video thumb

دستگیری جوان ۱۹ساله به اتهام سرقت یک میلیون دلاری ارز دیجیتال از طریق کپی سیم‌کارت!

لیست عناوین این مطلب

یک مرد ۱۹ ساله به جرم جعل هویت که بخشی از یک سرقت مسلحانه حدود بیش از ۱ میلیون دلار محسوب می شود، متهم گردیده است، زیرا این جرم حداقل ۷۵ قربانی را در ایالات متحده در پی داشته است.

یک اطلاعیه خبری منتشر شده توسط سیروس آر. ونس، نماینده دادستان دادگستری شعبه منهتن، این ادعا را مطرح کرد که یوسف سلاسی، ۱۹ ساله، یک نقشه پیچیده “کپی سیم کارت” را اجرا کرد و ساکنان ۲۰ ایالت مختلف را هدف نقشه خود قرار داد.

کپی سیم کارت که با عنوان کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به اطلاعات نیز شناخته می شود، عبارت است از سرقت شماره تلفن یک قربانی به منظور ربودن حساب های مالی و اجتماعی آنلاین آنها از طریق رهگیری پیام های خودکار یا تماس های تلفنی که جهت انجام اقدامات امنیتی احراز هویت دوعاملی مورد استفاده قرار می گیرند.

۹ فقره کیفرخواست

همانطور که در اطلاعیه خبری منتشر شده توسط دفتر دادستان شعبه منهتن آمده است، سلاسی در ۹ پرونده از جمله جعل هویت در ردیف های اول و دوم، سرقت اموال پر قیمت در ردیف های اول و چهارم، تخلفات رایانه ای و دستکاری و طرح ریزی برای جعل در ردیف اول به عنوان متهم شناخته شده است.

دادستان ونس در بیانیه ای اظهار داشت که متهم در آپارتمان خود واقع در بروکلین مرتکب این جرایم شده است و به طور غیر قانونی به حساب های متعلق به ۷۵ قربانی دسترسی داشته و با استفاده از “از یک آیفون و رایانه” بیش از یک میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کرده است.

گفته می شود که سلاسی به حساب های آنلاین به طور غیر قانونی دست یافته است تا ببیند آیا افرادی که قصد سرقت از آنها را دارد، دارای دارایی های دیجیتال هستند، یا نه. البته این حساب های آنلاین شامل جی میل، یاهو و دراپ باکس می شود، اما محدود به آنها نیست.

سرقت ، ارزهای دیجیتال ، ارز دیجیتال ، آمریکا
سرقت ، ارزهای دیجیتال ، ارز دیجیتال ، آمریکا

در برخی موارد، چنین ادعا می شود که وی رمزهای عبور مربوط به این حساب ها را تغییر داده است تا قربانیان را از بازیابی مجدد کنترل حساب های خود باز دارد و همچنین ادعا شده است که وی “به طور عمدی قربانیانی را انتخاب کرده و هدف تجاوز قرار داده است که از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال هستند و دلیل این امر تا حدودی، مشکلات ذاتی در ردیابی سرقت و واگذاری ارزهای دیجیتال می باشد.

سلاسی به دنبال اجرای یک حکم بازرسی، در کورونای کالیفرنیا دستگیر شد، که این امر منجر به بهبودی دستگاه های مختلف الکترونیکی و همچنین جواهرات ساخته شده به وسیله بیت کوین (BTC) شد.

آنها علاوه بر این، آنها یک یادداشت دستی را که حاوی یک عبارت یادمان موجود در یک کیف شخصی و مربوط به کیف پول ارزهای دیجیتال بود، کشف کردند که پس از پیوند دادن آنها به یکدیگر، وی را با تعدادی از قربانیان شناخته شده و سرقت مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال به ارزش صد ها هزار دلار مرتبط کرد.

یک تهدید مداوم

همانطور که پیش از این گزارش شده، مقامات ایالات متحده در اوایل ماه جاری یک مرد اهل پنسیلوانیا را به اتهام توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و اخاذی از طریق کپی سیم کارت سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال متهم کردند.

در ماه نوامبر، اعضای کارگروه REACT که یک گروه اجرای قانون مستقر در کالیفرنیاست که برای مبارزه با جرایم سایبری اختصاص یافته است عنوان کردند که آنها “کپی سیم کارت” را جزء اولویت های اصلی این گروه در مبارزه با کلاهبرداری های مربوط به ارزهای دیجیتال قرار می دهند.

پرداختن به امر کپی سیم کارت دشوار است، زیرا موفقیت در این امر به غیر از کنترل اولیه مالک سیم کارت، به چندین عامل دیگر نیز بستگی دارد.
در تحقیقات مربوط به سارقان کپی سیم کارت، بازرسان تشخیص داده اند که کارمندان شرکت مخابرات در برخی موارد یا عمدا از دسترسی خود به داده های مشتری سوء استفاده کرده اند یا در اشتراک اطلاعات محرمانه با مجرمان به صورت ناخواسته همدستی کرده اند.

مایکل ترپین (Michael Terpin)، یکی از سرمایه گذاران بلاک چین و ارزهای دیجیتال که دادخواست مربوط به کپی سیم کارت را علیه ارائه دهنده خدمات ارتباطات تلفنی AT&T ارائه داد، این شرکت را به هتلی که به یک دزد با هویت جعلی کلید اتاق و کلید گاوصندوق را برای سرقت جواهرات می دهد، مقایسه کرده است.