video thumb

تفاوت بایت کوین و بیت کوین

بایت کوین چیست؟

بایت کوین (Bytecoin) در سال ۲۰۱۲ به‌ عنوان یکی از اولین ارزهای رمزپایه به ‌دنیای کریپتوها معرفی شد، یک ارز رمزنگار غیر متمرکز و خصوصی که با توجه به متن ‌باز بودن آن قابلیت استخراج دارد. بزرگترین مزیت استفاده از شبکه بایت کوین برای انجام تراکنش ‌ها ناشناس، غیرقابل ردیابی و بدون کارمزد بودن است و می‌ توانید از آن برای دریافت و انتقال پول با اطمینان از این که این تراکنش ‌ها توسط شخص سومی ردگیری نمی‌ شود، استفاده کنید.

بایت کوین از امضای حلقه‌ای CryptoNote برای ناشناس نمودن تراکنش‌ ها استفاده می‌ کند. تفاوت بایت کوین و بیت کوین، بسیار زیاد می باشد اما از نظر کاربرد‌هایی که بایت‌ کوین به‌ عنوان یک سیستم پرداخت نقطه ‌به‌ نقطه دارد، بسیار شبیه به بیت‌ کوین است. تا چندی پیش تیم پشتیبان خرید ارز دیجیتال ناشناخته بود اما در حال ‌حاضر آن ‌ها چندین کانال دسترسی را برای ارتباط با مخاطبان خود راه‌ اندازی نموده و همچین چندین انجمن محلی را برای تبادل افکار علاقمندان این رمزارز توسعه داده ‌اند.

تعداد و ارزش سکه‌ های بایت کوین

سکه‌ های بایت کوین که با نماد BCN نمایش داده می ‌شود به‌تدریج گران ‌تر می ‌شوند چرا‌که در این شبکه محدودیت استخراج و تولید ۱۸۴٫۴۷ میلیارد بایت کوین وجود دارد که در حدود ۴۵۰ میلیون عدد از این ارز برای استخراج باقیمانده است. این به ‌آن معناست‌ که میزان سکه موجود در‌چرخه هیچ‌ گاه از این مقدار بیشتر نمی ‌شود و این خود از عوامل افزایش ارزش یک ارز دیجیتال است. از طرفی مقدار بایت‌ کوینی که در هر ۱۲۰ ثانیه (دو دقیقه) در شبکه استخراج می ‌شده است در ابتدای سال ۲۰۱۵ در حدود تعداد ۶۴۰۰۰ عدد BCN بوده که در‌ حال ‌حاضر به‌ دلیل سختی شبکه کاهش یافته و به حدود ۱۷۰۰ عدد در هر دو دقیقه رسیده است.

مزایای بیت کوین
خرید بیت کوین

پیوستن به شبکه بایت کوین

بایت کوین یک ارز دیجیتال منبع باز است. بنابراین، هر فردی می تواند به کاربر این ارز تبدیل شود و به طور داوطلبانه در عملیات شبکه شرکت کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم افزار خاصی را که یک کیف پول برای شما ایجاد می کند دانلود کنید. با کمک این نرم افزار می توانید پول خود را به دیگر کاربران ارسال کنید و از آنها پول دریافت کنید. الگوریتم های بایت کوین کاملا ناشناس و با امنیت بالا، تراکنش ها را انجام می دهند. شما می توانید با در اختیار قراردادن رایانه خود در شبکه فعالیت کنید. دو راه برای به دست آوردن بایت کوین وجود دارد. شما می توانید با رایانه خود (نسبت به سخت افزار) در تعمیر و نگهداری شبکه شرکت کنید و پاداش آن را دریافت کنید یا BCN را مستقیما از صرافی ها خریداری نمایید.

