video thumb

رئیس UnionBank پیش‌بینی کرد که به پایان پول نقدی نزدیک می‌شویم!

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارش های منتشر شده، ادوین باتیستا (Edwin Bautista)، رئیس و مدیر اجرایی UnionBank فیلیپین پیش بینی کرده است که شیوع ویروس کرونا باعث شود که بانک ها به سمت ارزهای دیجیتالی

همانطور که Euromoney گزارش داده است، باتیستا خاطرنشان کرده که این بیماری همه گیر باعث افزایش تقاضا در خدمات بانکی آنلاین شده و این مسئله به بانک ها فشار می آورد که در زمینه استراتژی دیجیتالی شدن خود تجدید نظر کنند. باتیستا عنواه کرد: “مطمئناً، این ویروس همه گیر نیاز به دیجیتالی شدن همه بانک ها را در زمان حاضر تقویت می کند.”

همچنین، وی پایان پول های نقد را پیش بینی می کند، به ویژه اگر بانک های مرکزی نتوانند اسکناس و سکه را به بانک ها و دستگاه های خودکار تحویل دهند. باتیستا در ادامه اظهار داشت:

“یک تحقق مهم در اینجا این است که هرچه این اختلال طولانی تر شود، زنجیره سنتی عرضه پول نقد پرتنش تر می شود. بنابراین من انتظار دارم که بانک ها در زمینه آزمایش، توسعه و استقرار پول و ارزهای دیجیتال، کدهای QR و حتی شاید ارزهای رمزنگاری شده و توکن های دیجیتال آغوشی بازتر داشته باشند.”

با توجه به گفته های باتیستا، این بحران باعث حرکت سریع به سمت دیجیتالی شدن می شود “، که این امر” یک فرصت جدید فوق العاده برای سیستم بانکی “است.

آزمایش های UnionBank با بلاک چین

UnionBank در واقع یک رویکرد فعالانه برای تحولات مربوط به بلاک چین را نشان داده است. در ماه ژوئیه گذشته، این بانک یک استیبل کوین با محوریت پرداخت را که به پزوی فیلیپین متصل شده بود، راه اندازی کرد. این کوین PHX نام دارد و به عنوان “یک ذخیره ثابت ارزش و یک وسیله مبادله عمل می کند و یک توکن قابل برنامه ریزی با منطق خوداجرایی است.

در همان ماه، UnionBank با موفقیت یک طرح آزمایشی ارسال برون مرزی مبتنی بر بلاک چین را از فیلیپین به سنگاپور انجام داد. این پروژه سعی دارد که با استفاده از اتصال بانک های روستایی به شبکه اصلی مالی کشور، امکان استفاده از خدمات مالی را به میلیون ها فیلیپینی بدون حساب بانکی ارائه دهد.

در عین حال، سایر بانک های جهانی به پیشرفت های خود در زمینه ارزهای دیجیتال ادامه می دهند. بانک مرکزی فرانسه رسماً یک برنامه آزمایشی را برای آزمایش ادغام ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای تسویه حساب های بین بانکی آغاز کرده، در حالی که باهاما اعلام کرده که قصد دارد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را حداکثر تا سال ۲۰۲۰ عرضه کند.