video thumb

بازجویی یک اپلیکیشن چینی تعیین میزان بازدهی ارزهای دیجیتال به جرم کلاهبرداری!

لیست عناوین این مطلب

بنا به گزارش های ارائه شده، یک اپلیکیشن چینی تعیین میزان بازدهی ارزهای دیجیتال به جرم اتخاذ شیوه های غیرقانونی جمع آوری سرمایه و کلاهبرداری های مالی تحت بررسی قرار گرفته است.

نشریه آسیایی Nikkeiا ین خبر را با استناد به اسنادی که ظاهراً توسط انتشارات وابسته آن یعنی KrASIA قابل دسترسی است، گزارش داد.

سرمایه گذاران در وضعیت انتظار

براساس این گزارش، متصدی تنظیم بازار در چانشا، مرکز ایالت هونان، در حال بررسی برنامه تعیین میزان بازدهی می باشد که وعده داده است تا در ازای فعال بودن، به آنها ارز دیجیتال کندی (candy) پاداش دهد.

به وسیله سنجش زمانی ۴،۰۰۰ مرحله ای روزانه به مدت ۴۵ روز، کاربران این برنامه که نام آن Qubu می باشد، می توانند ۱۵ کندی (candy) به دست آورند، که می تواند با وجوه نقدی مورد مبادله قرار گرفته و یا برای آشکار ساختن ویژگی های برنامه به کار رود که وعده ارائه پاداش بیشتر را می دهند.

گفته می شود که این کندی ها به عنوان “ابزارهای کنترل سرمایه” با پیشنهاد سودآور ۳۶٫۸ درصدی بازده طی مدت ۶۰ روز به بازار عرضه می شوند. این طرح سرمایه گذاری کاربران را ترغیب می کند که برای به دست آوردن درآمد بیشتر، کاربران بیشتری را برای برنامه ” همراه با ایجاد ارتباطی آسانتر” (downline) جذب کنند. Qubu ظاهرا ادعا کرده است که تا دسامبر سال جاری ۹۵ میلیون کاربر ثبت نام شده در سیستم این برنامه عضو شده اند.

Nikkei این رقم را با شک و تردید ذکر کرده و با اشاره به پیامدهای آن اعلام می دارد که برای اثبات درستی این ادعا، تقریباً از هر ۱۰ کاربر تلفن همراه در سراسر چین لازم است در هر بازه زمانی یک نفر ثبت نام شود.

انجام معاملات به وسیله مبادلات درون برنامه ای Qubu با کارمزد تراکنش ۲۵ تا ۵۰ درصدی همراه بوده است. یکی از سرمایه گذاران در گفتگو با KrAsia عنوان کرد که او ۱۵٫۰۰۰ یوان (۲٫۱۵۰ دلار) را به امید بازپرداخت سودی خالص از طریق Qubu هزینه کرده است، اما هنوز هم به سبب برخی اقدامات متصدی تنظیم بازار، تا کنون در وضعیت انتظار به سر می برد.

گفته می شود که Qubu که قبلاً در چانشا مستقر بوده است، به شهرک چونگ کینگ واقع در جنوب غربی چین نقل مکان کرده است.

پس از آنکه شی جینپینگ (Xi Jinping)، رئیس جمهور چین در ماه اکتبر فناوری بلاک چین را مورد تائید قرار داد، رسانه های رسمی این کشور به مردم هشدار دادند که “منطقی” رفتار کنند و از افراط و تفریط ناشی از معاملات ارزهای دیجیتال خودداری کنند.

لازم به ذکر است که حداقل پنج صرافی ارزهای دیجیتال چینی ماه گذشته در واکنش به مواضع ضد رمزنگاری پکن، به حالت تعلیق درآمده یا تصمیم به خاتمه فعالیت خود گرفته اند. برخی از گزارش ها مدعی اند که تحولات اخیر در چین نشان دهنده “بزرگ ترین پاکسازی” در بخش ارزهای دیجیتال می باشد که از سپتامبر سال ۲۰۱۷ تا کنون صورت گرفته است.