سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دست و پنجه نرم کردن متولیان ارزهای دیجیتال با قوانین جدید آلمان!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که شرکت های رمزنگاری در آلمان در حال آماده شدن برای پیروی از قوانین جدید هستند. براساس قانونی که در تاریخ ۱ ژانویه به اجرا در آمد، متولیان دارایی های دیجیتال ملزم به داشتن مجوز شدند، هر شرکتی که در حال حاضر ارزهای دیجیتال را نگهداری می کند و هدفش ارائه خدمت به مشتریان آلمانی است، باید قبل از تاریخ یکم آوریل به سازمان نظارت مالی آلمان (BaFin) قصد خود را برای گرفتن مجوز اعلام کرده و درخواست خود را قبل از این تاریخ ارسال کند.

این بند به متولیان کنونی ارزهای دیجیتال اجازه می دهد در صورت اعلام قصد خود برای اعمال درخواست، ارائه خدمات خود را به مشتری های آلمانی ادامه دهند، اما همین شرکت ها در انتظار هستند تا BaFin آیین نامه های نهایی را پیرامون این قانون منتشر کند.

نوربرت پیپر (Norbert Pieper)، سخنگوی مطبوعاتی BaFin در این باره عنوان کرد: تا زمانی که تصویب این قوانین صورت نگرفته باشد، BaFin نمی خواهد در مورد چگونگی کنار آمدن یا نحوه برخورد با این قانون اظهار نظر کند. این قانون گذار از ارائه توضیحات بیشتر در این باره طخودداری کرد و وزارت دارایی فدرال آلمان (Federal Ministry of Finance) تا کنون به درخواست مطبوعات برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

پیپر در ادامه افزود: هنوز هیچ تاریخی قابل پیش بینی نیست که بتوانیم برای نتایج ارزیابی خود و گفتگو در این باره اعلام کنیم. مطمئناً در وب سایت خود به اظهارنظر در این باره خواهیم پرداخت.

Miha Grčar، رئیس توسعه تجارت در بیت استمپ (Bitstamp) عنوان کرد: در حالی که هنوز مقررات نهایی تنظیم نشده است مجوز جدید ممکن است همان نوع خروج شرکت های رمزنگاری را که نیویورک پس از از تصویب الزامات (BitLicense) تجربه کرد، ایجاد نکند.

Grčar گفت: بیت استمپ که در لندن مستقر می باشد، یکی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتال اروپا، قصد دارد به فعالیت خود در آلمان ادامه دهد، اما اعلام نکرده است که آیا درخواست مجوز خواهد کرد یا خیر. شرکت های رمزنگاری همچنین می توانند از یک سرویس نگهداری مخصوص به خود برای فعالیت در آلمان استفاده کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این قانون نسخه به روز شده ای از مقررات بانکی موجود است، احتمالاً بانک ها بیشترین سود را از آن می برند. شرکت هایی که مجوز دریافت می کنند جزو مؤسسات مالی آلمان خواهند بود اما به عنوان بانک طبقه بندی نمی شوند.

وی گفت که این قانون همچنین بدان معنی است که قانون گذاران آلمانی اکنون صنعت ارزهای دیجیتال را به عنوان یک صنعت “قانونی” در نظر می گیرند.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

یولی اسپانکوفسکی (Ulli Spankowski)، مدیر ارشد بخش دیجیتال و مدیرعامل شرکت Blocknox که یکی از شرکت‌ های تابعه سرمایه‌ گذاری دیجیتال اشتوتگارت است، به عنوان متولی نگهداری ارزهای دیجیتال مشتریان عمل می ‌کند، این مجوز را گامی رو به جلو برای “حرفه ای سازی این صنعت” می داند. این شرکت تابعه قبلاً به BaFin اعلام کرده است که قصد دارد درخواست خود را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: کشورهای دیگری نیز وجود دارند که برای مجوز کامل اقدام نمی کنند. اگر می خواهید مشتریان سنتی و مستقر در سیستم بانکداری را به دست آورید، باید محیطی را برای آنها فراهم کنید تا در آن احساس امنیت کنند.

گروه DLC با ارائه خدمات مشاوره ای برای شرکت های علاقمند به درخواست و خدمات حضانت ارزهای دیجیتال خود از چارچوب نظارتی جدید استفاده می کند. سون هیلدربرنت (Sven Hildebrandt)، رئیس گروه مشاوره Distributed Ledger نگران این مسئله است که برخی از صرافی ها تفاوت های ناچیز این قانون جدید را به درستی درک نکنند.

وی اظهار داشت که این قانون فقط به زبان آلمانی است و هیچ ترجمه انگلیسی از آن موجود نیست. چه اتفاقی برای صرافی ها می افتد ؟ کارکردن بدون مجوز که در واقع یک جرم بوده و یک تخلف نیست، بنابراین مجازات آن زندان است.

هیلدبراند پیش بینی می کند که هزینه های صدور مجوز مشابه سایر مجوزهای خدمات مالی آلمان باشد که در آن شرکت ها به دو مدیرعامل، یک مؤسسه تأسیس شده در آلمان و ۱۲۵،۰۰۰ یورو سرمایه شروع کار نیاز دارند. او همچنین تخمین می زند که راه اندازی آن ۲۵۰،۰۰۰ تا ۳۵۰،۰۰۰ یورو و هزینه های تکرار سالانه ۳۵۰،۰۰۰ یورو خواهد بود.

شرکت ذخیره ارزهای دیجیتال سوئیسی Crypto Storage AG که زیرمجموعه شرکت مالی ارزهای دیجیتال Crypto Finance AG می باشد، در حال افتتاح شعبه ای برای ارائه حضانت ارزهای دیجیتال به بانک ها و سپس راه اندازی استارتاپ های فناوری های مالی در آلمان است.

Stijn Vander Straeten ، مدیر عامل شرکت Crypto Storage AG عنوان کرد که موسسه های بزرگ بانکی در آینده تجارت حضانت را انجام می دهند. هرچند آن ها در این مسیر آرام حرکت می کنند. اکنون ما آن را توسعه خواهیم داد.

solarisBank که در برلین مستقر می باشد، در ماه گذشته یک شرکت فرعی به نام solaris Digital Assetsرا افتتاح کرد تا حضانت ارزهای دیجیتال را به عنوان یک نوع خدمات ارائه دهد. الکسیس همل (Alexis Hamel) ، مدیرعامل شرکت solaris Digital Assets عنوان کرد: تاکنون، این بانک دارای مشتریان بسیاری بوده است که این سرویس را با بیش از ۴۰ شرکت در پایپ لاین آزمایش کرده اند.

علاوه بر انتظار برای اعلام جزئیات از سوی BaFin، شرکت های رمزنگاری همچنین منتظرند ببینند که آیا این قانون برای سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز قابل اجراست یا خیر. همل عنوان کرد که آلمان به طور قطع با واضح ترین مقررات در خط مقدم قرار دارد. ما همچنان باید صبر کنیم و ببینیم که سایر کشورهای اروپایی چگونه در این سطح از قوانین مستقر می شوند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location