سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چینالسیس: ویروس همه‌گیر کووید ۱۹ به روش‌های غیرمنتظره‌ای بر عادات مصرف‌کنندگان بیت کوین تأثیر می‌گذارد!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت تحلیل داده بلاک چینی چینالسیس (Chainalysis) دریافته که ویروس همه گیر کووید ۱۹ به روش های غیر منتظره ای بر عادات مصرف کنندگان بیت کوین

چینالسیس در گزارش جدیدی که منتشر کرده است، جزئیات چگونگی روند هزینه بیت کوین در سه حوزه خدمات تجاری، قمار و بازارهای دارک نت را تغییر داده یا حتی معکوس کرده است.

براساس این گزارش، تضعیف همبستگی می تواند یک مزیت برای خدمات تجاری بیت کوین باشد

چینالسیس گزارش داد که یکی از این تغییر روندها، مقاومت در بین خدمات تجاری بیت کوین را در بحران اقتصادی کنونی نشان می دهد.
به عنوان مثال، داده های به دست آمده از این شرکت در زمینه خرج کردن بیت کوین به منظور استفاده از خدمات تجاری از ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا ۹ مارس ۲۰۲۰ نشان می دهد که بین قیمت و هزینه این ارز دیجیتال یک رابطه مثبت قوی وجود دارد، به این صورت که هرچه ارزش بیت کوین بیشتر باشد، احتمال خرج کردن آن توسط دارندگان نیز زیاد است.

از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹، این همبستگی مثبت ضعیف شده است و ارزش هزینه کل کاهش یافته است. در حالی که این گزارش نشان می دهد که دارندگان بیت کوین در طول کاهش ارزش اخیر بیت کوین در واقع هزینه کمتری خرج می کنند، این کاهش کمتر از آنچه انتظار می رفت دراماتیک است. این بدان دلیل است که از زمان شیوع ویروس کرونا، قدرت همبستگی بین قیمت و رفتار نیز ضعیف شده است.

بنابراین در حالی که کاهش قیمت بیت کوین همچنان منجر به کاهش هزینه ها می شود، اما این امر درست همانند زمان های قبل از شیوع ویروس همه گیر کرونا نمی باشد. همبستگی ضعیف در این زمینه نشان می دهد که همبستگی بین قیمت و رفتار مصرف کننده به هیچ وجه مانند گذشته نیست.

نمودار میزان استفاده از بیت کوین از تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۱۹ تا ۲۷ مارس ۲۰۲۰٫ منبع: وبلاگ چینالسیس

کاهش چشمگیر درآمد بازارهای دارک وب

از همه مهم تر، تغییر رفتار کاربر در بازارهای دارک وب است که معمولاً فقط یک رابطه منفی ضعیف با قیمت بیت کوین دارد. با این وجود، از زمان شیوع این ویروس، این رابطه برعکس و تقویت شده است که این مسئله منجر به کاهش چشمگیر درآمد بازار دارک وب می شود.

چینالسیس برای توضیح این روند به عوامل خارجی ممکن اشاره می کند و خاطرنشان می کند که به دلیل تأثیر زنجیره های تأمین مختل شده در سراسر جهان، مواد غیرقانونی مانند داروهای مخدر ممکن است به سختی حاصل شود. این شرکت در ادامه عنوان کرد:

“گزارش های اخیر عنوان می کنند که کارتل های مواد مخدر مکزیک دیگر به سختی فنتانیل را می یابند، زیرا استان هوبئی چین – قطب تجارت جهانی فنتانیل – به عنوان مرکز شیوع این کشور به شدت سقوط است. چنین اختلالاتی می تواند مانع از عملکرد خوب فروشندگان دارک وب در امر تجارت شود.”

همبستگی مثبت قمار با قیمت بیت کوین از اوایل مارس ۲۰۲۰ به صفر رسیده است (یعنی هیچ رابطه ای بین آنها وجود ندارد) و نشانگر این است که به نظر نمی رسد که این ویروس تأثیر قابل توجهی بر رفتار قماربازان گذاشته باشد.

چینالسیس در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد که با عبور تدریجی چین از بحران داخلی ناشی از شیوع ویروس کووید ۱، به نظر می رسد که فعالیت دارک نت ها در این کشور به تدریج در حال بهبود است.

گزارش چینالسیس در ژانویه سال ۲۰۲۰ نشان داد که حجم ورودی ارزهای دیجیتال در بازارهای دارک وب در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در طول چهار سال گذشته دو برابر شده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location