تراکنش ها در بایت کوین

تراکنش های مالی سنتی بین مردم از طریق واسطه، یک بانک یا موسسه مالی انجام می شود. تراکنش ها توسط یه عامل که وظیفه راه اندازی سیتم را داشته است ضمانت می شود. اما تراکنش ها بین کاربران بایت کوین از طریق اینترنت انجام می شود. حریم خصوصی تراکنش توسط الگوریتم های رمزنگاری ایمن، ضمانت می شود که بدین ترتیب هیچ کس نمی تواند شناسایی کند که مقدار پول چقدر بوده یا چه کسی پول را فرستاده است. پردازش تراکنش های بایت کوین توسط کل شبکه کاربران انجام می شود، با این حال هیچ فردی حتی توسعه دهندگان، به جزئیات تراکنش دسترسی ندارد. همه انتقال ها کاملا ناشناس هستند. پردازش تراکنش ها نیاز به مقدار قابل توجهی از منابع محاسباتی دارد. کسانی که به شبکه متصل می شوند ممکن است وقت خود را برای پردازش تراکنش اختصاص دهند و به عنوان پاداش BNC دریافت می کنند که اصطلاحا به آن استخراج می گویند.

خرید بیت کوین
بیت کوین

برخی به اشتباه تصور می‌کنند بایت‌کوین یکی از فورک ‌های بیت‌کوین است در حالیکه این دو ارز اساسا با هم تفاوت دارند. بایت‌کوین، فورک هیچ ارزی نیست و از ابتدا توسط پروتکل CryptoNote ایجاد شد تا مشکل خصوصی نبودن بیت‌کوین را به نوعی حل کند. در واقع تفاوت بایت کوین و بیت کوین به شرح زیر است:

  1. استخراج بایت ‌کوین نسبت به بیت‌ کوین، سختی کمتری دارد و حتی می‌توان آن را با کارت گرافیک‌ استخراج کرد.
  2. از نظر تعداد ارز، عرضه کل بایت‌ کوین بسیار بیشتر از بیت ‌کوین است، فقط ۲۱ میلیون بیت‌ کوین می ‌تواند استخراج شود ولی کل بایت‌ کوین ‌ها می ‌تواند تا ۱۸۴٫۷ میلیارد کوین برسد.
  3. زمان استخراج یک بلاک از بایت ‌کوین نیز ۱۲۰ ثانیه است ولی استخراج هر بلاک بیت‌ کوین، ۱۰ دقیقه زمان می‌ برد.
  4. برخلاف بیت‌ کوین که دارای شهرت و اعتبار بالایی است، بایت‌کوین ارز چندان شفاف و خوشنامی نیست.

 

توزیع کوین

پاداش استخراج بیت کوین حدودا هر چهار سال نصف می شود. در گذشته پس از روی دادن این امر، همواره شاهد کاهش شدیدی در میزان  هش ریت شبکه بوده ایم. زمانی که هش ریت کمتر باشد، شبکه بیشتر در معرض فعالیت های مخربی مانند حملات مربوط به دوبار خرج کردن، خواهد بود. بایت کوین پاداش بلاک را با هر بلاکی که استخراج می شود، کاهش می دهد. این امر سبب کاهش ملایم تر و هموارتری در پاداش بلاک می شود و کاهش پاداش بلاک بایت کوین مانند بیت کوین عملکردی ناگهانی نخواهد بود. برای خرید بیت کوین با سایت ارزجو در تماس باشید.

از کجا بایت کوین بخریم؟

اگرچه بر طبق نقشه راه یا خط مشی پروژه بایت کوین، تا کنون این کوین باید در صرافی های زیادی لیست می شد، اما هنوز هم گزینه های محدودی برای خرید آن موجود است. در دو صرافی HitBTC و Poloniex می توان بیت کوین را به بایت کوین مبادله کرد. قبل از مبادله در پلتفرم های مذکور، باید بیت کوین در صرافی های دیگری مانند GDAX خریده شود.

بایت کوین را در کجا ذخیره کنیم؟

سه انتخاب برای ذخیره بایت کوین وجود دارد:

  1. کیف پول دسکتاپ
  2. کیف پول آنلاین
  3. کیف پول موبایلی

کیف پول دسکتاپ برای سیستم عامل های Mac، ویندوز و لینوکس موجود است و به کیف پول آنلاین هم می توان از طریق هر مرورگری دسترسی پیدا کرد. در حال حاضر، تنها کاربران اندروید می توانند از کیف پول موبایلی استفاده کنند. تیم این پروژه هنوز تاریخی را برای عرضه کیف پول iOS تعیین نکرده است. زمانی که از این کیف پول ها استفاده می کنید باید رمز عبور رمزنگاری شده و احراز هویت دو عاملی را تنظیم کنید. این اقدامات اضافی کیف پول شما را ایمن تر از حالت پیش فرض خواهد کرد.