video thumb

بیت کوین کش با عرضه نسخه آزمایشی آلفای کش فیوژن باعث افزایش حریم خصوصی قابل توجهی می‌شود!

بر اساس گزارشات منتشر شده، طی چند روز گذشته، یکی از توسعه دهندگان بیت کوین کش به نام Acidsploit از عرضه نسخه آزمایشی آلفای کش فیوژن (Cashfusion) خبر داد. علاقه مندان می توانند از طریق گروه تلگرامی تیم کش فیوژن به توسعه دهندگان آن دسترسی پیدا کنند و تستر نسخه آزمایشی آلفا شوند. خبر عرضه کش فیوژن جامعه بیت کوین کش را بسیار هیجان زده کرده است، زیرا این بدان معناست که ابزار حریم خصوصی چشمگیری به محیط بیت کوین کش وارد خواهد شد.
قابل تعویض تر شدن بیت کوین کش

در طی چند ماه گذشته، در مورد پروتکل کش شافل (Cashshuffle)و جدیدترین مفهوم حفظ حریم خصوصی کش فیوژن شایعات زیادی به وجود آمده است. از زمان پیدایش پروژه اصلی کش شافل که در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد، بیش از ۲۰۰،۰۰۰ بیت کوین کش تغییر یافته است. طبق اطلاعات Acidsploit@، تاکنون مجموعا ۴۲،۴۴۶ مورد تغییر ترکیب بیت کوین انجام شده است و حجم معاملات روزانه ثبت شده نشان می دهد که ترکیب کوین در آخر هفته افزایش می ‌یابد. سایت توسعه دهندگان کش شافل تعداد تراکنش های کش فیوژن را نیز نشان می دهد و تاکنون ۱،۳۲۲ تراکنش وجود دارد. کش شافل از مفهوم کوین جوین (Coinjoin) بهره می برد، اما هنوز چندین راه دیگر وجود دارد که ترکیب کنندگان می توانند وقتی به کارهایی مانند هزینه تغییر و یا ترکیب کوین ها می پردازند، اطلاعات مربوط به آدرس اصلی خود را فاش کنند.

بیت کوین کش
بیت کوین کش

اخیرا گاوین اندرسن (Gavin Andresen)، سرپرست سابق توسعه دهندگان بیت کوین کور درباره موضوعات مرتبط با ترکیب کوین ها و استفاده از کیف پول اتریومی به سبک کوین جوین یعنی Tornado.cash نوشته است. هرچند کش فیوژن فراتر از ایده اصلی کوین جوین است، زیرا توسعه دهندگان مدعی هستند تراکنش های کوین جوین مبتنی بر کش فیوژن را می‌توان بدون الزامات مشابه انجام داد. جونالد فیوکبال (Jonald Fyookball)، توسعه دهنده الکترون کش (Electron Cash) مقاله ای درباره ریاضیات ترکیبی در کش فیوژن منتشر کرد. نقل قولی از مارک لاندبرگ (Mark Lundeberg)، توسعه دهنده نرم افزار در مقاله فیوکبال به شرح زیر آمده است:

در کش فیوژن، ما تصمیم گرفته ایم تا مفهوم مقدار برابر را به کلی کنار بگذاریم. اگرچه در نگاه اول این موضوع هیچ تفاوتی با طرح های ضعیف قدیمی ندارد، اما تحلیل های ریاضیاتی نشان می ‌دهند صرفا با افزایش تعداد ورودی ها و خروجی ها، سطح حریم خصوصی نیز افزایش می ‌یابد. به عنوان مثال، با وجود صدها ورودی و خروجی، تکرار تمام بخش ها از نظر محاسباتی غیرممکن نیست، اما حتی با وجود توان محاسباتی نامحدود، می توان تعداد بسیار زیادی بخش های معتبر در اختیار داشت.

