video thumb

آدام بک: قیمت بیت کوین به‌زودی به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار می‌رسد!

آدام بک (Adam Back)، بنیان گذار بلاک استریم (Blockstream) عنوان می کند که تا رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار چیزی نمانده است. هنگامی که حتی انتظار نمی رفت قیمت بیت کوین به بیش از ۱۰۰۰ دلار برسد، این ارز دیجیتال از ۱۰٫۰۰۰ دلار نیز فراتر رفت.

بیت کوین چندین بار به قیمت ۱۰٫۰۰۰ دلار رسیده است. طی سال‌ های گذشته، این ارز دیجیتال توانست رکورد قیمتی ۲۰٫۰۰۰ دلاری را ثبت نماید و تنها چند هفته قبل از رسیدن به این رقم در محدوده ۳٫۵۰۰ دلار معامله می ‌شد.

از طرف دیگر بیت کوین صد هزار دلاری، چندان دور از ذهن نیست؛ چرا که پیشتر چندین بار از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرده ‌ایم، چندین باری که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم، این ارز دیجیتال بتواند هزار دلار را رد کند. در آن مقطع، قیمت ۱۰ هزار دلار جنون محسوب می ‌شد.

اکنون، آستانه جدید قیمت بیت کوین

بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۰ بسیار خوب ظاهر شده است و به راحتی توانست سطح ۸۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد. حجم معاملات افزایش یافته و بازار معاملات آتی این ارز دیجیتال روندی صعودی را طی می کند. تلاقی بازارهای مشتقه سرمایه ‌گذاری و معاملات نقدی بیت کوین در نهایت می توانند موجب افزایش قیمت این ارز دیجیتال شوند.

قیمت بیت کوین
بیت کوین چیست، قیمت بیت کوین

بسیاری از پیش بینی ها حاکی از این است که احتمالا قیمت بیت کوین درکمتر از ۵ سال به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار می رسد

این پیش‌بینی‌ با صحبت‌ های راس اولبریک (Ross Ulbricht) ، بنیان‌ گذار وب ‌سایت «جاده ابریشم» (Silk Road) که در ماه دسامبر اعلام کرده بود قیمت بیت کوین به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار می ‌رسد، مطابقت دارد. او در حالی این پیش ‌بینی را انجام داد که در زندان به سر می برد.

در خصوص بیت کوین، وجود انتظارات در خصوص افزایش قیمت باعث می شود که سرمایه گذاران کوین های خود را نفروشند. بیت کوین ‌ها در کیف پول ‌های بزرگ انباشته می‌‎ شوند در حالی که در بیشتر خرید و فروش ‌ها، عملاً بیت کوینی جا به ‌جا نمی ‌شود. بازارهای آتی که به صورت تتر (USDT) یا دلار آمریکا تسویه می ‌شوند باعث ایجاد نوسانات قیمتی می شوند، در حالی است که کوین ‌های اصلی در کیف پول ‌های سرد نگهداری می ‌شوند.

پیش بینی هایی مبنی بر رسیدن بیت کوین به یک قیمت شش رقمی برای این ارز دیجیتال

حساب کاربری اینتوییت تریدینگ (Intuit Trading) در توییتی نوشت: ماینرهای بیت کوین هر ساله ۳ میلیارد دلار بیت کوین را برای تامین هزینه‌ های خود می ‌فروشند. این رقم در مقابل کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون دلاری طرح پانزی پلاس توکن (PlusToken)، ۳۰ برابر بیشتر است! پانزی بزرگتر کدام است؟

همینطور که عمق بازار بیشتر می ‌شود می توان کوین های جدید را راحت تر جذب کرد. بازارهای نقدی بیت کوین احتمال افزایش قیمت این ارز دیجیتال را به ویژه در میانه رالی قیمت بالاتر می برد.

معمولا جهش‌ های قیمت بیت کوین در بازه‌ های کوچکی اتفاق می افتد و از همین رو ۱۰۰٫۰۰۰ دلار ممکن است که چندان دور از ذهن نباشد. اما کشف قیمتی که بیت کوین کار خود را با قیمت ۰٫۰۱ دلار آغاز و طول مسیر به سرعت به رقم ۱ دلار رسید، وارد دهه دوم خود می شود.

گفتنی است که برخی از جهش ‌های قیمت بیت کوین به نظر ناشی از فعالیت‌ های سفته ‌بازی هستند، اما هر چه که باشد، بیت کوین به آن قیمت‌ ها رسیده است. افزایش علاقه به بیت کوین به عنوان یک دارایی جایگزین برای سرمایه گذاری ممکن است یک حرکت صعودی دیگر را برای این ارز دیجیتال برانگیزد و ممکن است در نهایت قیمت این ارز را به ۱۰۰،۰۰۰ دلار برساند و این پیش بینی های خوش بینانه در سال ۲۰۲۱ به وقوع بپیوندند.