video thumb

متاماسک، پس از ۱ هفته ممنوعیت به گوگل باز می‌گردد!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که متامسک پلتفرم برنامه غیرمتمرکز و کیف پول ارز دیجیتال اتریوم، پس از پایان سال ۲۰۱۹ با اخباری مبنی بر ممنوعیت در گوگل پلی، توانست در تاریخ ۱ ژانویه به فروشگاه گوگل پلی بازگردد.

تغییر تصمیم گوگل

اکوسیستم اتریوم در هفته آخر سال ۲۰۱۹ پس از تصمیم گیری برای ممنوع کردن عرضه کلاینت اندروید متاماسک از جانب گوگل شاهد یک عقب نشینی جزئی بود. این پلتفرم برنامه غیرمتمرکز و کیف پول اتریوم این خبر را هفته گذشته در توییتر اعلام کرد.

طبق گزارشات منتشر شده، گوگل معتقد بود متامسک خط مشی خدمات مالی این غول فناوری را نقض کرده است و متامسک نیز این موضوع را رد کرد. با این وجود، ظاهرا کل ماجرا صرفا یک سوء تفاهم ساده بود، زیرا متامسک بازگشت خود را در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

این کیف پول ارزهای دیجیتال در بیانیه جدید خود اظهار داشت که گوگل پس از یک بررسی دقیق اجازه داده است که اپلیکیشن موبایل متاماسک دوباره به گوگل پلی بازگردد. متاماسک نیز از جامعه خود برای حمایت های انجام شده تشکر و بیان کرد که این برنامه غیرمتمرکز به گوگل پلی برگشته است.

هرچند به لطف پیشنهادات کاربران برای روش های توزیع جایگزین، متامسک اکنون انعطاف پذیرتر شده است. به عبارت دیگر، جامعه فارغ از این واقعیت که ممکن است یک رویداد یک خطای ساده بوده باشد، برای رویارویی با چنین حوادثی قوی تر شده است.

گوگل

سرکوبی بی سر و صدای ارز دیجیتال در جریان است

این اتفاق از ابتدا برای بسیاری از کاربران بسیار گیج کننده بوده است. همانطور که گفته شد گوگل متاماسک را ممنوع اعلام کرد زیرا معتقد بود که این برنامه غیرمتمرکز به کاربران اجازه می دهد ارزهای دیجیتال را از طریق تلفن همراه استخراج کنند، که البته چنین مسئله ای صحت نداشت.

از طرف دیگر، به نظر می ‌رسید که گوگل سریعا این نکته اشتباه را باور کرد و بدون بررسی های لازم و به عنوان بخشی از سرکوبی های اخیر خود در خصوص ارزهای دیجیتال، متامسک را ممنوع اعلام کرده است. همانطور که بسیاری از افراد می ‌دانند، گوگل از مدت ها پیش، تبلیغات ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است و اثرات این اقدام در حال گسترش است.

در چند هفته پایانی سال ۲۰۱۹ یوتیوب که یکی از شرکت های تابعه گوگل می باشد نیز شروع به سرکوب ارزهای دیجیتال کرد که طی آن، بزرگ ترین پلتفرم ویدئویی جهان بدون هشدار قبلی شروع به حذف محتوای ارز دیجیتال کرد. ویدئوهای مرتبط با ارز دیجیتال به طور ناگهانی حذف شدند و دسترسی چندین تولیدکننده محتوای ارزهای دیجیتال نیز به این پلتفرم ممنوع شد.

این شرکت بعدا مدعی شد که تمام این اتفاق، صرفا یک خطا بوده است، اما با در نظر گرفتن اینکه تمام این “خطاها” به صورت همزمان رخ می ‌دهند، بسیاری از افراد به این فکر افتادند که آیا گوگل با ارزهای دیجیتال مشکلی دارد یا خیر. اتفاق یوتیوب چند روز بعد اصلاح شد. اما به محض آنکه جامعه ارز دیجیتال در حال لذت بردن از پیروزی کوچک خود بود، ممنوعیت متامسک اعلام شد.

همچنین شایان ذکر است که ظاهرا گوگل در حال تلاش برای حذف وبسایت های مرتبط با ارز دیجیتال از بخش اخبار گوگل به اسم Google News است. همین امر امر باعث صدمه زدن به صنعت ارزهای دیجیتال نیز می شود، زیرا اطلاعات کمتر در دسترس جامعه قرار خواهد گرفت. نکته بدتر این است که به نظر می رسد، جنبش ضد ارز دیجیتال گوگل در حال شروع به گسترش به سایر غول های فناوری مانند اپل است.

طبق یکی از اعلامیه های برنامه کیف پول کوین بیس، این کیف پول نیز مجبور شده است که عملکرد مرورگر برنامه غیرمتمرکز خود را حذف کند تا مطابق با قوانین فروشگاه نرم افزاری App store باشد. مبارزه با ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه خواهد یافت اما در حال حاضر، به نظر می رسد که شرکت های بزرگ فناوری درست در زمانی که همه فکر می کردند در حال استراحت هستند و از تعطیلات لذت می برند در حال پشت کردن به صنعت بلاک چین و ارز دیجیتال هستند.