video thumb

نرخ هش فعلی شبکه بیت کوین ۷ برابر بیشتر از زمان اوج قیمت آن در سال ۲۰۱۷ می‌باشد!

در حالی که ممکن است، قیمت بیت کوین یک دوره ثبات را بگذراند اما شاخص‌ های فاندامنتال بازار از همیشه قوی تر هستند. به دنبال قوی تر شدن این شاخص‌ ها، نرخ هش فعلی شبکه بیت کوین تقریبا هفت برابر نرخ هش این ارز دیجیتال در اوج قیمتش در دسامبر سال ۲۰۱۷ است.

همانطور که در یک توئیت معامله گر معروف به ریتم (Rhythm) ذکر شده است، نرخ هش که در حال حاضر شبکه بیت کوین را تضمین می کند تقریباً ۷ برابر بیشتر از نرخ هش آن در سال ۲۰۱۷ می باشد.

دسامبر سال ۲۰۱۹ که قیمت بیت کوین ۲۰ هزار دلار را هدف گرفته بود و با قدرت به سمت آن پیش می رفت، نرخ هش نیز در حال افزایش بود، تا جایی که به رقم ۱۴٫۶ میلیون تراهش بر ثانیه اوج گرفت.

با این حال در چند روز گذشته، شبکه بیت کوین شاهد افزایش ناگهانی نرخ هش خود تا رقم ۹۵ میلیون تراهش بر ثانیه بود (یا ۹۵ میلیون TH / s). در حقیقت، افزایش نرخ هش شبکه بیت کوین روندی نه چندان سریع را در پیش گرفته بود؛ به طور کلی، در طول سال ۲۰۱۹ نرخ هش شبکه بیت کوین رشدی مداوم و آهسته داشته است. این رشد در حالی صورت گرفت که نرخ هش شبکه بیت کوین در ابتدای سال گذشته به رقم ۴۰ اگزاهش رسیده بود.

برای اولین بار در سپتامبر شاهد عبور نرخ هش از رقم ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه بودیم و در ماه اکتبر نیز جهشی به سمت ۱۲۰ اگزاهش بر ثانیه صورت گرفت.

سرمایه گذاری بیت کوین نرخ هش
سرمایه گذاری بیت‌کوین

ارتباط بین نرخ هش بیت کوین و قیمت آن چگونه است؟

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز عنوان شد، قیمت بیت کوین مستقیماً از نرخ هش شبکه پیروی نمی کند. اگرچه اغلب رابطه ای بین این دو مشاهده می شود.

سقوط قیمت بیت کوین اغلب می تواند منجر به کاهش نرخ هش نیز بشود زیرا سودآوری ماینرها کاهش می یابد و برخی از ماینرها دستگاه‌ های خود را خاموش می ‌کنند. با این حال، برخی تصور می کنند که خروج ماینرها و سرمایه‌ گذاران از بازار، یک مرحله ضروری است، چرا که چنین مسئله ای منجر به خروج فعالان ضعیف ‌تر شده و به افزایش قدرت صعودی بازار می ‌انجامد.

لازم به ذکر است که تغییرات در نرخ هش نیز با اصلاح سختی شبکه ارتباط مستقیم دارد و عاملی تعیین‌ کننده در سختی شبکه است. این تاثیر تا حدی است که برخی از تحلیلگران از سختی شبکه به عنوان عاملی برای پیش ‌بینی قیمت های بعدی نیز از آن استفاده می‌ کنند.