علاوه بر این، اخیرا توسعه دهنده کیف پول مبتنی بر حریم خصوصی واسابی (Wasabi) از پروژه کش فیوژن تعریف کرده و گفته است که می ‌تواند به نفع حریم خصوصی بیت کوین باشد. وی در توئیتی عنوان کرد: من هنوز قانع نشده ام که این پروژه حقیقت دارد یا خیر، اما اگر اگر چنین باشد، نقطه عطفی در حریم خصوصی بیت کوین خواهد بود. در تاریخ ۱۷ ژانویه و پس از آنکه توسعه دهندگان کش فیوژن، این پروژه را به طور مختصر اعلام کردند که نرم افزار اولیه به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت، Acidsploit در یک پست وبلاگ از عرضه نسخه آزمایشی آلفای کش فیوژن خبر داد. وی در این باره عنوان کرد:

نسخه آلفا به اندازه ای اصلاح شده است که می تواند توسط کاربران استفاده شود تا نظر اولیه خود درباره این ابزار را بگویند و ثبات و انسجام این پروتکل را آزمایش کنند. ما به دنبال این هستیم تا افراد بیشتری این پروتکل را آزمایش کنند. افراد علاقه مندی که می ‌خواهند نسخه اولیه کش فیوژن را آزمایش کنند، با مراجعه به تیم توسعه دهندگان کش فیوژن از طریق گروه چت تلگرام این تیم، این کار را انجام دهند.

توسعه دهندگان هم چنین خاطرنشان کردند که کلاینت کنونی نسخه آلفای کش فیوژن ویژگی های زیر را دارا می باشد:

  • فعال و غیر فعال کردن کش فیوژن
  • کلاینت یکپارچه TOR
  • نظارت بر وضعیت
  • تنظیمات کوین هدف (تعداد کوین ها، حجم کوین ها، کارمزد تصادفی)
  • مالتی کیوینگ (Multi queueing)
  • ترکیب خودکار

توسعه دهندگان بیان کرده اند که طبق برنامه ریزی انجام شده در نقشه راه کش فیوژن، ویژگی های دیگری نظیر توانایی رصد و پیگیری کوین های ترکیب شده به منظور تعیین سطح حریم خصوصی اضافه خواهد شد. دو گزینه برای کسانی که کوین های هوشمند انتخاب می‌کنند ارائه می ‌شود. این دو گزینه شامل اجتناب از ترکیب کوین های مشکوک و غیرمشکوک و انتخاب کوین های ترکیب شده در پرداخت ها می‌ باشند.

بیت کوین کش
بیت کوین کش

در آخر اعلام شده است که توسعه دهندگان کش فیوژن می خواهند که محدودیتی در ترکیب دائمی اضافه کند. در پست توسعه دهندگان آمده است: هنگامی که به تراکنش کش فیوژن بپیوندید، ورودی های مشخصی که می ‌خواهید به آنها بپیوندید و خروجی های مورد انتظار خود را مشخص می ‌کنید. هنگامی که تراکنش ایجاد شد، از شما خواسته می شود تا آن را امضا کنید و کلاینت بررسی می ‌کند که آیا تراکنش کش فیوژن شامل ورودی ها و خروجی های مورد نظر شما می‌ باشد یا خیر. در غیر این صورت، کلاینت شما، تراکنش را امضا نخواهد کرد. Acidsploit در ادامه تاکید کرد:

تراکنش های کش فیوژن اتمی است به این معنا که وقتی به هر دلیلی مشکلی برای شرکت کننده پیش بیاید، تراکنش کش فیوژن به طور کل انجام نخواهد شد. در تمام شبکه های اجتماعی و فروم های ارز دیجیتال، خبر عرضه کش فیوژن مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا این پروتکل می تواند سودآوری زیادی در برابر قابلیت های بیت کوین کش داشته باشد. راجر ور، مدیرعامل Bitcoin.com با هیجان عبارت “حریم خصوصی در بیت کوین کش” را نوشت و از او پرسیده شد که آیا این پروتکل در نسخه آتی کیف پول Bitcoin.com پیاده سازی خواهد شد یا خیر. راجر ور نیز پاسخ داد حتما، در حالی که سایر طرفداران بیت کوین کش در مورد اهمیت نسخه آلفا صبحت هایی کرده ‌اند. یکی از کاربران سایت ردیت نوشته است: ارتقای حریم خصوصی و قابل تعویض بودن، ویژگی هایی هستند که بیت کوین کش را به یک پول همتا به همتای واقعی تبدیل می ‌کند، نکته ای که در بیت کوین هرگز وجود نداشته و نخواهد داشت. علاوه بر اعلام خبر عرضه کش فیوژن، راهنمای گام به گام نحوه استفاده از کش فیوژن و همچنین چگونگی استفاده از کیف پول Electron Cash نیز آمده است.