video thumb

مدیرعامل سابق بکت، سهام خود را در بحران ناشی از ویروس کرونا به‌ فروش رساند!

سناتور کلی لوفلر (R-GA)، مدیرعامل سابق بکت پس از دریافت اتهامات اساسی مبنی بر معامله سهام خود در هنگام سقوط بازار که ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا بود، در حال نقد کردن دارایی های خود و همسرش است.

لوفلر در توئیتی عنوان کرد که او و همسرش جفری اسپریچر (Jeffrey Sprecher)، مدیرعامل بورس بین قاره ای (ICE)، در حال نقد کردن دارایی های خود در حساب های مدیریت شده هستند تا بر روی مقابله با ویروس کرونا متمرکز شوند.

مدیرعامل پیشین بکت همچنین در وال استریت ژورنال نیز مطلبی را منتشر کرده است و تأکید کرده است که اقدام وی ناشی از الزامات سنا نیست بلکه تعهد جدی برای شکست ویروس کروناست. لوفلر اضافه کرد که تمام تراکنش ها را در گزارش تراکنش دوره ای عمومی گزارش می دهد:

“من تمرکز خود را بر روی کارهای اساسی که همه باید برای شکست ویروس کرونا انجام دهیم قرار داده ام. اگرچه قوانین اخلاقی سنا آن را لازم نمی داند، من و همسرم در حال نقد کردن دارایی های خود و انتقال به صندوق های قابل معامله در بورس و صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستیم. من این تراکنش های موجود را در گزارش تراکنش دوره ای که در اواخر این ماه تشکیل می دهم، گزارش خواهم کرد.”

مطابق گزارش کوین تلگراف، پس از آنکه گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه لوفر درست در همان روزی که کمیته بهداشت سنا در مورد شیوع کرونا جلسه‌ ای غیرعلنی و محرمانه داشته، اقدام به فروش میلیون دلار از سهام خود کرده است، مورد هجمه انتقادات شدیدی قرار گرفت.

کیت بویکین (Keith Boykin)، تحلیلگر سیاسی آمریکایی صریحاً لوفلر را متهم کرد که در کنار سایر سناتورها از جمله ریچارد بور (Richard Burr)، جیم این هوفه (Jim Inhofe) و ران جانسون (Ron Johnson) از “رانت اطلاعاتی‌ ای که در مورد شیوع ویروس کرونا در اختیار داشته‌ اند، سوء استفاده کرده‌ اند.

لوفلر این اتهامات را رد کرد و ادعا کرد که خود مستقیماً در برای سبد سهام خود تصمیم گیری نمی کند. همانطور که گزارش شد، مدیرعامل سابق بکت توضیح داد که شخص ثالث یا مجموعه ای از مشاوران وظیفه دارند که این تصمیمات را اتخاذ کنند.
لوفلر پس از سوگند یاد کردن در مجلس سنا، افشای مالی خود را به تعویق انداخت

لوفلر پس از گذشت حدود یک سال از خدمت به عنوان مدیرعامل تبادل دارایی دیجیتال بکت در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ در مجلس سنا سوگند یاد کرد. بنا بر گزارش ها، لوفر پس از دریافت کرسی خود در مجلس سنا گزارش افشای مالی خود را به تعویق انداخت. این گزارش یک مورد ضروری برای همه مسئولان است که با شناسایی دارایی های خود تضادهای احتمالی منافع را آشکار می کنند.