video thumb

استراتژیست دویچه بانک: ویروس کرونا، توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی را سرعت می‌بخشد!

طبق گفته ماریون لابور (Marion Laboure)، استراتژیست دویچه بانک آلمان، روند همه گیر ویروس کرونا توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را تسریع می کند.

دویچه بانک در توئیتی این ادعای لابور را نقل کرد که خطر گسترش ویروس کرونا از طریق پول نقد باعث می شود که مقامات مسئول، ارزهای دیجیتال را به عنوان جایگزین در نظر بگیرند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی: واکنش مورد نیاز به ویروس کرونا

همانطور که کوین تلگراف در اواسط ماه فوریه گزارش داد، چین در تلاش برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا قرنطینه اسکناس های مورد استفاده خود را آغاز کرده است. تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۰۸ نشان داد که ویروس آنفلوانزا می تواند تا ۱۷ روز بر روی اسکناس زنده بماند.

لابور ادعا می کند که دولت ها بطور فزاینده حمل پول را به عنوان یک عامل خطر احتمالی برای انتشار این ویروس در نظر گرفته اند. این مورد، احتمالاً دلیل دیگری برای فشار بر روی عرضه ارزهای دیجیتال خواهد بود. در توییت دیگری از بانک دویچه به نقل از لابور عنوان شده است:

“یک عامل بیماری زا که یک بار در قرن رخ می دهد، نیاز به راه حل هایی دارد که یک بار در قرن رخ می دهند. یک مورد آشکار برای شروع، سرعت بخشیدن به پیشروی به سمت پول دیجیتال است.”

مقاله ای توسط خبرنامه Project Syndicate در ۱۹ مارس با همکاری لابور، یورگن براونشتین (Juergen Braunstein)، همکار دانشگاه هاروارد و یکی دیگر از همکارانش به نام ساچین سیلوا (Sachin Silva) نیز همین پیشنهاد را مطرح می کنند. در این مقاله آمده است:

“در حالی که مقامات چینی در حال از بین بردن اسکناس هایی هستند که به طور بالقوه با ویروس کرونا در تماس بوده اند، کشورهای نه تنها در واکنش به این بیماری، بلکه در پذیرش پرداخت های دیجیتالی به طور مأیوسانه عاجزند. یک مسئله امیدوارکننده در میان بحران ناشی از ویروس کووید ۱۹ این است که این روش ممکن است به زودی تغییر کند.”

جالب است بدانید که اظهارات لابور مغایر با تحقیقات منتشر شده توسط Deutsche Bank در اواخر ژانویه است. براساس این گزارش، پول نقد با وجود کاهش موارد استفاده به عنوان یک روش پرداخت، اما برای مدت طولانی در گردش خواهد بود و به زودی ارزهای دیجیتال جایگزین آن نخواهند شد.