video thumb

فقط نام چهار رهبر ارز دیجیتال در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار دارد!

لیست عناوین این مطلب

گزارش های منتشرشده حاکی از آن است که بیش از ۲۰۰۰ میلیاردر در فهرست ” فوربس ” در سال ۲۰۲۰ قرار دارند، اما فقط نام تعداد معدودی از جامعه ارزهای دیجیتال

تنها چهار کارآفرین وجود دارند که ثروت خود را از طریق ارزهای دیجیتال به دست آورده اند و نامشان در بین ۲،۰۹۵ میلیاردر در این مجله، درج شده اند. ثروتمندترین مرد در زمینه ارز دیجیتال، میکری ژان (Micree Zhan)، بنیان گذار بیت مین است که در رتبه ۶۹۰ ام این لیست قرار دارد و ارزش خالص دارایی هایش ۳٫۲ میلیارد دلار می باشد. جیهان وو (Jihan Wu)، یکی دیگر از بنیان گذاران بیت مین نیز با ۱٫۸ میلیارد دلار سرمایه در رتبه ۱۳۰۷ قرار دارد.

کریس لارسن مدیرعامل اسبق ریپل با ۲٫۶ میلیارد دلار سرمایه در رتبه ۸۸۶ و برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس با ۱ میلیارد دلار سرمایه در رتبه ۲۰۸۷ قرار دارد. باید عنوان کرد که  ارزش خالص تقریبی دارایی های این ۴ میلیاردر ۸٫۷ میلیارد دلار می باشد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس علی رغم اینکه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه دارد اما مانش در لیست فوربس ذکر نشده بود. نام ژائو در فهرست “ثروتمندترین افراد در صنعت ارز دیجیتال در این نشریه در فوریه ۲۰۱۸ به عنوان سومین فرد ثروتمند عنوان شده بود.

در این میان، میلیاردرهای بسیاری وجود دارند که سرمایه خود را از طریق منابع مالی سنتی به دست آورده اند، از جمله وارن بافت، مخالف بیت کوین که گفته می شود ۷۵٫۴ میلیارد دلار سرمایه دارد.

بیت کوین یا موز؟

شرکت های فناوری بلاک چین و ارزهی دیجیتال سرمایه گذاری های عمده ای را از جانب میلیونرها و میلیاردرها دریافت کرده اند، اما عده ای که مانند بافت که سرمایه خود را از طرق سنتی به دست آورده اند، تمایلی به قبول ارزهای دیجیتال ندارند. مارک کوبان (Mark Cuban)، با سرمایه ای معادل ۴٫۶ میلیارد دلار عنوان کرده است که ترجیح می دهد موز داشته باشد تا بیت کوین.