد آزمایش قرار داد.

براساس اطلاعیه ای که چندی پیش منتشر شد، اثبات مفهوم (PoC) برگزاری انتخابات در AFE در نوع خود اولین ابتکار عمل محسوب می شود و در صدد آن است تا به شرکت کنندگان اجازه دهد تا با استفاده از فناوری بلاک چین رای ها را ارسال و انتخابات را به صورت دیجیتالی انجام دهند.

دیجیتالی کردن فرآیندهای معمولی کاغذی

است، AFE ها در صنعت نفت و گاز به منظور تصویب پروژه های سرمایه ای و هزینه ای و همچنین محاسبه منافع کاری اعضای یک قرارداد عملیاتی مشترک استفاده می شوند. از آنجا که برگزاری انتخابات در عرصه AFE سال ها به صورت دستی انجام شده است، هدف از دیجیتالی شدن با استفاده از بلاک چین این است که زمان لازم برای انجام فرآیند سنتی کاغذی را کاهش دهد.

انتخابات، بلاک چین ، چین
انتخابات، بلاک چین ، چین

به طور خاص، این PoC قصد دارد که فرآیند تصویب این امر را بهبود بخشد و سوابق تغییرناپذیری از آخرین منافع کاری را فراهم کرده و در عین حال خطاها را با استفاده از وضع قرارداد های هوشمند به منظور انجام محاسبات خودکار منافع کاری کاهش دهد.

دلیل دیگری که نشان می دهد بلاک چین می تواند “فعالیت های بنیادی تجاری نفت و گاز” را متحول کند

ربکا هوفمان (Rebecca Hofmann)، رئیس کنسرسیوم OOC، خاطرنشان کرد که این PoC توسط هر ده عضو کنسرسیوم طی کمتر از چهار ماه تکمیل شده است. وی تشریح کرد که پروژه جدید انجام شده در صنعت نفت و گاز که مبتنی بر بلاک چین می باشد، قدرت فناوری دفتر کل توزیع شده و همچنین توانایی آن در دگرگونی فعالیت های بنیادین تجاری در صنعت نفت و گاز را نشان داده است.

OOC از زمان تأسیس کنسرسیوم در فوریه ۲۰۱۹ به منظور بررسی مزایای بالقوه فناوری بلاک چین در صنعت نفت و گاز تلاش کرده است. براساس اطلاعیه اخیر، این کنسرسیوم تا کنون ۱۰ عضو را در برگرفته است که شامل شورون، ConocoPhillips، Equinor، ExxonMobil، Hess، Marathon، انرژی عالی (Noble Energy)، منابع طبیعی اولیه (Pioneer Natural Resources)، Repsol و شل می باشند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۹، OOC قراردادی با یک استارتاپ از بلاک چین با عنوان Data Gumbo به منظور آزمایش یک پروژه برای کنترل و همگام سازی اطلاعات مربوط به فاضلاب ها در میادین نفتی داکوتای شمالی منعقد کرد.