video thumb

افزایش دوبرابری حجم معاملات بیت کوین در طول یک هفته!

گزارشی که چند روز پیش توسط شرکت تحقیقات بازار ارزهای دیجیتال به نام آرکین ریسرچ (Arcane Research) منتشر شده است، نشان دهنده این است که حجم معاملات بیت کوین (BTC) در یک هفته به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، متوسط معاملات روزانه ۷ روزه در ابتدای سال ۲۰۲۰ شاهد رشد ۱۲۶ درصدی در هفته بوده است و تقریبا ۱٫۵ میلیارد دلار در تاریخ ۸ ژانویه معامله شده است. در این گزارش آمده است:

“بازار از وضعیت ناامید کننده ۱۹۲ میلیون دلار که در تاریخ ۱ ژانویه معامله شد، به شدت بهبود یافته است.”

بازار ارزهای دیجیتال “مطمئناً روند صعودی بیشتری خواهد داشت”

محققان نیز خاطرنشان کرده انند که شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال (Fear & Greed) نشان داده شده در وب سایت نرم افزار Alternative.me از اواسط ماه دسامبر به طور پیوسته در حال صعود است و در تاریخ ۶ ژانویه برای اولین بار پس از ماه اکتبر، به سطح بالایی رسیده است.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که نوسانات بیت کوین در کنار قیمت آن در حال افزایش است و در حال حاضر در حال صعود از سطح ۳ درصد است. در این گزارش آمده است:

“اگرچه با وجود ترس دوباره طی دو روز گذشته، مطمئناً بازار روند صعودی بیشتری پیدا می کند.”

وب سایت این شاخص توضیح می دهد که وقتی شاخص به سطح ترس شدید می رسد، بدان معناست که سرمایه گذاران بیش از حد نگران هستند که این مسئله فرصت خرید را ارائه می دهد، در حالی که وقتی این شاخص حرص و طمع شدید را نشان می دهد، بازار احتمالاً در پی اصلاح است. حرکات این شاخص از نوسانات، حرکت و حجم بازار، رسانه های اجتماعی، نظرسنجی ها، تسلط بر بازار ارز دیجیتال بیت کوین و روندهای گوگل ناشی می شود.

شاخص ترس و حرص و طمع ارزهای دیجیتال از ۱۲ ژانویه ۲۰۲۰٫ منبع: Alternative.me

آیا بیت کوین به یک پناهگاه امن تبدیل می شود؟

جالب اینجاست که محققان نیز ابراز داشتند که تنش بین ایران و آمریکا ارتباط بیت کوین با طلا را به سطحی که از آگوست ۲۰۱۶ مشاهده نشده است، رسانده است. آنها همچنین خاطرنشان کردند که رویدادهای مهم درگیری های جدید باعث واکنش مثبت قیمت طلا و قیمت بیت کوین شده است. در مقاله آمده است:

روایت “پناهگاه امن” برای بیت کوین به واقعیت تبدیل می شود. با این حال، این حرکت کوتاه مدت قیمت نیز می تواند یک وابستگی نادرست باشد و ارزیابی بلند مدت باید مورد توجه قرار گیرد. ”

همان طور که کوین تلگراف در تحلیل اخیر خود توضیح داده است، بسیاری بر این باور هستند که با ادامه درگیری ها و تنش ها، بیت کوین برای ایرانیان مفید خواهد بود.

پیشرفت در فعالیت

سرانجام، این گزارش خاطرنشان می کند که فعالیت در بلاک چین بیت کوین یک دوره بازیابی را نشان می دهد که تعداد تراکنش ها در یک هفته ۵ درصد صعود می کند و ارزش تراکنش ها در مدت مشابه به میزان یک چهارم افزایش می یابد. همچنین هزینه ماینرها بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته و تعداد آدرس های فعال نیز حدود ۷٫۶۳ درصد افزایش یافته است.

چشم انداز بیت کوین با افزایش مثبت گزارش های اخیر در خصوص ارزهای دیجیتال، به طرز چشمگیری در حال افزایش است. براساس گزارش اخیر، بیت کوین می تواند بازدهی ۱۰۰ درصدی را در سال ۲۰۲۰ به سرمایه گذاران تحویل دهد و ممکن است طی ۵ ماه تا رویداد نصف شدن پاداش استخراج در ماه مه، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به نظر می رسد علاقه به این دارایی دیجیتال در حال افزایش است و همانطور که اخیراً کوین تلگراف گزارش داده است، بزرگ‌ ترین بانک ایالات متحده معتقد است که میزان علاقه به ابزار اختیار معامله بیت کوین در گروه بورس کالای شیکاگو (CME) در میان کاربران زیاد خواهد بود.