video thumb

ثبت اختراعات Alibaba می‌تواند بلاک چین کنسرسیوم آن را تکمیل کند!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که غول اینترنتی چینی Alibaba Group موفق به کسب دو حق اختراع ایالات متحده شده است که برای ایمن تر و سریعتر ساختن شبکه بلاک چین آن طراحی شده اند.

یک اختراع با هدف کاهش زمان برای تأیید داده های بلاک است، در حالی که دیگری برای کمک به شرکت کنندگان در تعیین مدت اعتبار برای انجام تراکنش در یک شبکه بلاک چین طراحی شده است.

هر دو حق ثبت اختراع هفته گذشته توسط دفتر ثبت اختراع وعلائم تجاری ایالات متحده (USPTO) تصویب شده اند. این مصوبات در حالی صورت می گیرد که Ant Financial ، زیرمجموعه فناوری علی بابا از راه اندازی کنسرسیوم Ant Open Blockchain Alliance، کنسرسیومی که برای تأمین مالی مشاغل کوچک و متوسط بر روی پلتفرم مستقر در بلاک چین آن ایجاد شده است، خبر داد.

با توجه به پرونده ثبت اختراع، وقتی داده ها به یک نود اضافه می شوند، فناوری جدید میزان تأیید به روزرسانی نود را با استفاده از داده های تازه اضافه شده و نه تمام داده های موجود در بلاک، تعیین می کند.

در این پرونده عنوان شده  که این نرم افزار مشکلی را در فناوری موجود کاهش می دهد. در واقع، مشکل موجود، صرف زمان زیاد است زیرا میزان تأیید با استفاده از تمام داده ها در یک بلاک محاسبه می شوند.

طبق پرونده علی بابا، اختراع دیگر برای تنظیم یک دوره اعتباری برای یک معامله استفاده می شود، به این معنی که شرکت کنندگان در یک شبکه بلاک چین می توانند تراکنش را در طی یک بازه زمانی معین از طریق یک ساعت فیزیکی یا یک ساعت منطقی انجام دهند .

بلاک چین
بلاک چین

به عنوان مثال، بلاک چین می تواند یک کنسرسیوم بلاک چین باشد که متشکل از یک سرور پلتفرم پرداخت شخص ثالث، یک سرور بانک داخلی، یک سرور بانک خارجی و چندین دستگاه نود کاربر به عنوان دستگاه های عضو است.

طبق گزارش این پرونده، اپراتور بلاک چین می تواند یک دوره اعتبار را تنظیم کند و خدمات آنلاین مانند پرداخت های برون مرزی و انتقال دارایی را انجام دهد.

براساس گزارشی که در ماه نوامبر از شرکت تحلیلی بلاک چین چینی به نام بلاک دیتا (Block Data) که در اختراعات بلاک‌چین چینی ثبت شده، منتشر شده است، علی بابا به همراه China Telecom و OneConnect، که شرکت تابعه یکی از بزرگ ترین شرکت های بیمه چین، به نام Ping An Insurance می باشد، از شرکت های برتر در زمینه ثبت اختراعات بلاک چین هستند.

گفتنی است که علی بابا، درخواست ثبت بیشترین حق ثبت اختراعات مربوط به بلاک‌چین را در سال ۲۰۱۸ به همراه ۹۰ فناوری مرتبط با بلاک چین، پس از IBM و بانک آمریکا داشته است.