سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

عرضه نخستین موتور جستجوی غیرمتمرکز و خصوصی برای وب سایت غیرمتمرکز!

شرکت آلمونیت (Almonit)، نخستین موتور جستجوی غیرمتمرکز و خصوصی را برای وب سایت غیرمتمرکز (dWeb) منتشر کرده است. این سرویس برای افرادی که دارای مرورگر و یا افزونه‌ غیر متمرکز هستند در آدرس almonit.eth و برای دیگر کاربران از طریق آدرس almonit.eth.link در دسترس است.

تمرکز بر حریم خصوصی

اولین چیزی که باید بدانید این است که موتور جستجو خود غیرمتمرکز است. این سرویس از طریق IPFS انجام می شود و با استفاده از ENS (بعداً به آن دسترسی پیدا خواهید کرد). این بدان معنی است که کاربران می توانند بدون دانش، کمک یا مشارکت آلمونیت به جستجو بپردازند.

این موتور جستجو کاملاً خصوصی است، زیرا جستجوها در در سمت کاربر انجام می شوند، به این معنی که هیچ کس نمی داند شما چه چیزی را جستجو کرده اید. این موتور جستجو در حال حاضر در میان ۱۰۶ وب سایت غیر متمرکز شناخته شده (dWebsite) که تعداد آنها در حال افزایش است به جستجو می‌ پردازد. این وب‌ سایت‌ ها نیز از تکنولوژی‌ های ENS و IPFS بهره می‌ برند.

ساختار یک وب‌سایت‌ غیرمتمرکز

فناوری وب غیرمتمرکز دو ویژگی اصلی دارد. سرور نام‌ دامنه‌ اتریوم (ENS) که یک سرویس نام دامنه‌ غیرمتمرکز است و در حقیقت جایگزین سرویس نام دامنه (DNS) در وب‌ سایت‌ های رایج محسوب می‌ شود.

سیستم مدیریت فایل بین سیاره ‌ای (IPFS) که یک پروتکل همتا به همتا برای ذخیره‌ سازی و به اشتراک گذاری داده ‌ها در سیستم مدیریت فایل توزیع شده است. پروتکل IPFS در حقیقت جایگزین پروتکل HTTP محسوب می ‌شود و ویژگی‌ های خاصی از پلتفرم ‌های به اشتراک گذاری فایل همتا به همتا همانند بیت‌ تورنت (BitTorrent) را در خود جای داده است.

غیرمتمرکز

از مزایای این فناوری ها می توان به مدیریت غیرمتمرکز و قدرتمند‌تر وب، مقاومت در برابر سانسور، کارایی بالاتر و دسترسی دائمی به داده‌ها اشاره کرد. بنابراین کلکیسونر‌های عصر تکنولوژی با وجود این فناوری ‌ها می‌ توانند از پایداری عناصر گردآوری شده اطمینان حاصل کنند.

نحوه ایجاد یک وب‌سایت غیرمتمرکز

اگر می خواهید سایت شما غیرمتمرکز باشد ، تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که فایل‌های مربوطه را در IPFS بارگذاری کنید و هش حاصل را به ENS خود متصل کنید (با فرض اینکه شما از قبل آن را دارید).

سپس فایل‌ ها از طریق یک مرورگر غیر متمرکز (یا برنامه افزودنی) در آدرسی با پسوند eth. در دسترس هستند. کاربران مرورگرهای استاندارد باید عبارت link. را به انتهای نام دامنه اضافه کنند تا بارگیری آن مانند وب سایت های معمولی انجام شود.

لازم به ذکر است که وب‌ سایت‌ های غیرمتمرکز می توانند به عنوان رابط کاربری برنامه‌ های غیرمتمرکز (dApps) استفاده شوند، اما می توانند برای هر چیز دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرند. تعداد وب‌ سایت‌ های غیرمتمرکز با توجه به افزایش برنامه ‌های غیرمتمرکز، در حال افزایش است. همانطور که قبلا نیز گزارش شده است، تا ۶ ماه پیش برنامه های غیرمتمرکز به دنبال یافتن کاربران خود بودند، با این حال، اتریوم از آن زمان تاکنون گام های بزرگی در جهت افزایش پایگاه کاربران خود و گسترش آنها به ویژه در زمینه امور مالی متمرکز (DeFi) برداشته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location