سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بنیان گذار کانسنسیس: اتریوم ۲٫۰ در سال جاری عرضه خواهد شد!

بر اساس گفته های اندرو کیز (Andrew Keys)، بنیان گذار کانسنسیس (ConsenSys)، به روزرسانی سرنیتی اتریوم تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد. با این حال، با توجه به شرایط پیشرفت این به روزرسانی، افراد کمی با گفته وی موافقت کرده اند.

اندرو کیز چند روز پیش از طریق پستی پیش بینی های خود را برای سال ۲۰۲۰ در سایت کانسنسیس منتشر کرد. کیز یکی از بنیان گذاران کانسنسیس بود و از آن زمان به شریک مدیریتی شرکت DARMA Capital تبدیل شده است.

اگرچه پیش بینی های کیز به موضوعات مختلفی از اقتصاد جهان تا حقوق بشر معطوف بوده است، اما دو پیش بینی او قابل توجه است. به گفته این مدیر اجرایی، سال ۲۰۲۰ شاهد عبور اتریوم از فاز صفر اتریوم ۲٫۰ به فاز ۱ و عرضه زنجیره های شارد خواهیم بود.

علاوه بر این، اگرچه سرنیتی به توسعه خود ادامه می دهد، اما کیز معتقد است که راهکارهای لایه دوم به اتریوم سرعت مضاعفی خواهند داد و آن را به سمت سطوح ۲٫۰ مقیاس پذیری سوق می دهد.

شرایط فناوری لایه دوم

هاردفورک اخیر استانبول، آخرین مرحله در اتریوم ۱٫۰ بود و چندین بهینه سازی و اصلاحات را ارائه داد. بعضی از پروپوزال های بهبود اتریوم اصلی (EIP ها) که در این به روزرسانی وجود داشتند به زی کش نیز مرتبط بودند. EIP-152 قابلیت همکاری و مشارکت با بلاک چین زی کش را بهبود بخشیده است، در حالی که EIP-1108 بهینه سازی هایی را برای مسیر رمزنگاری ایجاد کرده است که توسط پروژه هایی مانند آزتک (Aztec) و ZEther اعمال شده است.

هدف پروتکل آزتک ارائه تراکنش های محرمانه در بلاک چین اتریوم با استفاده از فناوری دانش صفر SNARK است، یعنی دقیقا همان فناوری که تراکنش های محافظت شده زیکش از آن استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر، شرکت Matter Labs در حال تلاش برای استفاده از SNARK ها به منظور ارائه مقیاس پذیری است. در سطح مقدماتی، فناوری Zk Sync، امکان سبک کردن بخش عمده ای از محاسبات تراکنشی خارج از زنجیره را با استفاده از گواه اثبات دانش صفر برای تضمین اجرای صحیح آنها، فرهم می کند.

سرانجام، پلاسما بر ایجاد زنجیره های جانبی برای کاربردهای خاص متمرکز است. جوزف لوبین مدیرعامل کانسنسیس طی مصاحبه ای با کوین تلگراف در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد:

پلاسما از آن دسته فناوری هایی است که به شما امکان می‌دهد تا پلتفرم های غیرمتمرکز کمتری بر بستر لایه دوم در اکوسیستم اتریوم داشته باشید و می‌ توانند شما را از اعتماد کامل بهره مند سازند. آنها می توانند در بعضی موارد از اعتماد کامل و بعضی اوقات از اعتماد جزئی بهره مند می شوند اما اگر با دقت متصل شوند می ‌توانند از اعتماد کامل لایه اصلی اعتماد بهره مند شوند و از مزایای هر دو استفاده کنید.

با این حال، این فناوری ها هنوز فعال نشده اند. فقط به نظر می ‌رسد که فقط آزتک آماده عرضه موتور رمزنگاری خود در ماه جاری است. شرکت Matter Labs در پست بلاگ خود عنوان کرده است که چارچوب قرارداد هوشمند و نه فناوری مقیاس پذیری کامل، در ماه جاری عرضه خواهد کرد. نمایندگان Matter Labs از بیان جدول زمان بندی دقیق به کوین تلگراف خودداری کردند.

گروه پلاسما که یک گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی است، اخیرا اعلام کرده اند که اقدام تئوری آنها بر روی این فناوری کامل شده است، اما از بیان نسخه های مختلف و نحوه پیاده سازی دقیق آنها خودداری کردند.

اتریوم
اتریوم

آفری شوئدن (Afri Schoeden) یکی از توسعه دهندگان سابق شرکت فناوری های پریتی نظرات خود در این خصوص را به کوین تلگراف بیان کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال ۲۰۲۰ شاهد راهکارهای زنجیره های جانبی خواهیم بود یا خیر، پاسخ داد:

خیر. ما شاهد کامل شدن COSMOS، عرضه پولکادوت و بالاخره شکل گیری اتریوم ۲٫۰ خواهیم بود. اما هنوز با راهکارهای با دوامی که جوابگو باشند فاصله بسیار زیادی داریم.

نقشه راه سرنیتی

اگرچه استانبول آخرین مرحله قبل از معرفی فناوری اتریوم ۲٫۰ بود، اما هنوز مشخص نیست که مراحل بعدی چه زمانی عملی خواهند شد. بر اساس نقشه راهی که اواسط سال ۲۰۱۹ توسط کانسنسیس منتشر شد، قرار بود که فاز صفر سرنیتی تا پایان سال اجرا شود. این فاز، زنجیره بیکن (Beacon Chain) را معرفی خواهد کرد که اولین زنجیره بر بستر تایید کننده گواه اثبات سهام است.

اگرچه کیز خاطرنشان کرده است که مرورگر بلاک برای زنجیره بیکن عرضه شده است، اما با نسخه شبکه آزمایشی متفاوت است. وی سپس ادامه داد:
توسعه دهندگان اتریوم پیش از این توانایی خود برای ایجاد ویژگی های شگفت انگیز را ثابت کرده اند و این موضوع که تیم غیرمتمرکز اتریوم در مسیر دستیابی به اهداف بلندپروازانه نقشه راه خود است بهترین نشانه برای موفقیت در آینده است. با این حال، شوئدن چندان خوش بین نیست. وی گفت:

به نظر من، شاید بتوانیم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ منتظر عرضه فاز صفر اتریوم ۲٫۰ باشیم.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location